Dersin Adı |
Haberleşme Elektroniği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 536
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders haberleşme elektroniği konularını yüksek lisans seviyesinde öğretmeyi amaçlamaktadır. Dersin içeriğinde haberleşme sistemlerinin tekrarı, tranzistör modelleri ve bozulma yaratma, analog tümdevrelerin temel kazanç katlarında büyük işaret performansı; yükselteçlerde güç serileri ve bozulma, kaynak direnci ve doğrusal olmayan beta ile bozulma yaratma, geribeslemeli yükselteçlerde bozulma; tümdevrelerde temel çıkış katları, basit bantgeçiren yükselteçler, transformatörler, temel elektronik osilatörler, gerilim kontrollü osilatörler, analog çarpıcılar, karıştırıcılar, modülatörler, demodülatörler ve dedektörler, faz-kilitlemeli döngü bulunmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tranzistör modelleri ve bozulma yaratma, analog tümdevrelerin temel kazanç katlarında büyük işaret performansı; yükselteçlerde güç serileri ve bozulma, kaynak direnci ve doğrusal olmayan beta ile bozulma yaratma, geribeslemeli yükselteçlerde bozulma; tümdevrelerde temel çıkış katları, basit bantgeçiren yükselteçler, transformatörler, temel elektronik osilatörler, gerilim kontrollü osilatörler, analog çarpıcılar, karıştırıcılar, modülatörler, demodülatörler ve dedektörler, faz-kilitlemeli döngü. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, Haberleşme Sistemlerini Gözden Geçirme | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 1) | |
2 | Analog tümdevrelerin temel kazanç katlarında büyük işaret performansı | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 2) | |
3 | Yükselteçlerde Güç Serileri ve Bozulma | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 3) | |
4 | Kaynak Direnci ve Doğrusal Olmayan Beta ile Bozulma Yaratma | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 4) | |
5 | Geribeslemeli Yükselteçlerde Bozulma | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 5) | |
6 | Tümdevrelerde Temel Çıkış Katları | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 6) | |
7 | Transformatörler | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 7) | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Basit Bantgeçiren Yükselteçler | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 9) | |
10 | Temel Elektronik Osilatörler | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 10) | |
11 | Analog Çarpıcılar, Karıştırıcılar ve Modülatörler | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 13) | |
12 | Demodülatörler ve Dedektörler | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 14) | |
13 | Faz-Kilitlemeli Döngüler | Pederson & Mayaram, Analog Integrated Circuits for Communication, 2nd ed., Springer, 2011 (Ch. 15) | |
14 | Sınıf-içi Sunumlar | ||
15 | Sınıf-içi Sunumlar | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
10
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
45
|
45
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..