Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)

EEE 515 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Konveks Optimizasyona Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EEE 515
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans / Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere çeşitli bilim ve mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan konveks optimizasyon problemlerini tanımak için gerekli araçları tanıtmak ve eğitimi vermektir. Temel teoriyi sunmak ve özellikle uygulamalarda faydalı olabilecek modelleme bakış açısını kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Konveks setleri, konları ve fonksiyonları belirleyebilecek,
  • Konveks optimizasyon problemlerini formüle edebilecek,
  • Dual problemleri tanımlayabilecek,
  • Pratikte sıkça rastlanan problemleri çözmek için yetenekleri geliştirebilecek,
  • Verilen bir algoritma tanımı ve teorisi için konveks optimizasyon problemlerini ve metodlarını MATLAB’da uygulabilecektir.
Ders Tanımı Dersin konuları konvex setler, konvex fonksiyonlar, optimizasyon problemleri, doğrusal ve karesel programlar, semidefinite programlama, optimal durumlar ve duality teorisidir. Sinyal işleme, kontrol, sayısal ve analog devreler teorisi, istatistik, makine mühendisliği uygulamaları tanıtılacaktır. Öğrenciler üst düzey proglama deneyimi kazanacaklardır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Matematiksel optimizasyona giriş; doğrusal olmayan programlama; konvex optimizasyon; dersin amacı ve konuları. Bölüm 1, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
2 Doğrusal cebirin tekrarı Linear Algebra and its Applications, Gill Strang, Cengage Learning ISBN-10: 0534422004
3 Konvex setler ve Konlar. Bölüm 2, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
4 Bazı genel ve önemli örnekler; konveksliği koruyan operasyonlar. Bölüm 2, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
5 Konvex fonksiyonlar Bölüm 3, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
6 Bazı genel ve önemli örnekler; konveksliği koruyan operasyonlar; quasiconvex and log-convex fonksiyonlar. Bölüm 3, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
7 Konvex optimizasyon problemleri, doğrusal ve karesel programlar Bölüm 4, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
8 2. Dereceden kon programları ve semidefinite programlar; quasiconvex optimizasyon problemleri; Bölüm 4, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
9 Dualite, Lagrange dual fonksiyonu ve problemi Bölüm 5, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
10 Optimal durumlar Bölüm 5, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
11 Uygulamalar: yakınsama ve uydurma; büyüklük yakınsaması; regularizasyon; robust optimizasyon. Bölüm 6, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
12 Uygulamalar: istatistiksel tahmin; maximum olasılık ve MAP tahmini. Bölüm 7, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
13 Uygulamalar: geometrik problemler; Projeksiyon; extremal volume ellipsoidler; sınıflandırma; yerleştirme ve yer bulma problemleri. Bölüm 8, Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 052183378
14 Dönem projelerinin sınıfa sunulması.
15 Dönem projelerinin sınıfa sunulması.
16 Dönem projelerinin sınıfa sunulması.

 

Ders Kitabı
  1. Convex Optimization, S. Boyd and L. Vandenberghe, Cambridge University Press, ISBN-10: 0521833787
  2. Numerical Optimization, J. Nocedal and S. Wright, Springer Series in Operations Research, ISBN-13: 978-0-387-22742-9
  3. Linear Algebra and its Applications, Gill Strang, Cengage Learning  ISBN-10: 0534422004
Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Lectures on Modern Convex Optimization, A. Ben-Tal and A. Nemirovski, MPS-SIAM Series on Optimization, ISBN-10: 0898714915
  2. Nonlinear Programming, D. Bertsekas, Athena Scientific, ISBN-10: 1886529000

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
6
10
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
75
75
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Alanında bilimsel araştırma yaparak uzmanlık duzeyinde bilgiye genislemesine ve derinlemesine ulasır, bilgiyi sistematik bir yaklasımla degerlendirir, yorumlar, uygular ve alanına yenilik getirecek ozgun bilgi uretir. X
2 Elektrik ve Elektronik Muhendisliği alanında uygulanan guncel teknik ve yontemler ile bunların kısıtları hakkında uzmanlık duzeyinde kapsamlı bilgi sahibidir ve onları ozgun uygulamalarda kullanabilme becerisi gelismistir. X
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yontemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;degisik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir ve ozgun cozumler gelistirir. Alanı ile ilgili calısmalarda arastırma yontemlerini ust duzeyde bir beceri ile kullanır. X
4 Akademik arastırma alanının ve muhendislik mesleginin yeni ve gelismekte olan kuramlarının ve uygulamalarının farkındadır, ihtiyac duydugunda bunları inceler ve mevcut sonucları yeniden uretebilir duzeyde ogrenir. X
5 Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı karmasık problemleri tanımlayabilir ve formule edebilir, cozmek icin ozgun yontemler gelistirir ve cozumlerde yenilikci yontemler uygular. Alanına yenilik getiren veya alanında yeni bir dusunce, yontem veya tasarım gelistirme ya da bilinen yontemleri yeni bir alana uygulayabilme biciminde ozgun calısmaları bagımsız olarak gerceklestirebilir. X
6 Kuramsal ve uygulamalı alanlarda ozgun fikir ve yontemler gelistirir; karmasık sistem veya surecleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikci/alternatif cozumler gelistirir. X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı arastırmaları tasarlar ve uygular; bu surecte karsılasılan karmasık problemleri irdeler, cozumler ve sonuclarını surekli gelisimi gozetecek bicimde degerlendirir. Yeni ve karmasık dusuncelerin elestirel analizini, sentezini ve degerlendirmesini yapabilir.
8 Disiplin ici, cok disiplinli, disiplinler arası ve otesi takımlarda etkin bicimde calısabilir, bu tur takımlarda liderlik yapabilir ve karmasık durumlarda ozgun cozum yaklasımları gelistirebilir; bagımsız calısabilir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyu C1 Genel Duzeyinde kullanarak, sozlu ve yazılı iletisim kurar.
10 Calısmalarının surec ve sonuclarını, o alandaki veya alan dısındaki ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik toplantılarda ve dergilerde, sistematik ve acık bir sekilde yazılı ve sozlu olarak aktarır. Bilginin genislemesine ve topluma yayılmasına katkıda bulunur.
11 Proje yonetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların muhendislik uygulamalarına getirdigi kısıtların farkındadır ve kısıtlar altında ozgun cozum uretmesini bilir. Bilimsel, teknolojik ve muhendislik arastırma ve gelistirme etkinliklerinin sonuclarını sosyal, cevresel, saglık, guvenlik ve hukuk boyutları cercevesinde degerlendirebilir. Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakıs acısıyla inceler, gelistirir ve gerektiginde degistirmeye yonelik girisimlerde bulunur.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması asamalarında, akademik ve mesleki tum etkinliklerde,toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gozetir. Arastırma ve yayın etigi ilkelerine uygun davranır. Toplumsal, bilimsel, kulturel ve etik sorunların cozumune katkıda bulunur.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.