LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans (Tezsiz)
EEE 513 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Güç Elektroniğinde Seçilmiş Konular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 513
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans / Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı genel rüzgâr enerjisi sistemleri ve rüzgâr türbinlerinde yaygın kullanılan elektrik makinası ile güç dönüştürücülerin çalışma detayları hakkında temel bilgi sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin kapsamındaki konular temel rüzgâr enerjisi üretim sistemleri, sırt sırta bağlı güç dönüştürücüler ile çift beslemeli asenkron jeneratörün detaylı kararlı hal ve dinamik çalışma prensipleri, güç dönüştürücülerinde analog akım/gerilim ölçümü, ayrıklaştırılması, filtrelemesi ve ayrıştırılması, güç dönüştürücülerin kontrolü için vektör kontrol yöntemleri ve kestirici kontrol yapılarıdır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Rüzgâr Enerjisi Üretim Sistemlerine Giriş | Bölüm 1, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
2 | Rüzgâr Enerjisi Üretim Sistemleri | Bölüm 1, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
3 | Güç Elektroniği için Seçilmiş Benzetim Yöntemleri ve Programlar | Bölüm 4, Digital Signal Processing in Power Electronics Control Circuits, Krzysztof Sozanski, 2nd Edition, Springer, 2017. |
4 | Sırt Sırta Bağlı Güç Elektroniği Dönüştürücüsü | Bölüm 2, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
5 | Sırt Sırta Bağlı Güç Elektroniği Dönüştürücüsü | Bölüm 2, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
6 | Sırt Sırta Bağlı Güç Elektroniği Dönüştürücüsü | Bölüm 2, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
7 | Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Kararlı Hal Durumu | Bölüm 3, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
8 | Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Kararlı Hal Durumu | Bölüm 3, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
9 | Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Dinamik Modeli | Bölüm 4, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
10 | Çift Beslemeli Asenkron Makinanın Dinamik Modeli | Bölüm 4, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
11 | Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Asenkron Makinalı Rüzgâr Türbinlerinin Vektör Kontrolü | Bölüm 7, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
12 | Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Asenkron Makinalı Rüzgâr Türbinlerinin Vektör Kontrolü | Bölüm 7, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
13 | Kestirici Kontrol Yapıları ve Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Rüzgâr Türbinlerinin Çalışmaya Başlatılması | Bölüm 10, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
14 | Kestirici Kontrol Yapıları ve Şebeke Bağlantılı Çift Beslemeli Rüzgâr Türbinlerinin Çalışmaya Başlatılması | Bölüm 10, Doubly Fed Induction Machine: Modeling and Control for Wind Energy Generation, Gonzalo Abad, Jesus Lopez, Miguel Rodriguez, Luis Marroyo, Grzegorz Iwanski, 1st Edition, Wiley-IEEE Press, 2011. |
15 | Proje Sunumları | |
16 | Dersin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
8
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
80
|
80
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
15
|
15
|
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
X | ||||
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
|||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
|||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|||||
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest