İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    GS 599 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Yüksek Lisans Tezi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GS 599
    Bahar
    0
    0
    0
    30

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı lisansüstü program boyunca öğrencilere verilen derslerde kazandırılan kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler kullanılarak, bir danışmanın takibinde öğrencinin bir araştırmayı, araştırma sorusunun ortaya konmasından veri toplama ve analizine kadar yürütüp bir tez halinde yazmasını ve sunmasını sağlamak ve bu süreçte bir lisansüstü uzman araştırmacı ya da uygulamacı olarak ihtiyaç duyacağı donanımı öğrenciye kazandırmaktır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Tez çalışmalarını yürüttükleri alanda ileri düzeyde bilgi ve birikim elde edecektir.
    2Bağımsız olarak özgün bir araştırma problemi ortaya atabilecek ve bunun nasıl araştırılabileceğini belirleyebilecektir.
    3Kendi seçtikleri bir alanda bağımsız araştırmalarını sürdürebilecek düzeye gelecektir.
    4Bir araştırmayı ve araştırmanın sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak etkin bir biçimde aktarabilecektir
    5Herhangi bir araştırma probleminin araştırılmasında kendi ölçme yöntemlerini geliştirmek için gereken çalışmaları yapabilecektir.
    6İncelediği araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla ele alabilecek, eksiklikleri ve eksiklikleri düzeltmek için yapılabilecekleri görebilecektir.
    7Belirli bir bilimsel problem konusunda farklı kuramsal açıklama çerçevelerinin bakış açısını analiz edebilecek, kavrayabilecek ve farklı çerçeveleri entegre edebilecek beceriyi kazanacaktır.
    Ders Tanımı Bu ders, bir araştırmanın bağımsız olarak baştan sona yürütülmesi ve buna dair becerilerin öğrenilmesini içermektedir. Buna göre, bir danışmanla beraber ilk önce bir araştırması sorusu belirlenmekte, bu soru üzerine literatür taraması yapılmakta, literatürde bu sorunun araştırılmasına ilişkin yöntemlerle beraber eksiklikler de dikkate alınarak özgün bir hipotez ve araştırma tasarımı kurulmaktadır. Daha sonra bu araştırma tasarımı çerçevesinde veri toplanmakta ve çalışmanın kuramsal temeli, yöntemi, sonuçları ve sonuçların değerlendirilmesini içeren bir tez yazılmaktadır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Danışman ile görüşme
    2 Bağımsız çalışma
    3 Bağımsız çalışma
    4 Danışman ile görüşme
    5 Bağımsız çalışma
    6 Bağımsız çalışma
    7 Bağımsız çalışma
    8 Danışman ile görüşme
    9 Bağımsız çalışma
    10 Bağımsız çalışma
    11 Bağımsız çalışma
    12 Danışman ile görüşme
    13 Bağımsız çalışma
    14 Bağımsız çalışma
    15 Danışman ile görüşme
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6 LO 7
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    100
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    0
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    0
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    900
    900
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    900

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.


    -
    -
    -
    -
    -
    2 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    -
    -
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    -
    -
    -
    5 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    -
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    -
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    -
    -
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    -
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.

    -
    -
    -
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.


    -
    -
    -
    -
    -
    11 Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. Araştırma ve yayın etiği ilkelerine uygun davranır.
    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin