İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)

    EEE 513 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Güç Elektroniğinde Seçilmiş Konular
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EEE 513
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans / Doktora
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı genel rüzgâr enerjisi sistemleri ve rüzgâr türbinlerinde yaygın kullanılan elektrik makinası ile güç dönüştürücülerin çalışma detayları hakkında temel bilgi sağlamaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Bir rüzgâr türbininin detaylı çalışma prensiplerini açıklayabilecek,
    • Daha önce belirlenmiş rüzgâr koşulları altında türbinde kullanılan elektrik makinası
    • Ülke özelindeki elektrik şebeke standartlarına göre rüzgâr türbini gereksinimlerini
    • Rüzgâr enerjisi sektöründe en yaygın kullanılan elektrik makinası olan çift beslemeli asenkron jeneratörün kalıcı hal ve dinamik çalışmasını analiz edebilecek,
    • Ülke özelindeki elektrik şebeke standartlarına göre rüzgâr türbini gereksinimlerini
    Ders Tanımı Bu dersin kapsamındaki konular temel rüzgâr enerjisi üretim sistemleri, sırt sırta bağlı güç dönüştürücüler ile çift beslemeli asenkron jeneratörün detaylı kararlı hal ve dinamik çalışma prensipleri, güç dönüştürücülerinde analog akım/gerilim ölçümü, ayrıklaştırılması, filtrelemesi ve ayrıştırılması, güç dönüştürücülerin kontrolü için vektör kontrol yöntemleri ve kestirici kontrol yapılarıdır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Rüzgâr Enerjisi Üretim Sistemlerine Giriş Bölüm 1, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    2 Rüzgâr Enerjisi Üretim Sistemleri Bölüm 1, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    3 Güç Elektroniği için Seçilmiş Benzetim Yöntemleri ve Programlar Bölüm 4, Digital Signal Processing in Power Electronics Control Circuits, Krzysztof Sozanski, 2nd Edition, Springer, 2017.
    4 Sırt Sırta Bağlı Güç Elektroniği Dönüştürücüsü Bölüm 2, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    5 Sırt Sırta Bağlı Güç Elektroniği Dönüştürücüsü Bölüm 2, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    6 Sırt Sırta Bağlı Güç Elektroniği Dönüştürücüsü Bölüm 2, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    7 Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Kararlı Hal Durumu Bölüm 3, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    8 Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Kararlı Hal Durumu Bölüm 3, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    9 Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Dinamik Modeli Bölüm 4, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    10 Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Dinamik Modeli Bölüm 4, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    11 Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Asenkron Makinalı Rüzgâr Türbinlerinin Vektör Kontrolü Bölüm 7, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    12 Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Asenkron Makinalı Rüzgâr Türbinlerinin Vektör Kontrolü Bölüm 7, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    13 Kestirici Kontrol Yapıları ve Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Rüzgâr Türbinlerinin Çalışmaya Başlatılması Bölüm 10, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    14 Kestirici Kontrol Yapıları ve Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Rüzgâr Türbinlerinin Çalışmaya Başlatılması Bölüm 10, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011.
    15 Proje Sunumları
    16 Dersin Gözden Geçirilmesi

     

    Ders Kitabı
    1. Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011, ISBN-13: 978-0470768655.
    2. Digital Signal Processing in Power Electronics Control Circuits, Krzysztof Sozanski, 2nd Edition, Springer, 2017, ISBN-13: 978-1447173311.
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    1. Advanced Control of Doubly Fed Induction Generator for Wind Power Systems, Dehong Xu, Frede Blaabjerg, Wenjie Chen, Nan Zhu, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2018, ISBN-13: 978-1119172063.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    50
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    1
    20
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    5
    8
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    80
    80
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    1
    15
    15
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Alanında bilimsel araştırma yaparak uzmanlık duzeyinde bilgiye genislemesine ve derinlemesine ulasır, bilgiyi sistematik bir yaklasımla degerlendirir, yorumlar, uygular ve alanına yenilik getirecek ozgun bilgi uretir.
    -
    -
    -
    -
    -
    2 Elektrik ve Elektronik Muhendisliği alanında uygulanan guncel teknik ve yontemler ile bunların kısıtları hakkında uzmanlık duzeyinde kapsamlı bilgi sahibidir ve onları ozgun uygulamalarda kullanabilme becerisi gelismistir.
    -
    -
    -
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yontemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;degisik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir ve ozgun cozumler gelistirir. Alanı ile ilgili calısmalarda arastırma yontemlerini ust duzeyde bir beceri ile kullanır.
    -
    -
    -
    X
    -
    4 Akademik arastırma alanının ve muhendislik mesleginin yeni ve gelismekte olan kuramlarının ve uygulamalarının farkındadır, ihtiyac duydugunda bunları inceler ve mevcut sonucları yeniden uretebilir duzeyde ogrenir.
    -
    -
    -
    -
    X
    5 Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı karmasık problemleri tanımlayabilir ve formule edebilir, cozmek icin ozgun yontemler gelistirir ve cozumlerde yenilikci yontemler uygular. Alanına yenilik getiren veya alanında yeni bir dusunce, yontem veya tasarım gelistirme ya da bilinen yontemleri yeni bir alana uygulayabilme biciminde ozgun calısmaları bagımsız olarak gerceklestirebilir.
    -
    -
    -
    X
    -
    6 Kuramsal ve uygulamalı alanlarda ozgun fikir ve yontemler gelistirir; karmasık sistem veya surecleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikci/alternatif cozumler gelistirir.
    -
    -
    -
    X
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı arastırmaları tasarlar ve uygular; bu surecte karsılasılan karmasık problemleri irdeler, cozumler ve sonuclarını surekli gelisimi gozetecek bicimde degerlendirir. Yeni ve karmasık dusuncelerin elestirel analizini, sentezini ve degerlendirmesini yapabilir.
    -
    -
    -
    -
    -
    8 Disiplin ici, cok disiplinli, disiplinler arası ve otesi takımlarda etkin bicimde calısabilir, bu tur takımlarda liderlik yapabilir ve karmasık durumlarda ozgun cozum yaklasımları gelistirebilir; bagımsız calısabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    -
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyu C1 Genel Duzeyinde kullanarak, sozlu ve yazılı iletisim kurar.
    -
    -
    -
    -
    -
    10 Calısmalarının surec ve sonuclarını, o alandaki veya alan dısındaki ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik toplantılarda ve dergilerde, sistematik ve acık bir sekilde yazılı ve sozlu olarak aktarır. Bilginin genislemesine ve topluma yayılmasına katkıda bulunur.
    -
    -
    -
    -
    -
    11 Proje yonetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların muhendislik uygulamalarına getirdigi kısıtların farkındadır ve kısıtlar altında ozgun cozum uretmesini bilir. Bilimsel, teknolojik ve muhendislik arastırma ve gelistirme etkinliklerinin sonuclarını sosyal, cevresel, saglık, guvenlik ve hukuk boyutları cercevesinde degerlendirebilir. Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakıs acısıyla inceler, gelistirir ve gerektiginde degistirmeye yonelik girisimlerde bulunur.
    -
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması asamalarında, akademik ve mesleki tum etkinliklerde,toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gozetir. Arastırma ve yayın etigi ilkelerine uygun davranır. Toplumsal, bilimsel, kulturel ve etik sorunların cozumune katkıda bulunur.
    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin