Dersin Adı |
İstatistiksel Yazılımlar ve Simulasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
STAT 561
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri temel istatistik programlarıyla tanıştırmayı amaçlar. İki programa önem verilmiştir: Matlab ve Arena. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders şu konuları içerir: İstatistik yazılımının tanımlanması, Matlab’da temel komut ve işlemler, çeşitli Matlab simülasyon teknikleri, Arena kod ve komutları. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Yazılım seçimi. | “Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY.: 12:53. | |
2 | Yazılımın tanıtımı. Yazılım sağlayıcılar. | “Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY. 73:92. | |
3 | Matlab: Matris işlemleri, veri analizi. | “Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY: 9:42. | |
4 | Matlab: Grafik çizme, mdosyaları. | “Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY: 56:78. | |
5 | Matematiksel hesaplamada Matlab kullanımı: Çeşitli problemler. | “Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY: 89:151. | |
6 | Rastgele sayı oluşturma. | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier: 41:48. | |
7 | Kesikli rastgele değişken oluşturma. | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier: 49:62. | |
8 | Sürekli rastgele değişken oluşturma. | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier: 67:91. | |
9 | Matlab’da olasılığa dayalı olayların simülasyonu. | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier: 117:219. | |
10 | 1. Proje: Matlab’la simülasyon | ||
11 | Temel işlem ve girdileri modelleme. | “Simulation with Arena” by W.D.Kelton, R.P.Sadowski, D.T.Sturrock, McGrawHill: 115:150. | |
12 | Sonlu simülasyonlardan elde edilen çıktıların analizi. | “Simulation with Arena” by W.D.Kelton, R.P.Sadowski, D.T.Sturrock, McGrawHill:265:292. | |
13 | Orta düzey modelleme ve durağan durumun istatistiki analizi. | “Simulation with Arena” by W.D.Kelton, R.P.Sadowski, D.T.Sturrock, McGrawHill:293:321. | |
14 | 2. Proje: Arena’yla simülasyon. | ||
15 | Final sınavı öncesi tekrar. | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “Handbook of Simülation: Principles, Methodology, Advances, Applications and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. “Numerical Methods Using Matlab” by J. Mathews, K. Fink2. “Simulation with Arena” by W. D. Kelton, R. P. Sadowski, D. T. Sturrock, McGrawHill3. “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
7
|
105
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
16
|
32
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..