Dersin Adı |
Elektromanyetikte Hesapsal Yöntemler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 525
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Maxwell Denklemleri, Zaman-Uzayı Metotları: Sonlu Farklar ve Sonlu Elemanlar, Frekans-Uzayı Metotları.: Momentlerin Metodu ,Sonlu Elemanlar, Yüksek Frekans Metotları : Geometirik Optikler, Kırınım ve Çok Kutup Metotları. Uygulama Alanları Gibi Konuları Kapsamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Maxwell Denklemleri, Zaman-Uzayı Metotları: Sonlu Farklar ve Sonlu Elemanlar, Frekans-Uzayı Metotları.: Momentlerin Metodu ,Sonlu Elemanlar, Yüksek Frekans Metotları : Geometirik Optikler, Kırınım ve Çok Kutup Metotları. Uygulama Alanları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, ElektromanyetikTeorininGözdenGeçirilmesi, EM ProblemleriSınıflandırılması, BazıÖnemliTeoremler | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch1) | |
2 | Analitik Metotlar : Giriş, Değişkenlerin Ayrılması , Kare Koordinatlarda Değişkenlerin Ayrılması, Silindirik Koordinatlarda Değişkenlerin Ayrılması,KüreselKoordinatlarda Değişkenlerin Ayrılması, | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch2) | |
3 | Bazı Faydalı Ortogonal Fonksiyonları, Seri Açılımları , Pratik Uygulamalar, Yağmur Damlalarından Kaynaklı Zayıflama | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch2) | |
4 | Sonlu Fark Metotları: Giriş, Sonlu Fak Şemaları, Parabolik PDE lerin Sonlu Farklılaşması, Hiperbolik PDE lerin Sonlu Farklılaşması, Eliptik PDE lerin Sonlu Farklılaşması, FD Çözümleri için Doğruluk ve Kararlılık. | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch3) | |
5 | Pratik Uygulamalar I — KılavuzlanmışYapılar, Pratik Uygulamalar II— Dalga Saçılımı (FDTD) , FDTD için Soğurgan Sınır Koşulları, Kare Olmayan Sistemler için Sonlu Farklılaşması, Numerik İntegralleme ,Notları Sonuçlandırmak | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch3) | |
6 | DeğişimselMetotlar : Giriş , Doğrusal Uzayda Operatörler, DeğişimselKalkülüs , PDE’lerden Fonksiyonellerin Kurulması | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch4) | |
7 | Rayleigh–Ritz Metodu, WeightedResidualMetodu Özdeğer Problemleri, Pratik Uygulamalar | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch4) | |
8 | Moment Metodu: Giriş, İntegral Denklemleri, GreenFonksiyou, Uygulamalar I — Yarı-Statik Problemler Uygulamalar II — Saçılma Problemleri Uygulamalar III — Işıma Problemleri Uygulamalar IV — İnsan Vücudunda EM Emilim. | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch5) | |
9 | Sonlu Eleman Metodu: Giriş , Laplas Denkleminin Çözümü,PoissonDenkleminin Çözümü, Dalga Denkleminin Çözümü | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch6) | |
10 | Otomatik Mesh Nesli I — Kare Domenler Otomatik Mesh Nesli II —Gelişi-güzelDomenler, Bantgenişliği Azaltma, Yüksek Dereceli Elemanlar, 3 Boyutlu Elemanlar, Harici Problemler için Sonlu Eleman Metodu, Sonlu Eleman Zaman Domeni Metodu | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch6) | |
11 | İletim Hattı Matris Metodu: Giriş, iletim Hattı Denklemleri, Difüzyon Denklemlerinin Çözümü, Dalga Denklemlerinin Çözümü | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch7) | |
12 | TLM İçerisindeHomojen Olmayan ve Kayıplı Ortamlar, 3 Boyutlu TLM Mesh, Hata Kaynakları ve Düzeltme , Soğurgan Sınır Koşulları | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch7) | |
13 | Monte Carlo Metotları: Giriş, Rastgele Sayıların ve Değişkenlerin Üretimi, Hatanın Değerlendirilmesi, Numerik Integrasyon, Potansiyel Problemlerin Çözümü, Bölgesel Monte Carlo Metotları- Zaman Bağımlı Problemler | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch8) | |
14 | Hatlar Metodu: Giriş, Laplace Denklemlerinin Çözümü , Dalga Denklemlerinin Çözümü , Zaman Domeni Çözümü. | NumericalTechniques in Electromagneticswith MATLAB 3rd Edition , Matthew N.O. Sadiku, 2009 (Ch9) | |
15 | Tekrar | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
45
|
45
|
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..