Dersin Adı |
Optimal Kontrol
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 512
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin: i) kısıtlı ve kısıtsız statik optimizasyon problemleri ile optimal kontrol problemlerinin optimalite koşullarının türetimi üzerine sağlam bir temel edinmelerini ve ii) verilen statik bir amaç ölçütünün ve doğrusal zamanla değişmeyen dinamik bir sistem için verilen bir performans indeksinin analitik ve sayısal yöntemler ile optimum çözümünü bulma becerileri edinmelerini hedefler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Kısıtlı ve kısıtsız statik optimizasyon. Optimalite şartları. Lagrange çarpanları yöntemi. Karush-Kuhn-Tucker şartları. Gradyen düşüm ve Newton yöntemleri. Varyasyonlar hesabı. Ayrık-zaman ve sürekli zaman dinamik sistemlerin optimal kontrolü. Doğrusal kuadratik regülatör, kalıcı durum kapalı çevrim kontröl ve yörünge izleme kontrolü. Ayrık-zaman ve sürekli zaman dinamik sistemler için dinamik programlama. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tek değişkenli statik optimizasyon için optimalite şartları | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
2 | Çok değişkenli statik optimizasyon için optimalite şartları | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
3 | Kısıtlı optimizasyon, Lagrange çarpanları, Karush-Kuhn-Tucker şartları. | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
4 | Statik optimizasyon için sayısal yöntemler | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
5 | Varyasyonlar hesabı | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
6 | Verilen sistemin durum denklemleri kısıtları altında / bir performans indeksinin minimizasyonu olarak tanımlı optimal kontrol problemlerinin optimalite şartları. | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
7 | Serbest ilk değer, sabit ilk değer, serbest son değer, sabit son değer problemlerinin çözümü | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
8 | Optimal kontrol problemleri, minimum zaman ve minimum yakıt problemleri | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
9 | 1. Ara sınav | ||
10 | Doğrusal dördün regulator problemi | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
11 | Riccati denkleminin çözümü, Kalman kazancı. | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
12 | Doğrusal zamanla-değişmeyen sistemler için izleme problemi | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
13 | 2. Ara sınav | ||
14 | Doğrusal zamanla-değişmeyen sistemler için kalıcı-durum kapalı-çevrim control problemi | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
15 | Dinamik programlama | Frank L. Lewis, Vassilis Srimos, Optimal Control, Second edition, John Wiley & Sons, 1995 | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Kitaplar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 |
Katılım | ||||||
Laboratuvar / Uygulama |
6
|
60
|
||||
Arazi Çalışması | ||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||
Portfolyo | ||||||
Ödev | ||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||
Proje |
2
|
40
|
||||
Seminer/Çalıştay | ||||||
Sözlü Sınav | ||||||
Ara Sınav | ||||||
Final Sınavı | ||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
42
|
84
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
224
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..