LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)
PSY 505 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fizyolojik Psikolojide İleri Çalısmalar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 505
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, davranışın altında yatan beyin mekanizmaları hakkında bilgi toplamak ve sonuçlar çıkarmak için kullanılan yöntemleri aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste esas olarak davranıştan sorumlu beyin mekanizmalarının çalışılmasına yönelik olarak davranışsal sinirbilimin ilkelerinin incelenmesi yer almaktadır. Dersin ana yaklaşımı insan beyninin işlevsel bir çerçevede incelenmesine ilişkindir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve Nörotransmitterler | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 4; ss. 77-104) |
2 | Hareket Kontrolü | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 8; ss. 221-251) |
3 | Görme | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 6; ss. 139-176) |
4 | Uyku ve Biyolojik Ritimler | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 9; ss. 252-286) |
5 | Üreme ve Ebeveyn Davranışları | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 10; ss. 287-322) |
6 | Duygu | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 11; ss. 323-360) |
7 | Öğrenme ve Hafıza | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 13; ss. 400-441) |
8 | İnsan İletişimi | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 14; ss. 442-476) |
9 | Gelişen Sinir Sistemi | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 15; ss. 477-497) |
10 | Nörolojik Bozukluklar | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 17; ss. 498-533) |
11 | Şizofreni ve Affektif Bozukluklar | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 16; ss. 534-565) |
12 | Stres ve Anksiyete Bozuklukları | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 18; ss. 566-589) |
13 | Olayla İlişkili Potansiyeller Tekniğine Genel Bir Bakış | Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique, 2nd ed. The MIT Press (Bölüm 1; ss. 1-34) |
14 | ERP Deneylerinin Tasarımı | Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique, 2nd ed. The MIT Press (Bölüm 4; ss. 119-146) |
15 | - | |
16 | - |
Ders Kitabı | Carlson, N. & Birkett, M. (2021). Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing. ISBN: 0135709830 Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique, second edition. The MIT Press. ISBN: 0262525852,9780262525855 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Güncel makaleler |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
35
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
35
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
45
|
45
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
55
|
55
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. |
X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
4 | Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
X | ||||
5 | Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
6 | Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
X | ||||
7 | Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. |
X | ||||
8 | Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|||||
9 | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | ||||
11 | Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DENEYSEL PSİKOLOJİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı Öğrencisi Ilgım Hepdarcan' nın mesajını izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: