İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)

    EEE 543 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Kablosuz Haberleşmenin Temelleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EEE 543
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders var olan ve gelişen kablosuz ağların protokolleri ve mimari üzerine genel bakış sağlar. Özellikle, varolan protokoller ve yeni önerilen protokoller ile çalışan ve kablosuz teknolojinin has karakteristiğine daha uygun olan kablosuz ağların çalışma alanine içerir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Kablosuz haberleşmenin temel prensipleri
    • Yansımanın, kırılmanın ve saçılmanın yol kaybına katkısı
    • Kablosuz kanalların modellemesi ve farklı modellerle yol kaybının hesaplanması
    • Frekans seçici ile frekans düzleştirici kanallar arasındaki farkını
    • Temel lineer haberleşme , özellikle yayılı spektrumun lineer modulasyonu
    • Çoklu anten ve uzay zaman haberleşmesini
    • Hücresel haberleşme sistemlerinin temellerini
    • Ad-hoc kablosuz ağları ni öğreneceklerdir.
    Ders Tanımı Kablosuz haberleşme , yol kaybı gölgelenmesi, Kablosuz kanal modelleri, kablosuz kanallar üzerinde temel dijital modülasyon teknikleri .

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Kablosuz kanallar, kablosuz kanallar için fiziksel modelleme, kablosuz kanalların giriş –çıkıs modeli, zaman ve frekans uyumu, istatiksel kanal modeli Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(2)
    2 Noktadan noktaya haberleşme haberleşme . algılama , çeşitlilik ve kanal belirsizliği. Bölüm 1 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(3)
    3 Noktadan noktaya haberleşme haberleşme . algılama , çeşitlilik ve kanal belirsizliği. Bölüm 2 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(3)
    4 Hücresel sistemler: çoklu erişim ve girişim yönetimi – bölüm 1 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(3)
    5 Hücresel sistemler: çoklu erişim ve girişim yönetimi – bölüm 2 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(4)
    6 Kablosuz kanalların kapasitesi –bölüm 1 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(4)
    7 Kablosuz kanalların kapasitesi –bölüm 2 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(5)
    8 Çoklu kullanım kapasitesi ve opportünist haberleşme, part-1 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(5)
    9 Çoklu kullanım kapasitesi ve opportünist haberleşme, part-2 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(6)
    10 MIMO I : uzaysal çoğullama ve kanal modelleme – part 1 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(6)
    11 MIMO I : uzaysal çoğullama ve kanal modelleme – part 2 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(7)
    12 MIMO II : Kapasite ve çoğullama mimarisi – part 1 Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(7)
    13 MIMO III: Çeşitlilik –çoğullama ödünleşimi ve evrensel uzay –zaman kodları Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(8)
    14 MIMO IV: çoklu kullanıcı haberleşmesi Fundamentals of Wireless Communication. Cambridge, Tse, David, and Pramod Viswanath, Cambridge University Press, 2005. Ch(9)
    15 Dönemin gözden geçirilmesi  
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    Önerilen Okumalar/Materyaller İlgili Araştırma Makaleleri

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    1
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    5
    80
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    45
    45
    Proje
    1
    50
    50
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    2
    2
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Alanında bilimsel araştırma yaparak uzmanlık duzeyinde bilgiye genislemesine ve derinlemesine ulasır, bilgiyi sistematik bir yaklasımla degerlendirir, yorumlar, uygular ve alanına yenilik getirecek ozgun bilgi uretir.
    -
    X
    -
    -
    -
    2 Elektrik ve Elektronik Muhendisliği alanında uygulanan guncel teknik ve yontemler ile bunların kısıtları hakkında uzmanlık duzeyinde kapsamlı bilgi sahibidir ve onları ozgun uygulamalarda kullanabilme becerisi gelismistir.
    -
    -
    X
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yontemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;degisik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir ve ozgun cozumler gelistirir. Alanı ile ilgili calısmalarda arastırma yontemlerini ust duzeyde bir beceri ile kullanır.
    -
    -
    X
    -
    -
    4 Akademik arastırma alanının ve muhendislik mesleginin yeni ve gelismekte olan kuramlarının ve uygulamalarının farkındadır, ihtiyac duydugunda bunları inceler ve mevcut sonucları yeniden uretebilir duzeyde ogrenir.
    -
    -
    X
    -
    -
    5 Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı karmasık problemleri tanımlayabilir ve formule edebilir, cozmek icin ozgun yontemler gelistirir ve cozumlerde yenilikci yontemler uygular. Alanına yenilik getiren veya alanında yeni bir dusunce, yontem veya tasarım gelistirme ya da bilinen yontemleri yeni bir alana uygulayabilme biciminde ozgun calısmaları bagımsız olarak gerceklestirebilir.
    -
    -
    -
    -
    X
    6 Kuramsal ve uygulamalı alanlarda ozgun fikir ve yontemler gelistirir; karmasık sistem veya surecleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikci/alternatif cozumler gelistirir.
    -
    -
    X
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı arastırmaları tasarlar ve uygular; bu surecte karsılasılan karmasık problemleri irdeler, cozumler ve sonuclarını surekli gelisimi gozetecek bicimde degerlendirir. Yeni ve karmasık dusuncelerin elestirel analizini, sentezini ve degerlendirmesini yapabilir.
    -
    -
    X
    -
    -
    8 Disiplin ici, cok disiplinli, disiplinler arası ve otesi takımlarda etkin bicimde calısabilir, bu tur takımlarda liderlik yapabilir ve karmasık durumlarda ozgun cozum yaklasımları gelistirebilir; bagımsız calısabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    X
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyu C1 Genel Duzeyinde kullanarak, sozlu ve yazılı iletisim kurar.
    -
    -
    X
    -
    -
    10 Calısmalarının surec ve sonuclarını, o alandaki veya alan dısındaki ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik toplantılarda ve dergilerde, sistematik ve acık bir sekilde yazılı ve sozlu olarak aktarır. Bilginin genislemesine ve topluma yayılmasına katkıda bulunur.
    X
    -
    -
    -
    -
    11 Proje yonetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların muhendislik uygulamalarına getirdigi kısıtların farkındadır ve kısıtlar altında ozgun cozum uretmesini bilir. Bilimsel, teknolojik ve muhendislik arastırma ve gelistirme etkinliklerinin sonuclarını sosyal, cevresel, saglık, guvenlik ve hukuk boyutları cercevesinde degerlendirebilir. Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakıs acısıyla inceler, gelistirir ve gerektiginde degistirmeye yonelik girisimlerde bulunur.
    X
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması asamalarında, akademik ve mesleki tum etkinliklerde,toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gozetir. Arastırma ve yayın etigi ilkelerine uygun davranır. Toplumsal, bilimsel, kulturel ve etik sorunların cozumune katkıda bulunur.
    X
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin