İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)

    EEE 503 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Radar İşaret İşlemeye Giriş
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EEE 503
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu derste radarlara giriş, radar işaret edinimi, radar dalga şekilleri, mesafe denklemi, girişimde radar algılama, yayılma etkileri ve mekanizmaları, parazit yankı karakteristikleri, hedef yansıtırlığı, hedef yansıtırlık dalgalanmaları, Doppler işleme, radar antenleri, vericiler ve alıcılar, radar işaret işleme ve radar uzaktan algılama konuları yer almaktadır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • alandaki temel teknik ve algoritmaları kullanabilecek ve irdeleyebilecek,
    • basit radar sistemlerini ve ilgili işaret işleme bloklarını tasarlamayı öğrenecek,
    • radar işaretlerini tasarlamayı ve performanslarını irdelemeyi öğrenecek,
    • farklı radar sistemlerini modellemeyi ve performans analizlerini öğrenecek,
    • farklı radar sistemlerinin avantajları ve kısıtlamaları konusunda bilgisi olabilecek,
    • radar işaret işleme algoritmalarını Matlab ve ilgili araçlarını kullanarak tasarlayabilecek ve uygulayabileceklerdir.
    Ders Tanımı Radarlara giriş, radar işaret edinimi, radar dalga şekilleri, mesafe denklemi, girişimde radar algılama, yayılma etkileri ve mekanizmaları, parazit yankı karakteristikleri, hedef yansıtırlığı, hedef yansıtırlık dalgalanmaları, Doppler işleme, radar antenleri, vericiler ve alıcılar, radar işaret işleme, ve radar uzaktan algılama.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Radar Sistemlerine ve İşaret İşlemeye Giriş M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 1)
    2 Radar İşaret Modelleri; Genlik, Parazit ve Gürültü Modelleri M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 2)
    3 Radar İşaret Modelleri; Genlik, Parazit ve Gürültü Modelleri M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 2)
    4 Radar İşaret Edinimi; Dopler ve Mesafe Belirsizlikleri M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 3)
    5 Radar Dalga Şekilleri, Uyumlu Süzgeç, Belirsizlik Fonksiyonu M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 4)
    6 Radar Dalga Şekilleri, Uyumlu Süzgeç, Belirsizlik Fonksiyonu M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 4)
    7 Ara sınav
    8 Dopler İşleme, Hareketli Hedef Gösterge, Darbe Dopler İşleme, İkili Darbe İşleme M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 5)
    9 Dopler İşleme, Hareketli Hedef Gösterge, Darbe Dopler İşleme, İkili Darbe İşleme M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 5)
    10 Radar İşaret Algılaması, CFAR Algılaması, Mesafe, Dopler ve Açı Algılayıcıları M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 6)
    11 Radar İşaret Algılaması, CFAR Algılaması, Mesafe, Dopler ve Açı Algılayıcıları M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 6)
    12 Sentetik Açıklık Radarı Temelleri, İnterferometrik SAR M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 8)
    13 Sentetik Açıklık Radarı Temelleri, İnterferometrik SAR M.A. Richards, Fundamentals of Radar Signal Processing, McGraw-Hill,2nd ed., 2013 (Ch. 8)
    14 Sınıf-içi Sunumlar
    15 Sınıf-içi Sunumlar
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları .
    Önerilen Okumalar/Materyaller İlgili Araştırma Makaleleri

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    6
    60
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    2
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    8
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    4
    60
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    2
    42
    84
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    224

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Alanında bilimsel araştırma yaparak uzmanlık duzeyinde bilgiye genislemesine ve derinlemesine ulasır, bilgiyi sistematik bir yaklasımla degerlendirir, yorumlar, uygular ve alanına yenilik getirecek ozgun bilgi uretir.
    -
    X
    -
    -
    -
    2 Elektrik ve Elektronik Muhendisliği alanında uygulanan guncel teknik ve yontemler ile bunların kısıtları hakkında uzmanlık duzeyinde kapsamlı bilgi sahibidir ve onları ozgun uygulamalarda kullanabilme becerisi gelismistir.
    -
    -
    -
    -
    X
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yontemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;degisik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir ve ozgun cozumler gelistirir. Alanı ile ilgili calısmalarda arastırma yontemlerini ust duzeyde bir beceri ile kullanır.
    -
    -
    X
    -
    -
    4 Akademik arastırma alanının ve muhendislik mesleginin yeni ve gelismekte olan kuramlarının ve uygulamalarının farkındadır, ihtiyac duydugunda bunları inceler ve mevcut sonucları yeniden uretebilir duzeyde ogrenir.
    -
    -
    X
    -
    -
    5 Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı karmasık problemleri tanımlayabilir ve formule edebilir, cozmek icin ozgun yontemler gelistirir ve cozumlerde yenilikci yontemler uygular. Alanına yenilik getiren veya alanında yeni bir dusunce, yontem veya tasarım gelistirme ya da bilinen yontemleri yeni bir alana uygulayabilme biciminde ozgun calısmaları bagımsız olarak gerceklestirebilir.
    -
    -
    -
    -
    X
    6 Kuramsal ve uygulamalı alanlarda ozgun fikir ve yontemler gelistirir; karmasık sistem veya surecleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikci/alternatif cozumler gelistirir.
    -
    -
    X
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı arastırmaları tasarlar ve uygular; bu surecte karsılasılan karmasık problemleri irdeler, cozumler ve sonuclarını surekli gelisimi gozetecek bicimde degerlendirir. Yeni ve karmasık dusuncelerin elestirel analizini, sentezini ve degerlendirmesini yapabilir.
    -
    -
    -
    -
    X
    8 Disiplin ici, cok disiplinli, disiplinler arası ve otesi takımlarda etkin bicimde calısabilir, bu tur takımlarda liderlik yapabilir ve karmasık durumlarda ozgun cozum yaklasımları gelistirebilir; bagımsız calısabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    X
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyu C1 Genel Duzeyinde kullanarak, sozlu ve yazılı iletisim kurar.
    -
    -
    X
    -
    -
    10 Calısmalarının surec ve sonuclarını, o alandaki veya alan dısındaki ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik toplantılarda ve dergilerde, sistematik ve acık bir sekilde yazılı ve sozlu olarak aktarır. Bilginin genislemesine ve topluma yayılmasına katkıda bulunur.
    X
    -
    -
    -
    -
    11 Proje yonetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların muhendislik uygulamalarına getirdigi kısıtların farkındadır ve kısıtlar altında ozgun cozum uretmesini bilir. Bilimsel, teknolojik ve muhendislik arastırma ve gelistirme etkinliklerinin sonuclarını sosyal, cevresel, saglık, guvenlik ve hukuk boyutları cercevesinde degerlendirebilir. Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakıs acısıyla inceler, gelistirir ve gerektiginde degistirmeye yonelik girisimlerde bulunur.
    X
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması asamalarında, akademik ve mesleki tum etkinliklerde,toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gozetir. Arastırma ve yayın etigi ilkelerine uygun davranır. Toplumsal, bilimsel, kulturel ve etik sorunların cozumune katkıda bulunur.
    X
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin