İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Doktora)

    MATH 671 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Bulanık Optimizasyon
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MATH 671
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Doktora
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bulanık Küme Teorisi, klasik küme teorisi ya da olasılık teorisi ile çözülemeyen problemleri çözmede kullanılan bir yaklaşımdır. Bu derste Bulanık küme teorisi ve bulanık mantığın temeli incelenir. Ayrıca bu ders, uygulamalı matematik ve istatistik alanlarında ele alınan bulanık kontrol ve bulanık karar verme gibi bulanık mantık uygulamalarını açıklar.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Kümeler teorisinin problemlerini inceleyebilir.
    • Bulanık küme teorisi kapsamında bulanıklık içeren sistemleri yorumlayabilir.
    • Bulanık küme teorisi ve karar teorisi bilgilerini bir arada kulanabilir.
    • Bulanık küme teorisi ispat tekniklerini geliştirebilir.
    • Bulanık küme teorisi kullanarak belirsizlik içeren problemleri çözebilir.
    Ders Tanımı Bu derste, Bulanık küme teorisi temel kavram ve uygulamaları incelenecektir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Bulanık Kümeler Temel Tanımlar Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    2 Bulanık Kümeler Temel Tanımlar Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    3 Bulanık Ölçüler ve Bulaknıklığın Ölçüleri Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    4 Bulanık Ölçüler ve Bulaknıklığın Ölçüleri Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    5 Bulanık İlişkiler ve Bulanık Grafikler Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    6 Bulanık İlişkiler ve Bulanık Grafikler Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    7 İmkan Teorisi, Olasılık Teorisi ve Bulanık Küme Teorisi Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    8 İmkan Teorisi, Olasılık Teorisi ve Bulanık Küme Teorisi Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    9 Bulanık Mantık Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    10 Ara sınav Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    11 Bulanık Ortamlarda Karar Verme Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    12 Bulanık Ortamlarda Karar Verme Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    13 Bulanık Ortamlarda Karar Verme Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    14 Bulanık Ortamlarda Karar Verme Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    15 Dönemin gözden geçirilmesi Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı Yukarıda verilen kitapların bazı bölümlerinden ve alıştırmalardan faydalanılacaktır.
    Önerilen Okumalar/Materyaller Fuzzy Logic with Engineering Applications by T.J. Ross, McGrawHill Book Company, 1995.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    30
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    6
    90
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    0
    Proje
    1
    30
    30
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    30
    30
    Final Sınavı
    1
    30
    30
        Toplam
    228

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Alanında bilimsel araştırma yaparak uzmanlık duzeyinde bilgiye genislemesine ve derinlemesine ulasır, bilgiyi sistematik bir yaklasımla degerlendirir, yorumlar, uygular ve alanına yenilik getirecek ozgun bilgi uretir.
    -
    -
    -
    -
    -
    2 Elektrik ve Elektronik Muhendisliği alanında uygulanan guncel teknik ve yontemler ile bunların kısıtları hakkında uzmanlık duzeyinde kapsamlı bilgi sahibidir ve onları ozgun uygulamalarda kullanabilme becerisi gelismistir.
    -
    -
    -
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yontemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;degisik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir ve ozgun cozumler gelistirir. Alanı ile ilgili calısmalarda arastırma yontemlerini ust duzeyde bir beceri ile kullanır.
    -
    -
    -
    -
    -
    4 Akademik arastırma alanının ve muhendislik mesleginin yeni ve gelismekte olan kuramlarının ve uygulamalarının farkındadır, ihtiyac duydugunda bunları inceler ve mevcut sonucları yeniden uretebilir duzeyde ogrenir.
    -
    -
    -
    -
    -
    5 Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı karmasık problemleri tanımlayabilir ve formule edebilir, cozmek icin ozgun yontemler gelistirir ve cozumlerde yenilikci yontemler uygular. Alanına yenilik getiren veya alanında yeni bir dusunce, yontem veya tasarım gelistirme ya da bilinen yontemleri yeni bir alana uygulayabilme biciminde ozgun calısmaları bagımsız olarak gerceklestirebilir.
    -
    -
    -
    -
    -
    6 Kuramsal ve uygulamalı alanlarda ozgun fikir ve yontemler gelistirir; karmasık sistem veya surecleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikci/alternatif cozumler gelistirir.
    -
    -
    -
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı arastırmaları tasarlar ve uygular; bu surecte karsılasılan karmasık problemleri irdeler, cozumler ve sonuclarını surekli gelisimi gozetecek bicimde degerlendirir. Yeni ve karmasık dusuncelerin elestirel analizini, sentezini ve degerlendirmesini yapabilir.
    -
    -
    -
    -
    -
    8 Disiplin ici, cok disiplinli, disiplinler arası ve otesi takımlarda etkin bicimde calısabilir, bu tur takımlarda liderlik yapabilir ve karmasık durumlarda ozgun cozum yaklasımları gelistirebilir; bagımsız calısabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    -
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyu C1 Genel Duzeyinde kullanarak, sozlu ve yazılı iletisim kurar.
    -
    -
    -
    -
    -
    10 Calısmalarının surec ve sonuclarını, o alandaki veya alan dısındaki ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik toplantılarda ve dergilerde, sistematik ve acık bir sekilde yazılı ve sozlu olarak aktarır. Bilginin genislemesine ve topluma yayılmasına katkıda bulunur.
    -
    -
    -
    -
    -
    11 Proje yonetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların muhendislik uygulamalarına getirdigi kısıtların farkındadır ve kısıtlar altında ozgun cozum uretmesini bilir. Bilimsel, teknolojik ve muhendislik arastırma ve gelistirme etkinliklerinin sonuclarını sosyal, cevresel, saglık, guvenlik ve hukuk boyutları cercevesinde degerlendirebilir. Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakıs acısıyla inceler, gelistirir ve gerektiginde degistirmeye yonelik girisimlerde bulunur.
    -
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması asamalarında, akademik ve mesleki tum etkinliklerde,toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gozetir. Arastırma ve yayın etigi ilkelerine uygun davranır. Toplumsal, bilimsel, kulturel ve etik sorunların cozumune katkıda bulunur.
    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin