Dersin Adı |
Güç Kalitesi Ölçümü
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 572
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı güç kalitesini etkileyen çeşitli sorunlar, bunların oluşumu, gözlenmesi,önlenmesi ve çeşitli güç kalitesi gözlemleme metodları üzerinde çalışmaktır. Ayrıca bu ders gerilim düşümü, aşırı gerilim, harmonikler ve bunların konrol yöntemleri konularına da odaklanır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste harmonik oluşumu, akışı ve gerilim artış ve düşüşü modellemesi gibi enerji kalitesi konuları irdelenecektir. Gerçek vaka analizleri incelenerek bu olayların trafolara, motorlara, anahtarlara ve çeviricilere etkileri çalışılacaktır. Diğer incelenen konular akıllı ağda enerji kalitesi problemleri, yenilenebilir kaynakların bu problemlere katkısı ve mühendislik ekonomisi konuları olacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 1 | |
2 | Güç kalitesi, aşırı yük- düşük gerilim- aşırı gerilim tanımları | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 2 | |
3 | Düşümler, artımlar ve kesilmeler | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 3 | |
4 | Kesilme, düşme ve artmaların devreler üzerindeki zararları ve bunlardan korunmanın temelleri | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 3 | |
5 | Güç kalitesi için uluslararası standartlar ve kodlar | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 3 | |
6 | Geçici hal durumları; kısa ve uzun süreler | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 4 | |
7 | Geçici hal süresinin kullanıcılara zararları ve bundan korunmanın temelleri | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 4 | |
8 | Harmonikler | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 5 | |
9 | Harmoniklerin hesaplanması ve simülasyonu | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 5 | |
10 | Harmonikler için azaltım ve kontrol teknikleri | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 6 | |
11 | Filtreleme (aktif ve pasif filtreler) | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 6 | |
12 | Güç kalitesi gözetimi | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 8 | |
13 | Güç kalitesi gözetimi | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 9 | |
14 | Güç kalitesi modellemesi | Electrical Power Systems Quality, Third Edition, Dugan, McGranaghan, Santoso, and Beaty, Ch. 11 | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
37
|
37
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..