Dersin Adı |
Güç Elektroniğinde Seçilmiş Konular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 513
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans / Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı genel rüzgâr enerjisi sistemleri ve rüzgâr türbinlerinde yaygın kullanılan elektrik makinası ile güç dönüştürücülerin çalışma detayları hakkında temel bilgi sağlamaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu dersin kapsamındaki konular temel rüzgâr enerjisi üretim sistemleri, sırt sırta bağlı güç dönüştürücüler ile çift beslemeli asenkron jeneratörün detaylı kararlı hal ve dinamik çalışma prensipleri, güç dönüştürücülerinde analog akım/gerilim ölçümü, ayrıklaştırılması, filtrelemesi ve ayrıştırılması, güç dönüştürücülerin kontrolü için vektör kontrol yöntemleri ve kestirici kontrol yapılarıdır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Rüzgâr Enerjisi Üretim Sistemlerine Giriş | Bölüm 1, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
2 | Rüzgâr Enerjisi Üretim Sistemleri | Bölüm 1, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
3 | Güç Elektroniği için Seçilmiş Benzetim Yöntemleri ve Programlar | Bölüm 4, Digital Signal Processing in Power Electronics Control Circuits, Krzysztof Sozanski, 2nd Edition, Springer, 2017. | |
4 | Sırt Sırta Bağlı Güç Elektroniği Dönüştürücüsü | Bölüm 2, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
5 | Sırt Sırta Bağlı Güç Elektroniği Dönüştürücüsü | Bölüm 2, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
6 | Sırt Sırta Bağlı Güç Elektroniği Dönüştürücüsü | Bölüm 2, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
7 | Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Kararlı Hal Durumu | Bölüm 3, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
8 | Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Kararlı Hal Durumu | Bölüm 3, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
9 | Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Dinamik Modeli | Bölüm 4, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
10 | Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Dinamik Modeli | Bölüm 4, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
11 | Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Asenkron Makinalı Rüzgâr Türbinlerinin Vektör Kontrolü | Bölüm 7, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
12 | Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Asenkron Makinalı Rüzgâr Türbinlerinin Vektör Kontrolü | Bölüm 7, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
13 | Kestirici Kontrol Yapıları ve Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Rüzgâr Türbinlerinin Çalışmaya Başlatılması | Bölüm 10, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
14 | Kestirici Kontrol Yapıları ve Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Rüzgâr Türbinlerinin Çalışmaya Başlatılması | Bölüm 10, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. | |
15 | Proje Sunumları | ||
16 | Dersin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
30
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
50
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
|||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı | |||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
8
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
80
|
80
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
15
|
15
|
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..