Dersin Adı |
Kablosuz Sensör Ağları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 605
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kablosuz sensör ağları üzerine devam eden bilimsel araştırmanın temellerini ve kablosuz sensör ağlarında veri işlemenin temellerini öğretmektir. Kablosuz sensör ağları, son birkaç yılda popülerlik kazanmıştır. Bu alan, doğal parkların uzaktan denetimi, inşaat mühendisliği, güvenlik uygulamaları ve akıllı ulaşım uygulamaları gibi birçok potansiyel uygulamaya sahiptir. Kablosuz sensör ağlarının çalışma prensipleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmak, bilgisayar bilimi alanında okuyan öğrencilere olumlu katkı sağlayacaktır. Ele alınacak konular, kablosuz sensör ağları, paket yönlendirme, konumlandırma, topoloji kontrolü, güvenlik ve simülasyonun ana uygulama alanlarıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kurs, Sensör ağ Mimarisi, İşletim Sistemleri, Fiziksel Katman, Orta Erişim Kontrolü, Ağ Katmanı, Güç Yönetimi, Zaman Senkronizasyonu, Yerelleştirme, Güvenlik, Sensör Ağı Simülasyonunu kapsayacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş | Chapter 1- Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
2 | Uygulamalar | Chapter 2 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
3 | Düğüm Mimarisi | Chapter 3 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
4 | İşletim sistemleri | Chapter 4 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
5 | Fiziksel katman | Chapter 5 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
6 | Orta Derece Erişim Kontrolü | Chapter 6 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
7 | Ağ katmanı | Chapter 7 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
8 | Ağ katmanı | İlgili Makaleler | |
9 | Güç yönetimi | Chapter 8 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
10 | Zaman Senkronizasyonu | Chapter 9 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
11 | Yerelleştirme | Chapter 10 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
12 | Güvenlik | Chapter 11 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
13 | Sensör Ağı Programlama | Chapter 12 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
14 | Diğer başlıklar | ||
15 | Proje sunumları | ||
16 | Final Sunumları |
Ders Kitabı | Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Materyal öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
6
|
90
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak uzmanlık duzeyinde bilgiye genislemesine ve derinlemesine ulasır, bilgiyi sistematik bir yaklasımla degerlendirir, yorumlar, uygular ve alanına yenilik getirecek ozgun bilgi uretir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Muhendisliği alanında uygulanan guncel teknik ve yontemler ile bunların kısıtları hakkında uzmanlık duzeyinde kapsamlı bilgi sahibidir ve onları ozgun uygulamalarda kullanabilme becerisi gelismistir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yontemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;degisik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir ve ozgun cozumler gelistirir. Alanı ile ilgili calısmalarda arastırma yontemlerini ust duzeyde bir beceri ile kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Akademik arastırma alanının ve muhendislik mesleginin yeni ve gelismekte olan kuramlarının ve uygulamalarının farkındadır, ihtiyac duydugunda bunları inceler ve mevcut sonucları yeniden uretebilir duzeyde ogrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı karmasık problemleri tanımlayabilir ve formule edebilir, cozmek icin ozgun yontemler gelistirir ve cozumlerde yenilikci yontemler uygular. Alanına yenilik getiren veya alanında yeni bir dusunce, yontem veya tasarım gelistirme ya da bilinen yontemleri yeni bir alana uygulayabilme biciminde ozgun calısmaları bagımsız olarak gerceklestirebilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Kuramsal ve uygulamalı alanlarda ozgun fikir ve yontemler gelistirir; karmasık sistem veya surecleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikci/alternatif cozumler gelistirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı arastırmaları tasarlar ve uygular; bu surecte karsılasılan karmasık problemleri irdeler, cozumler ve sonuclarını surekli gelisimi gozetecek bicimde degerlendirir. Yeni ve karmasık dusuncelerin elestirel analizini, sentezini ve degerlendirmesini yapabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin ici, cok disiplinli, disiplinler arası ve otesi takımlarda etkin bicimde calısabilir, bu tur takımlarda liderlik yapabilir ve karmasık durumlarda ozgun cozum yaklasımları gelistirebilir; bagımsız calısabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyu C1 Genel Duzeyinde kullanarak, sozlu ve yazılı iletisim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Calısmalarının surec ve sonuclarını, o alandaki veya alan dısındaki ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik toplantılarda ve dergilerde, sistematik ve acık bir sekilde yazılı ve sozlu olarak aktarır. Bilginin genislemesine ve topluma yayılmasına katkıda bulunur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Proje yonetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların muhendislik uygulamalarına getirdigi kısıtların farkındadır ve kısıtlar altında ozgun cozum uretmesini bilir. Bilimsel, teknolojik ve muhendislik arastırma ve gelistirme etkinliklerinin sonuclarını sosyal, cevresel, saglık, guvenlik ve hukuk boyutları cercevesinde degerlendirebilir. Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakıs acısıyla inceler, gelistirir ve gerektiginde degistirmeye yonelik girisimlerde bulunur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması asamalarında, akademik ve mesleki tum etkinliklerde,toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gozetir. Arastırma ve yayın etigi ilkelerine uygun davranır. Toplumsal, bilimsel, kulturel ve etik sorunların cozumune katkıda bulunur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..