İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    EEE 509 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İşaret İşlemede Seçilmiş Konular
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EEE 509
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders durağan olmayan sinyallerin analizinde kullanılmak üzere geliştirilen yeni yöntem ve yaklaşımları uygulamalı olarak öğretmeyi hedeflemektedir.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Ayrık-zamanlı işaretler ve sistemlerin gösterimi ve analizi için zaman ve dönüşüm alanları tekniklerini nasıl kullanılabileceğini öğrenecek,
    2sürekli-zamanlı işaretlerin işlenmesi için ayrık-zamanlı sistemleri nasıl kullanabileceğini öğrenecek,
    3ayrık-zamanlı süzgeçleri nasıl tasarlayacağını ve gerçekleyeceğini öğrenecek,
    4ayrık-zamanlı rasgele süreçleri kestirmek için optimal süzgeçleri nasıl tasarlayacağını öğrenecek,
    5değişen işleme gereksinimlerine cevap verebilen uyarlanır süzgeçleri nasıl geliştireceğini öğrenecek,
    6çeşitli sayısal işaret işleme algoritmalarını Matlab ve işaret işleme araçları kullanarak nasıl tasarlayacağını ve uygulayacağını öğreneceklerdir.
    Ders Tanımı Durağan olmayan sinyallerin zaman-frekans analizinde kullanılmakta olan Görgül Kip Ayrışımı, Grup Görgül Kip Ayrışımı, Çok Değişkenli Görgül Kip Ayrışımı, Değişken Kip Ayrışımı, İçkin Zaman-Ölçek Ayrışımı, Fourier-Bessel Ayrışımı yöntemleri, Zaman-Frekans Enerji Dağılımı Kestirimi konusundaki son yaklaşımlar olan Yeniden Atama ve Senkrosıkıştırma Teknikleri

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Görgül Kip Ayrışımı İlgili literatür makaleleri
    2 Grup Görgül Kip Ayrışımı İlgili literatür makaleleri
    3 Çok Değişkenli Görgül Kip Ayrışımı İlgili literatür makaleleri
    4 Değişken Kip Ayrışımı İlgili literatür makaleleri
    5 Çok Boyutlu Değişken Görgül Kip Ayrışımı İlgili literatür makaleleri
    6 İçkin Zaman-Ölçek Ayrışımı İlgili literatür makaleleri
    7 İçkin Zaman-Ölçek Ayrışımı Uygulamaları İlgili literatür makaleleri
    8 Kısa Zamanlı Fourier Dönüşümü İlgili literatür makaleleri
    9 Fourier Tabanlı Senkrosıkıştırma Dönüşümü (FSST) İlgili literatür makaleleri
    10 Öğrenci Sunumları İlgili literatür makaleleri
    11 Öğrenci Sunumları İlgili literatür makaleleri
    12 Öğrenci Sunumları İlgili literatür makaleleri
    13 Öğrenci Sunumları İlgili literatür makaleleri
    14 Öğrenci Sunumları İlgili literatür makaleleri
    15 Öğrenci Sunumları İlgili literatür makaleleri
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    1) Time-Frequency Signal Analysis and Processing, 2nd Edition, Editor: Boualem Boashash, Academic Press, ISBN: 9780123984999, Jan. 2016.

    2) Time-Frequency Analysis, Leon Cohen, Prentice Hall, 1995. ISBN 0-13-594532-1

    Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları

    Önerilen Okumalar/Materyaller İlgili Araştırma Makaleleri

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    1
    30
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    30
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    70
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    30
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    4
    60
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    47
    47
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    20
    Proje
    1
    40
    40
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    0
        Toplam
    215

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.


    -
    X
    -
    -
    -
    2 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    X
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    X
    -
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    X
    -
    -
    5 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    X
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    X
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    -
    -
    X
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    X
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.

    -
    -
    X
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.


    X
    -
    -
    -
    -
    11 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    X
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır.
    X
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin