
DENEYSEL PSİKOLOJİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı Öğrencisi Ilgım Hepdarcan' nın mesajını izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: ...
Dersin Adı |
Fizyolojik Psikolojide İleri Çalısmalar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 505
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, davranışın altında yatan beyin mekanizmaları hakkında bilgi toplamak ve sonuçlar çıkarmak için kullanılan yöntemleri aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste esas olarak davranıştan sorumlu beyin mekanizmalarının çalışılmasına yönelik olarak davranışsal sinirbilimin ilkelerinin incelenmesi yer almaktadır. Dersin ana yaklaşımı insan beyninin işlevsel bir çerçevede incelenmesine ilişkindir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve Nörotransmitterler | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 4; ss. 77-104) |
2 | Hareket Kontrolü | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 8; ss. 221-251) |
3 | Görme | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 6; ss. 139-176) |
4 | Uyku ve Biyolojik Ritimler | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 9; ss. 252-286) |
5 | Üreme ve Ebeveyn Davranışları | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 10; ss. 287-322) |
6 | Duygu | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 11; ss. 323-360) |
7 | Öğrenme ve Hafıza | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 13; ss. 400-441) |
8 | İnsan İletişimi | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 14; ss. 442-476) |
9 | Gelişen Sinir Sistemi | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 15; ss. 477-497) |
10 | Nörolojik Bozukluklar | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 17; ss. 498-533) |
11 | Şizofreni ve Affektif Bozukluklar | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 16; ss. 534-565) |
12 | Stres ve Anksiyete Bozuklukları | Carlson, N. & Birkett, M., 2021. Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing (Bölüm 18; ss. 566-589) |
13 | Olayla İlişkili Potansiyeller Tekniğine Genel Bir Bakış | Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique, 2nd ed. The MIT Press (Bölüm 1; ss. 1-34) |
14 | ERP Deneylerinin Tasarımı | Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique, 2nd ed. The MIT Press (Bölüm 4; ss. 119-146) |
15 | - | |
16 | - |
Ders Kitabı | Carlson, N. & Birkett, M. (2021). Physiology of behavior. 13th ed. Boston, MA: Pearson Custom Publlishing. ISBN: 0135709830 Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique, second edition. The MIT Press. ISBN: 0262525852,9780262525855 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Güncel makaleler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
35
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
35
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
45
|
45
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
55
|
55
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı Öğrencisi Ilgım Hepdarcan' nın mesajını izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..