Dersin Adı |
Veri Çeviriciler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 535
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste modern karışık işaret VLSI sistemlerinde kullanılan very çeviriciler işlenir. Anahtarlamalı kondansatör yükseltici / tamlayıcılar, örnekle ve tut devreleri, Nyquist oranı dönüştürücüler ve aşırı örneklemeli dönüştürücüler irdelenecektir. Son on yılda CMOS konusunda ciddi gelişmeler olduğundan CMOS kullanan devreler ve devre tasarım yöntemleri incelenecektir. Bilgisayar tabanlı benzetim gerektiren bir proje yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Veri çeviricilerine genel bakış, Analog/sayısal, sayısal/analog dönüştürücülerde örnekleme, Veri dönüştürmede kıstaslar, Anahtarlamalı kapasitör devreleri, Devrelerde ideal dışı durumlar, Nyquist A/D, Tek ve çok basamaklı dönüştürücüler, Algoritmik ve Ardışık Yaklaştırma Kaymaç A/D dönüştürücüler, A/D ve D/A dönüştürücülerde limitler, Belirli ve belirli olmayan gürültü, Aşırı örneklemeli A/D dönüştürücüler. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | CMOS işlevsel yükseltici tasarımının özeti | Gray et al., Analysis and Design of Analog Integrated Circuits, Wiley, 2001 | |
2 | Anahtarlı kondansatör devreleri | Gregorian and Temes, Analog MOS Integrated Circuits for Signal Processing, Wiley, 1986 | |
3 | Ayrık zamanlı işaret işleme temellerinin tekrarı | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
4 | Örnekle ve tut | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
5 | Veri çevirici temelleri | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
6 | Ardaşık benzetim ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
7 | Arasınav | ||
8 | Algoritmik ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
9 | Sıralı ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
10 | ADC entegrasyonu | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
11 | Flash ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
12 | CMOS karşılaştırıcı tasarımı | Gray et al., Analysis and Design of Analog Integrated Circuits, Wiley, 2001 | |
13 | Sayısal- analog çevirici | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
14 | Aradeğerli ve kapsayan ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
15 | Çok basamaklı ADC | Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Analog Devre Tasarımı 2. Veri Çeviriciler 3. Anahtarlı Kondansatör Devreleri Gregorian and Temes, Analog MOS Integrated Circuits for Signal Processing, Wiley, 1986 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
5
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
2
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
8
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
5
|
8
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
2
|
30
|
60
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
17
|
17
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak uzmanlık duzeyinde bilgiye genislemesine ve derinlemesine ulasır, bilgiyi sistematik bir yaklasımla degerlendirir, yorumlar, uygular ve alanına yenilik getirecek ozgun bilgi uretir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Elektrik ve Elektronik Muhendisliği alanında uygulanan guncel teknik ve yontemler ile bunların kısıtları hakkında uzmanlık duzeyinde kapsamlı bilgi sahibidir ve onları ozgun uygulamalarda kullanabilme becerisi gelismistir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yontemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;degisik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir ve ozgun cozumler gelistirir. Alanı ile ilgili calısmalarda arastırma yontemlerini ust duzeyde bir beceri ile kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Akademik arastırma alanının ve muhendislik mesleginin yeni ve gelismekte olan kuramlarının ve uygulamalarının farkındadır, ihtiyac duydugunda bunları inceler ve mevcut sonucları yeniden uretebilir duzeyde ogrenir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 | Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı karmasık problemleri tanımlayabilir ve formule edebilir, cozmek icin ozgun yontemler gelistirir ve cozumlerde yenilikci yontemler uygular. Alanına yenilik getiren veya alanında yeni bir dusunce, yontem veya tasarım gelistirme ya da bilinen yontemleri yeni bir alana uygulayabilme biciminde ozgun calısmaları bagımsız olarak gerceklestirebilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Kuramsal ve uygulamalı alanlarda ozgun fikir ve yontemler gelistirir; karmasık sistem veya surecleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikci/alternatif cozumler gelistirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı arastırmaları tasarlar ve uygular; bu surecte karsılasılan karmasık problemleri irdeler, cozumler ve sonuclarını surekli gelisimi gozetecek bicimde degerlendirir. Yeni ve karmasık dusuncelerin elestirel analizini, sentezini ve degerlendirmesini yapabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin ici, cok disiplinli, disiplinler arası ve otesi takımlarda etkin bicimde calısabilir, bu tur takımlarda liderlik yapabilir ve karmasık durumlarda ozgun cozum yaklasımları gelistirebilir; bagımsız calısabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyu C1 Genel Duzeyinde kullanarak, sozlu ve yazılı iletisim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Calısmalarının surec ve sonuclarını, o alandaki veya alan dısındaki ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik toplantılarda ve dergilerde, sistematik ve acık bir sekilde yazılı ve sozlu olarak aktarır. Bilginin genislemesine ve topluma yayılmasına katkıda bulunur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Proje yonetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların muhendislik uygulamalarına getirdigi kısıtların farkındadır ve kısıtlar altında ozgun cozum uretmesini bilir. Bilimsel, teknolojik ve muhendislik arastırma ve gelistirme etkinliklerinin sonuclarını sosyal, cevresel, saglık, guvenlik ve hukuk boyutları cercevesinde degerlendirebilir. Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakıs acısıyla inceler, gelistirir ve gerektiginde degistirmeye yonelik girisimlerde bulunur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması asamalarında, akademik ve mesleki tum etkinliklerde,toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gozetir. Arastırma ve yayın etigi ilkelerine uygun davranır. Toplumsal, bilimsel, kulturel ve etik sorunların cozumune katkıda bulunur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..