Dersin Adı |
Konveks Optimizasyona Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 515
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans / Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere çeşitli bilim ve mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan konveks optimizasyon problemlerini tanımak için gerekli araçları tanıtmak ve eğitimi vermektir. Temel teoriyi sunmak ve özellikle uygulamalarda faydalı olabilecek modelleme bakış açısını kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin konuları konvex setler, konvex fonksiyonlar, optimizasyon problemleri, doğrusal ve karesel programlar, semidefinite programlama, optimal durumlar ve duality teorisidir. Sinyal işleme, kontrol, sayısal ve analog devreler teorisi, istatistik, makine mühendisliği uygulamaları tanıtılacaktır. Öğrenciler üst düzey proglama deneyimi kazanacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Matematiksel optimizasyona giriş; doğrusal olmayan programlama; konvex optimizasyon; dersin amacı ve konuları. | Bölüm 1, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
2 | Doğrusal cebirin tekrarı | Linear Algebra and its Applications, Gill Strang, Cengage Learning ISBN-10: 0534422004 | |
3 | Konvex setler ve Konlar. | Bölüm 2, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
4 | Bazı genel ve önemli örnekler; konveksliği koruyan operasyonlar. | Bölüm 2, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
5 | Konvex fonksiyonlar | Bölüm 3, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
6 | Bazı genel ve önemli örnekler; konveksliği koruyan operasyonlar; quasiconvex and log-convex fonksiyonlar. | Bölüm 3, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
7 | Konvex optimizasyon problemleri, doğrusal ve karesel programlar | Bölüm 4, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
8 | 2. Dereceden kon programları ve semidefinite programlar; quasiconvex optimizasyon problemleri; | Bölüm 4, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
9 | Dualite, Lagrange dual fonksiyonu ve problemi | Bölüm 5, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
10 | Optimal durumlar | Bölüm 5, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
11 | Uygulamalar: yakınsama ve uydurma; büyüklük yakınsaması; regularizasyon; robust optimizasyon. | Bölüm 6, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
12 | Uygulamalar: istatistiksel tahmin; maximum olasılık ve MAP tahmini. | Bölüm 7, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
13 | Uygulamalar: geometrik problemler; Projeksiyon; extremal volume ellipsoidler; sınıflandırma; yerleştirme ve yer bulma problemleri. | Bölüm 8, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378 | |
14 | Dönem projelerinin sınıfa sunulması. | ||
15 | Dönem projelerinin sınıfa sunulması. | ||
16 | Dönem projelerinin sınıfa sunulması. |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
6
|
10
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
75
|
75
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..