LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans (Tezsiz)
EEE 509 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşaret İşlemede Seçilmiş Konular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 509
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders durağan olmayan sinyallerin analizinde kullanılmak üzere geliştirilen yeni yöntem ve yaklaşımları uygulamalı olarak öğretmeyi hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Durağan olmayan sinyallerin zaman-frekans analizinde kullanılmakta olan Görgül Kip Ayrışımı, Grup Görgül Kip Ayrışımı, Çok Değişkenli Görgül Kip Ayrışımı, Değişken Kip Ayrışımı, İçkin Zaman-Ölçek Ayrışımı, Fourier-Bessel Ayrışımı yöntemleri, Zaman-Frekans Enerji Dağılımı Kestirimi konusundaki son yaklaşımlar olan Yeniden Atama ve Senkrosıkıştırma Teknikleri |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Görgül Kip Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
2 | Grup Görgül Kip Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
3 | Çok Değişkenli Görgül Kip Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
4 | Değişken Kip Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
5 | Çok Boyutlu Değişken Görgül Kip Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
6 | İçkin Zaman-Ölçek Ayrışımı | İlgili literatür makaleleri |
7 | İçkin Zaman-Ölçek Ayrışımı Uygulamaları | İlgili literatür makaleleri |
8 | Kısa Zamanlı Fourier Dönüşümü | İlgili literatür makaleleri |
9 | Fourier Tabanlı Senkrosıkıştırma Dönüşümü (FSST) | İlgili literatür makaleleri |
10 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
11 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
12 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
13 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
14 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
15 | Öğrenci Sunumları | İlgili literatür makaleleri |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | 1) Time-Frequency Signal Analysis and Processing, 2nd Edition, Editor: Boualem Boashash, Academic Press, ISBN: 9780123984999, Jan. 2016. 2) Time-Frequency Analysis, Leon Cohen, Prentice Hall, 1995. ISBN 0-13-594532-1 Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
47
|
47
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
215
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
X | ||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
X | ||||
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest