İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    EEE 512 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Optimal Kontrol
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EEE 512
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin: i) kısıtlı ve kısıtsız statik optimizasyon problemleri ile optimal kontrol problemlerinin optimalite koşullarının türetimi üzerine sağlam bir temel edinmelerini ve ii) verilen statik bir amaç ölçütünün ve doğrusal zamanla değişmeyen dinamik bir sistem için verilen bir performans indeksinin analitik ve sayısal yöntemler ile optimum çözümünü bulma becerileri edinmelerini hedefler
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Kısıtlı ve kısıtsız statik optimizasyon problemlerinin optimalite şartlarını türetebilmeli
    2Statik optimizasyon problemlerinin optimum noktalarını bulmak için sayısal çözüm yöntemlerini kullanabilmeli
    3Ayrık-zaman ve sürekli-zaman doğrusal zamanla-değişmeyen dinamik sistemlerin optimal kontrolü için optimalite şartlarını çıkartabilmeli
    4Doğrusal dördün regülatör, kalıcı-durum kapalı-çevrim kontrol ve izleme problemlerinin analitik ve/veya sayısal çözümlerini elde edebilmeli.
    Ders Tanımı Kısıtlı ve kısıtsız statik optimizasyon. Optimalite şartları. Lagrange çarpanları yöntemi. Karush-Kuhn-Tucker şartları. Gradyen düşüm ve Newton yöntemleri. Varyasyonlar hesabı. Ayrık-zaman ve sürekli zaman dinamik sistemlerin optimal kontrolü. Doğrusal kuadratik regülatör, kalıcı durum kapalı çevrim kontröl ve yörünge izleme kontrolü. Ayrık-zaman ve sürekli zaman dinamik sistemler için dinamik programlama.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Tek değişkenli statik optimizasyon için optimalite şartları Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    2 Çok değişkenli statik optimizasyon için optimalite şartları Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    3 Kısıtlı optimizasyon, Lagrange çarpanları, Karush-Kuhn-Tucker şartları. Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    4 Statik optimizasyon için sayısal yöntemler Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    5 Varyasyonlar hesabı Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    6 Verilen sistemin durum denklemleri kısıtları altında / bir performans indeksinin minimizasyonu olarak tanımlı optimal kontrol problemlerinin optimalite şartları. Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    7 Serbest ilk değer, sabit ilk değer, serbest son değer, sabit son değer problemlerinin çözümü Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    8 Optimal kontrol problemleri, minimum zaman ve minimum yakıt problemleri Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    9 1. Ara sınav
    10 Doğrusal dördün regulator problemi Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    11 Riccati denkleminin çözümü, Kalman kazancı. Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    12 Doğrusal zamanla-değişmeyen sistemler için izleme problemi Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    13 2. Ara sınav
    14 Doğrusal zamanla-değişmeyen sistemler için kalıcı-durum kapalı-çevrim control problemi Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    15 Dinamik programlama Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap ve ders notları
    Önerilen Okumalar/Materyaller İlgili Kitaplar

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    6
    60
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    2
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    8
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    4
    60
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    2
    42
    84
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    224

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.


    -
    -
    -
    -
    X
    2 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    X
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    X
    -
    -
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    X
    -
    -
    5 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    X
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    -
    X
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    -
    X
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    X
    -
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.

    -
    -
    X
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.


    X
    -
    -
    -
    -
    11 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    -
    X
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır.
    -
    -
    X
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin