Dersin Adı |
Radar İşaret İşlemeye Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 503
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste radarlara giriş, radar işaret edinimi, radar dalga şekilleri, mesafe denklemi, girişimde radar algılama, yayılma etkileri ve mekanizmaları, parazit yankı karakteristikleri, hedef yansıtırlığı, hedef yansıtırlık dalgalanmaları, Doppler işleme, radar antenleri, vericiler ve alıcılar, radar işaret işleme ve radar uzaktan algılama konuları yer almaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Radarlara giriş, radar işaret edinimi, radar dalga şekilleri, mesafe denklemi, girişimde radar algılama, yayılma etkileri ve mekanizmaları, parazit yankı karakteristikleri, hedef yansıtırlığı, hedef yansıtırlık dalgalanmaları, Doppler işleme, radar antenleri, vericiler ve alıcılar, radar işaret işleme, ve radar uzaktan algılama. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Radar Sistemlerine ve İşaret İşlemeye Giriş | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 1) | |
2 | Radar İşaret Modelleri; Genlik, Parazit ve Gürültü Modelleri | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 2) | |
3 | Radar İşaret Modelleri; Genlik, Parazit ve Gürültü Modelleri | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 2) | |
4 | Radar İşaret Edinimi; Dopler ve Mesafe Belirsizlikleri | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 3) | |
5 | Radar Dalga Şekilleri, Uyumlu Süzgeç, Belirsizlik Fonksiyonu | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 4) | |
6 | Radar Dalga Şekilleri, Uyumlu Süzgeç, Belirsizlik Fonksiyonu | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 4) | |
7 | Ara sınav | ||
8 | Dopler İşleme, Hareketli Hedef Gösterge, Darbe Dopler İşleme, İkili Darbe İşleme | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 5) | |
9 | Dopler İşleme, Hareketli Hedef Gösterge, Darbe Dopler İşleme, İkili Darbe İşleme | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 5) | |
10 | Radar İşaret Algılaması, CFAR Algılaması, Mesafe, Dopler ve Açı Algılayıcıları | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 6) | |
11 | Radar İşaret Algılaması, CFAR Algılaması, Mesafe, Dopler ve Açı Algılayıcıları | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 6) | |
12 | Sentetik Açıklık Radarı Temelleri, İnterferometrik SAR | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 8) | |
13 | Sentetik Açıklık Radarı Temelleri, İnterferometrik SAR | M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 8) | |
14 | Sınıf-içi Sunumlar | ||
15 | Sınıf-içi Sunumlar | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları . |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama |
6
|
60
|
||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje |
2
|
40
|
||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav | ||||||||
Final Sınavı | ||||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
42
|
84
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
224
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..