İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    EEE 531 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Analog Tümleşik Devrele
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EEE 531
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı piyasada bulunan analog tümleşik devrelerin iç yapılarını ve çalışma prensiplerini anlatmaktır. Derste önce tümleşik devrelerde kullanılan aktif devre bileşenlerinin modelleri açıklanacaktır. Daha sonra bipolar, CMOS ve BiCMOS tümleşik devre teknolojileri tartışılacaktır. Daha sonra tranzistörlü ayrık yükselteçler, akım kaynakları, aktif yükler, referanslar ve çıkış katları anlatılacaktır. İşlemsel yükselteç tümleşik devreleri, ve tümleşik devrelerin frekans tepkesi işlenecektir. Geribesleme ve tümleşik devrelerin frekans kararlılığı tartışılacaktır. Değişik doğrusal olmayan analog devreler ayrıca işlenecektir. Proje çalışması, derste verilen teorik bilgileri bütünler nitelikte olacaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Aktif devre bileşenlerinin modellerini geliştirebilecek,
    • Tranzistörlü ayrık yükselteçler, akım kaynakları, aktif yükler, referanslar ve çıkış katlarının analizini yapabilecek,
    • İşlemsel yükselteçler ile yapılan devrelerin analizini yapabilecek,
    • Geribeslemeli yükselteçlerin tasarımı ve analizini yapabilecek,
    • Tümleşik devrelerin frekans kararlılığı için tasarım yapabilecek,
    • Doğrusal olmayan değişik analog tümleşik devrelerin analizini yapabilecek,
    • Mevcut ticari tümleşik devreler ile devreler kurup, test edebileceklerdir.
    • İşlemsel yükselteçler ile yapılan devrelerin analizini yapabilecek,
    Ders Tanımı Tümleşik devrelerdeki Aktif Devre Bileşenlerinin Modelleri, Tranzistörlü Ayrık Yükselteçler, Akım Kaynakları, Aktif Yükler, Referanslar ve Çıkış katları, İşlemsel yükselteçler, Tümleşik Devrelerin Frekans Tepkesi, Geribeslemeli Yükselteçler, Tümleşik Devrelerin Ffrekans Kararlılığı, Doğrusal Olmayan Değişik Analog Tümleşik Devreler.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Models for Integrated Circuit Active Devices Text Book (Ch. 1)
    2 Models for Integrated Circuit Active Devices Text Book (Ch. 1)
    3 Bipolar, MOS and BiCMOS Integrated Circuit Technology Text Book (Ch. 2)
    4 Transistor Amplifiers Text Book (Ch. 3)
    5 Transistor Amplifiers Text Book (Ch. 3)
    6 Current Mirrors, Active Loads and References Text Book (Ch. 4)
    7 Output Stages Text Book (Ch. 5)
    8 Operational Amplifiers Text Book (Ch. 6)
    9 Frequency Response of Integrated Circuits Text Book (Ch. 7)
    10 Frequency Response of Integrated Circuits Text Book (Ch. 7)
    11 Feedback Text Book (Ch. 8)
    12 Feedback Text Book (Ch. 8)
    13 Stability Text Book (Ch. 9)
    14 Nonlinear Analog Circuits Text Book (Ch. 10)
    15 Nonlinear Analog Circuits Text Book (Ch. 10)
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı - Paul R. Gray, Paul J. Hurst, Stephen H. Lewis, Robert G. Meyer, “Analysis and Design of Analog Integrated Circuits”, John Wiley & Sons, 5th Edition, 2009, ISBN-10: 0470245999, ISBN-13: 978-0470245996 | Edition: 5th
    Önerilen Okumalar/Materyaller - Tony Chan Carusone, David A. Johns, Kenneth W. Martin, “Analog Integrated CircuitDesign”, Wiley, 2011, ISBN-10: 0470770104, ISBN-13: 978-0470770108 - İlgili Araştırma Makaleleri

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    5
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    30
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    6
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    4
    60
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    5
    10
    50
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    45
    45
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    22
    22
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.


    -
    X
    -
    -
    -
    2 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    X
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    X
    -
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    X
    -
    -
    5 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    X
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    X
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    X
    -
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    X
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.

    -
    -
    X
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.


    X
    -
    -
    -
    -
    11 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    X
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır.
    X
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin