Dersin Adı |
Mikrodalga Mühendisliği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 521
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, bir ve iki portlu ağların y-,z-,h-, ABCD-, ve s- parametrelerini kullanarak; sinyal akış grafik analiz karakterizasyonu, pasif devre dizaynı , güç bölücüler, yönlü kuplörler, filtreler ve antenler , aktif devre dizaynı , mikrodalga transistor yükselticileri, mikrodalga transistor osilatörleri ve kablosuz sistemler gibi konuları kapsar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bir ve iki portlu ağların y-,z-,h-, ABCD-, ve s- parametrelerini kullanarak; sinyal akış grafik analiz karakterizasyonu, pasif devre dizaynı, güç bölücüler, yönlü kuplörler, filtreler ve antenler, aktif devre dizaynı , mikrodalga transistor yükselticileri, mikrodalga transistor osilatörleri ve kablosuz sistemler . |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, Maxwell Denklemleri, dalga denklemi ve çözümü, enerji ve güç, düzlem dalga yansıması ve dielektrik arayüze açılı gelen dalga. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 1) | |
2 | İletim hattı teorisi, iletim hatları için devre modeli, alan analizi, Smith tablosu, Çeyrek dalga transformatörü, yük uyuşmazlığı, kayıplı iletim hatları. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 2) | |
3 | TEM,TE ve TM dalgalarının, parallel plaka dalgakılavuzu, kare dalgakılavuzu, dairesel dalgakılavuzu, koaksiyel hat ve topraklanmış dielektirik levha üzerindeki yüzey dalgalarının Genel Çözümü. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 3) | |
4 | Şeritçizgi, Mikroşerit, Ters Rezonans Tekniği, Dalga hızları ve Dağılma. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 3) | |
5 | Empedans ve Eşdeğer voltaj ve Akımlar, Empedans ve Admittans Matrisleri, Saçılım Matrisi, İletim (ABCD) Matrisi. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 4) | |
6 | Sinyal Akış Grafikleri, Süreksizlik ve Model Analizi, Dalgakılavuzlarının Uyarımı (Elektrik Akımı, Manyetik Akım ve AçıklıK Eşlemesi. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 4) | |
7 | Yığın elemanlar (L Ağları) ile Empedans Uyumu, Tekil-Stub Ayarlama, Çift Stub Ayarlama, Çeyrek Dalga Transformatörü, Küçük Yansımalar Teorisi, Chabyshev Çoklu-Tarama Eşleme Dönüştürücüsü. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 5 | |
8 | Seri ve Paralel rezonant devreleri, İletim Hattı Rezonatörleri, Kare Dalga Kaviteleri, Dairesel Dalgakılavuzu Kaviteleri, Dielektrik Rezonatörler, Rezonatör Uyarımı, Kavite Perturbasyonları. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 6) | |
9 | Bölücü Kuplörlerin Temel Özellikleri, T-Bağlantılı Enerji Bölücüsü , Wilkinson Enerji Bölücüsü, Yönlü Dalgakılavuzu Kuplörleri, Dört Evreli(900) Hibrit. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 7) | |
10 | Eşlenmiş Hat Yönlü Kuplörü, Lange Kuplörü, 1800 Hibrit, Diğer Kuplörler. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 7) | |
11 | Periyoduk Yapılar, Görüntü Parametreleme Metodu ile Filtre Dizaynı, Geçiş Kaybı Metodu ile Filtre Dizaynı, Filtre Dönüşümleri. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 8) | |
12 | Filtre Uygulamaları, Kademeli Empedansı Alçak Geçirgen Filtreler, Eşlenmiş Hat Filtreleri, Eşlenmiş Rezonatör Kullanan Filtreler. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 8) | |
13 | Ferromanyetik Malzemelerin Temel Özellikleri, Ferrit ortamda düzlem dalga ilerlemesi, Ferrit-yüklenmiş kare dalgakılavuzunda ilerleme, Ferrit izolatörler, Ferrit sirkülatörler. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 9) | |
14 | İki-portlu Enerji Kazançları, Kararlılık, Tek Aşamalı Transistör Yükselteci Dizaynı, Enerji Yükselteçleri. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 11) | |
15 | RF Osilatörleri, Mikrodalga Osilatörleri, Osilator Faz Gürültüsü. | M.Pozar, Microwaves Engineering,3rd ed., 2005 (Ch. 12) | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
|||||
Proje |
1
|
40
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
45
|
45
|
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..