Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Deneysel Psikoloji Doktora Programı

PSY 615 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Zihin Felsefesi ve Psikoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 615
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere zihin felsefesi hakkında detaylı bilgi ve perspektif sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • zihin ve beden arasındaki ilişkiyi tartışabileceklerdir.
  • Zihin ve beyin arasındaki yapısal farkları karşılaştırabileceklerdir.
  • Sinir hücrelerinin bize nasıl bilinçli deneyimler yaşattığını açıklayabilceklerdir.
  • Düşünebilen bir bilgisayar yaptığımızda bizim gibi düşünüp düşünemeyeceğini tartışabileceklerdir.
  • Düşüncelerin fiziksel evrende nasıl neden-sonuç ilişkisi yaratabileceğini açıklayabilceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders zihin ve beden ikiliği hakkındaki çeşitli felsefi görüşleri anlatarak başlayacaktır. Bu konu ile ilgili sorunlar ele alınacak ve daha sonra davranışçılık, materyalizm ve işlevselcilik dahil olmak üzere birçok alternatif görüş tartışılacaktır. Buna bağlı olarak gerçekten zihin hakkında bir şeyler biliyor olup olmadığımızı, ve gerçekten bir şeyler bilip bilemeyeceğimiz ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Zihin ve Madde İkilemi Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 1)
2 Davranışçılık Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 2)
3 Kimlik Kuramı Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 3)
4 Kimlik Kuramı Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 3)
5 Eliminativism Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 4)
6 Bilinç Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 6)
7 Ara Sınav I
8 Bilinç: Bilgi Kuramı Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 22)
9 Bilinç: Zombi Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 23)
10 Bilinç ve İçerik Temsili Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 24)
11 Bilinç Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 20)
12 Ara Sınav II
13 Yapay Zekaya Giriş Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 26)
14 Zihin Konsepti Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. (Bölüm 34)
15 Derslerin Özeti
16 Sunumlar

 

Ders Kitabı

Cummins, D. D., & Cummins, R. (2000). Minds, brains, and computers: An historical introduction to the foundations of cognitive science. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell.

ISBN-13: 978-1557868770

ISBN-10: 1557868778

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
8
128
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
5
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
231

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur.

X
2

İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

X
3

Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır.

X
4

Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır.

X
5

Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

X
6

Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir.

X
7

Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir.

X
8

Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar.

X
9

Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

X
10

Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir.

X
11

Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır.

X
12

Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
13

Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.