
DENEYSEL PSİKOLOJİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı Öğrencisi Ilgım Hepdarcan' nın mesajını izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: ...
Dersin Adı |
Psikolojide Bilgisayar Destekli Deney Düzenleme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 553
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere bilgisayar ortamında davranışsal deneylerin nasıl tasarlanacağını ve bilgisayarlı deneyler aracılığıyla toplanan verilerin nasıl yönetileceğini öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin SuperLab platformları aracılığıyla davranışsal deneyleri tasarlayabilmelerini sağlamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Programlamaya giriş | |
2 | Programlamaya Giriş ve Superlab Tanıtımı | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
3 | Daha Derin Özellikler ve Parametreler | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
4 | Koşullu İşlemler | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
5 | Rastgele Sıralama | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
6 | Deney Çalıştırma ve Verileri Görüntüleme | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
7 | Uygulama: Klasik Psikoloji Deneyi Oluşturma | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm https://cedrus.com/superlab/experiments/index.htm |
8 | Sunum: Psikoloji Deneyinin Gösterimi | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm https://cedrus.com/superlab/experiments/index.htm |
9 | Deneyleri Programlamak için Alternatif Platformlar: Bir Derleme | TBA |
10 | Deneyleri Programlamak için Alternatif Platformlar: Küçük Görev | TBA |
11 | Final Projesi: Araştırma Probleminin Belirlenmesi ve Konuya İlişkin Bilgilerin Sunulması | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
12 | Final Projesi: Deney Protokolünün Detaylarının Tartışılması | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
13 | Final Projesi: Deneyin Programlanması | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
14 | Verilerin Toplanması ve Analiz Edilmesi | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
15 | Final Proje Sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi, genel tekrar |
Ders Kitabı | SuperLab® 6 Manual |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PsyClass Classical Experimentation in Psychology |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
45
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
55
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
45
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
55
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
6
|
90
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
35
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
52
|
52
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Deneysel Psikoloji Yüksek Lisans Programı Öğrencisi Ilgım Hepdarcan' nın mesajını izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..