
DENEYSEL PSİKOLOJİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı Öğrencisi Ilgım Hepdarcan' nın mesajını izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: ...
Dersin Adı |
Öğrenme ve Bilisin Evrimsel Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 551
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin ana amacı, farklı organizmaların fiziksel dış dünyanın belirli yanlarını sağlamak üzere evrilmiş zihinlerine ilişkin doğuştan özelliklerini ve fiziksel çevrenin zihinle görüngüsel dünyayı üretecek biçimde nasıl etkileştiğini betimlemek, tartışmak ve analiz etmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste esas olarak öğrenme ve bilişin evrimsel temellerine ilişkin kapsamlı bir inceleme yapılmaktadır. Sahip olduğumuz zihinsel mekanizmaların altında yatan biyolojik süreçlerin nasıl evrilerek bugünkü halini aldığı dersin ana içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Evrimsel Psikolojiyi Doğuran Bilimsel Hareketler | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapter 1, pp.2-32) |
3 | Evrimsel Psikoloji | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapter 2, pp.33-66) |
4 | Doğanın Saldırgan Güçleriyle Mücadele | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapter 3, pp.68-99) |
5 | Kadınların Uzun Süreli Çiftleşme Stratejileri | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapter 4, pp.102-132) |
6 | Erkeklerin Uzun Süreli Çiftleşme Stratejileri | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapter 5, pp.133-162) |
7 | Kısa Süreli Cinsel Stratejiler | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapter 6, pp.163-191) |
8 | Ebeveynlik ve Akrabalık Problemleri | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapters 7 & 8, pp.194-253) |
9 | İşbirlikçi İttifak ve Saldırganlık ve Mücadele | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapters 9 & 10, pp. 256 - 314) |
10 | Cinsiyetler Arası Anlaşmazlık | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapter 11, pp.315-347) |
11 | Statü, Prestij ve Sosyal Baskınlık | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapter 12, pp.348-376) |
12 | Birleşmiş Evrimsel Psikolojiye Doğru | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. (Chapter 14, pp.378-420) |
13 | Tartışma - Evrime gen merkezli bakış | Dawkins, R. (1989). The selfish gene. Oxford, Oxford University Press. |
14 | Tartışma - Kültürel hayvan | Waal, F. B. M. (1998). Chimpanzee politics: Power and sex among apes. Baltimore: Johns Hopkins University Press. Dugatkin. 2001. The Imitation Factor: Evolution Beyond the Gene. Simon & Shuster, New York, |
15 | Tartışma - Olağanüstü uyaranlar | Barrett, D. (2010). Supernormal stimuli: How primal urges overran their evolutionary purpose. New York: W.W. Norton & Co. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Buss, D., M. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5th Edition). New York, NY: Routledge. ISBN: 978-0-205-99212-6 DAWKINS, R. (1989). The selfish gene. Oxford, Oxford University Press. ISBN-10: 0192860925 Dugatkin. 2001. The Imitation Factor: Evolution Beyond the Gene. Simon & Shuster, New York, ISBN-10: 0684864533 Barrett, D. (2010). Supernormal stimuli: How primal urges overran their evolutionary purpose. New York ISBN-10: 039306848X Waal, F. B. M. (1998). Chimpanzee politics: Power and sex among apes. Baltimore: Johns Hopkins University Press. ISBN-10: 0801886562
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
7
|
70
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4.5
|
72
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
7
|
10
|
70
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
35
|
35
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
30
|
0
|
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı Öğrencisi Ilgım Hepdarcan' nın mesajını izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..