LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Deneysel Psikoloji Doktora Programı
PSY 504 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İleri Bilişsel Psikoloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 504
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı insanın düşünme, problem çözme, dikkat ve hafıza gibi ileri zihinsel süreçleri incelemektir. Derste kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yer verilmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilerin insanın temel bilişsel özelliklerini ve kullanılan temel araştırma yöntemleri ve bu metotların en yaygın olanlarına dair bilgi sahibi olmarı esas alınmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Bilişsel Psikolojiye Giriş | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition |
3 | Bilişsel Nöropsikoloji: Nörogörüntüleme | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition ( Chapter 3, Page 93- 112) |
4 | Bilişsel Nöropsikoloji: Nörodeğişimleme | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition ( Chapter 3, Page 85- 93) |
5 | Biliş ve Beyin: Yapı ve fonksiyon I | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition ( Chapter 2, Page 23- 45) |
6 | Biliş ve Beyin: Yapı ve fonksiyon II | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition ( Chapter 2, Page 45- 71) |
7 | Algı | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition |
8 | Araştırma Önerisi Tartışma | |
9 | Zamanlama ve zaman algısı | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition |
10 | Biliş ve bağlam | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition |
11 | İstemli Eylemler | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition ( Chapter 8, Page 325- 377) |
12 | Faillik hissi | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition |
13 | Bilinç teorileri | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition ( Chapter 14, Page 619- 657) |
14 | Araştırma önerisi sunumları | |
15 | - | |
16 | - |
Ders Kitabı | Gazzaniga, M., Ivry, R. and Mangun, G., (2019) Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Norton & Company. 5th Edition. ISBN-10: 0393603172 ISBN-13: 978-0393603170 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
47
|
94
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
55
|
55
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur. |
|||||
2 | İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|||||
3 | Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır. |
|||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır. |
|||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|||||
6 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir. |
|||||
7 | Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir. |
|||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar. |
|||||
9 | Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
|||||
10 | Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir. |
|||||
11 | Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır. |
|||||
12 | Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
|||||
13 | Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest