İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    EEE 506 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Uyarlanır İşaret İşleme
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EEE 506
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu derste uyarlanır sistemlerin temel teknik ve algoritmaları ve mühendislik problemlerine uygulamaları işlenecektir. Dersin içeriğinde optimal ortalama-kare kestirimi, Wiener süzgeçler, uyarlanır yapılara giriş ve en küçük kare metodu, durum uzay modelleri, Kalman süzgeçler, arama teknikleri: eğim ve Newton metodları, LMS, RLS algoritmaları, uyarlanır algoritmaların analizi: öğrenme eğrisi, yakınsama, kararlılık, ilave ortalama kare hata, yanlış ayarlama gibi konular yer almaktadır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Optimal enaz-ortalama-kare-hata ve doğrusal kestirim tekniklerini nasıl tasarlayacağını ve uygulayacağını öğrenecek ve performanslarını irdeleyebilecek,
    2FIR Wiener süzgeçleri nasıl tasarlayacağını, gerçekleyeceğini ve uygulayacağını öğrenecek ve performanslarını irdeleyebilecek,
    3LMS, RLS ve Kalman süzgeçleri verilen uygulamalara göre nasıl tasarlayacağını, gerçekleyeceğini ve uygulayacağını öğrenecek,
    4farklı uyarlanır süzgeçleme yaklaşımlarının potansiyel kullanım alanlarını değerlendirebilecek,
    5çeşitli uyarlanır süzgeçleme algoritmalarını Matlab ve uyarlanır süzgeçleme araçları kullanarak tasarlayabilecek ve uygulayabileceklerdir. /
    Ders Tanımı Optimal ortalama-kare kestirimi, Wiener süzgeçler, uyarlanır yapılara giriş ve en küçük kare metodu, durum uzay modelleri, Kalman süzgeçler, arama teknikleri: eğim ve Newton metodları; LMS, RLS algoritmaları.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Sayısal İşaret İşlemenin Gözden Geçirilmesi S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 1)
    2 Durağan Süreçlere Giriş S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 1)
    3 Rastgele Süreçlerin Modellenmesi S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 5)
    4 AR, MA, ve ARMA Modelleri S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 5)
    5 Doğrusal Öngörme S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 6)
    6 Doğrusal Eniyi Filtreleme S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 7)
    7 Wiener Filtre S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 8)
    8 Ara sınav
    9 Doğrusal Uyarlanabilir Filtreleme S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 9)
    10 En Dik İniş ve LMS Algoritmaları S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 9,10)
    11 RLS Uyarlanabilir Filtreler S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 11)
    12 Uyarlanabilir Gürültü Giderme Uygulamaları S. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 3rd ed., 1996 (Ch. 19,20)
    13 Kalman Filtre Teorisi
    14 Lineer Olmayan Uyarlanabilir Filtreleme
    15 Dersin ve Örneklerin Gözden Geçirilmesi
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    Önerilen Okumalar/Materyaller İlgili Araştırma Makaleleri

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    30
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    40
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    70
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    30
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    5
    70
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    8
    4
    32
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    20
    20
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    20
    20
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    190

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.


    -
    -
    -
    -
    X
    2 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    -
    X
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    X
    -
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    X
    -
    -
    5 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    X
    -
    -
    -
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    X
    -
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    -
    -
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    -
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.

    -
    -
    -
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.


    -
    -
    -
    -
    -
    11 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır.
    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin