İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    EEE 535 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Veri Çeviriciler
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EEE 535
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu derste modern karışık işaret VLSI sistemlerinde kullanılan very çeviriciler işlenir. Anahtarlamalı kondansatör yükseltici / tamlayıcılar, örnekle ve tut devreleri, Nyquist oranı dönüştürücüler ve aşırı örneklemeli dönüştürücüler irdelenecektir. Son on yılda CMOS konusunda ciddi gelişmeler olduğundan CMOS kullanan devreler ve devre tasarım yöntemleri incelenecektir. Bilgisayar tabanlı benzetim gerektiren bir proje yapılacaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Günümüz karışık işaret VLSI sistemlerindeki veri çeviricilerini öğrenecek,
    • Çeviricilerin limitlerini öğrenicek,
    • Anahtarlamalı kondansatör yükseltici / tamlayıcılar hakkında bilgi sahibi olucak,
    • Örnekle ve tut devreleri, Nyquist oranı dönüştürücüler ve aşırı örneklemeli dönüştürücüler hakkında bilgi sahibi olucak.
    Ders Tanımı Veri çeviricilerine genel bakış, Analog/sayısal, sayısal/analog dönüştürücülerde örnekleme, Veri dönüştürmede kıstaslar, Anahtarlamalı kapasitör devreleri, Devrelerde ideal dışı durumlar, Nyquist A/D, Tek ve çok basamaklı dönüştürücüler, Algoritmik ve Ardışık Yaklaştırma Kaymaç A/D dönüştürücüler, A/D ve D/A dönüştürücülerde limitler, Belirli ve belirli olmayan gürültü, Aşırı örneklemeli A/D dönüştürücüler.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 CMOS işlevsel yükseltici tasarımının özeti Gray et al., Analysis and Design of Analog Integrated Circuits, Wiley, 2001
    2 Anahtarlı kondansatör devreleri Gregorian and Temes, Analog MOS Integrated Circuits for Signal Processing, Wiley, 1986
    3 Ayrık zamanlı işaret işleme temellerinin tekrarı Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    4 Örnekle ve tut Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    5 Veri çevirici temelleri Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    6 Ardaşık benzetim ADC Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    7 Arasınav
    8 Algoritmik ADC Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    9 Sıralı ADC Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    10 ADC entegrasyonu Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    11 Flash ADC Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    12 CMOS karşılaştırıcı tasarımı Gray et al., Analysis and Design of Analog Integrated Circuits, Wiley, 2001
    13 Sayısal- analog çevirici Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    14 Aradeğerli ve kapsayan ADC Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    15 Çok basamaklı ADC Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı Ders yansıları
    Önerilen Okumalar/Materyaller 1. Analog Devre Tasarımı 2. Veri Çeviriciler 3. Anahtarlı Kondansatör Devreleri Gregorian and Temes, Analog MOS Integrated Circuits for Signal Processing, Wiley, 1986

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    5
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    2
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    40
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    8
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    4
    60
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    5
    8
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    2
    30
    60
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    17
    17
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.


    -
    X
    -
    -
    -
    2 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    X
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    X
    -
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    X
    -
    -
    5 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    X
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    X
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    X
    -
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    X
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.

    -
    -
    X
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.


    X
    -
    -
    -
    -
    11 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    X
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır.
    X
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin