LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans (Tezsiz)
EEE 542 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sezim ve Kestirim Kuramı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 542
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, sezim ve kestirim kuramına girişi yüksek lisans seviyesinde öğretmeyi amaçlamaktadır. Dersin içeriğinde Gauss-Markov süreçleri ve stokastik türevsel denklemler, Bayes kestirim kuramı, Maksimum olasılık, doğrusal minimum sapma, enküçük-kareler kestirimleri, Kestiricilerin özellikleri, Hata analizi, Doğrusal sistemler için durum tahmini, Kalman-Bucy ve Wiener süzgeçleri, Tesviye ve önkestirim yöntemleri, Doğrusal olmayan kestirim, Süzgeç uygulamaları, Haberleşme, kontrol, sistem tanıma ve biyomedikal mühendisliği uygulamaları bulunmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Gauss-Markov süreçleri ve stokastik türevsel denklemler, Bayes kestirim kuramı, Maksimum olasılık, doğrusal minimum sapma, enküçük-kareler kestirimleri, Kestiricilerin özellikleri, Hata analizi, Doğrusal sistemler için durum tahmini, Kalman-Bucy ve Wiener süzgeçleri, Tesviye ve önkestirim yöntemleri, Doğrusal olmayan kestirim, Süzgeç uygulamaları, Haberleşme, kontrol, sistem tanıma ve biyomedikal mühendisliği uygulamaları. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Olasılık, Rasgele Vektörler, Vektör Uzayları | Lecture notes |
2 | Sezim Kuramı, Karar Kuramı ve Hipotez Testi | Lecture notes |
3 | Sezim Kuramı, Karar Kuramı ve Hipotez Testi | Lecture notes |
4 | Sezim Kuramı, Karar Kuramı ve Hipotez Testi | Lecture notes |
5 | Parametre Kestirimi | Lecture notes |
6 | Maksimum Olabilirlik Kestirimi | Lecture notes |
7 | Stokastik Süreçler ve Sistemler | Lecture notes |
8 | Ara sınav | |
9 | Karhunen-Loeve ve Örneklenmiş İşaret Açılımları | Lecture notes |
10 | Dalga Şekilleri Gözlemlerinden Sezim ve Kestirim | Lecture notes |
11 | Wiener ve Kalman Süzgeçleri | Lecture notes |
12 | İleri Konular | Lecture notes |
13 | Sınıf-içi Sunumlar | |
14 | Sınıf-içi Sunumlar | |
15 | Sınıf-içi Sunumlar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Fundamentals of Statistical Signal Processing, Volume 1: Estimation Theory, Steven Kay, 1993. ISBN 0-13-345711-7 Fundamentals of Statistical Signal Processing, Volume 2: Detection Theory, Steven Kay, 1998. ISBN 0-13-504135-X |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
10
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
45
|
45
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
X | ||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
X | ||||
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest