Dersin Adı |
Veri Çeviriciler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 535
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste modern karışık işaret VLSI sistemlerinde kullanılan very çeviriciler işlenir. Anahtarlamalı kondansatör yükseltici / tamlayıcılar, örnekle ve tut devreleri, Nyquist oranı dönüştürücüler ve aşırı örneklemeli dönüştürücüler irdelenecektir. Son on yılda CMOS konusunda ciddi gelişmeler olduğundan CMOS kullanan devreler ve devre tasarım yöntemleri incelenecektir. Bilgisayar tabanlı benzetim gerektiren bir proje yapılacaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Veri çeviricilerine genel bakış, Analog/sayısal, sayısal/analog dönüştürücülerde örnekleme, Veri dönüştürmede kıstaslar, Anahtarlamalı kapasitör devreleri, Devrelerde ideal dışı durumlar, Nyquist A/D, Tek ve çok basamaklı dönüştürücüler, Algoritmik ve Ardışık Yaklaştırma Kaymaç A/D dönüştürücüler, A/D ve D/A dönüştürücülerde limitler, Belirli ve belirli olmayan gürültü, Aşırı örneklemeli A/D dönüştürücüler. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | CMOS işlevsel yükseltici tasarımının özeti | Gray et al., Analysis and Design of Analog Integrated Circuits, Wiley, 2001 | |
2 | Anahtarlı kondansatör devreleri | Gregorian and Temes, Analog MOS Integrated Circuits for Signal Processing, Wiley, 1986 | |
3 | Ayrık zamanlı işaret işleme temellerinin tekrarı | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
4 | Örnekle ve tut | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
5 | Veri çevirici temelleri | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
6 | Ardaşık benzetim ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
7 | Arasınav | ||
8 | Algoritmik ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
9 | Sıralı ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
10 | ADC entegrasyonu | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
11 | Flash ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
12 | CMOS karşılaştırıcı tasarımı | Gray et al., Analysis and Design of Analog Integrated Circuits, Wiley, 2001 | |
13 | Sayısal- analog çevirici | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
14 | Aradeğerli ve kapsayan ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
15 | Çok basamaklı ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Analog Devre Tasarımı 2. Veri Çeviriciler 3. Anahtarlı Kondansatör Devreleri Gregorian and Temes, Analog MOS Integrated Circuits for Signal Processing, Wiley, 1986 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 |
Katılım | ||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||
Arazi Çalışması | ||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||
Portfolyo | ||||||
Ödev |
5
|
20
|
||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||
Proje |
2
|
40
|
||||
Seminer/Çalıştay | ||||||
Sözlü Sınav | ||||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
||||
Final Sınavı | ||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
8
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
30
|
60
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
17
|
17
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..