Dersin Adı |
Kablosuz Haberleşmede Seçilmiş Konular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 549
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kablosuz iletişimde dolaşım, multimedya yayıncılığı, mobil ağlar için iletim gücü kontrolü, kablosuz ağlarda kapsama problemleri, şebeke, grup ve internet programlaması ve güvenlik teknikleri secilmiş konuları kapsamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Kablosuz haberleşme alanındaki son bilimsel gelişmelerin ele alındığı bu derste temel kaynak olarak evrensel ölçekte öncü dergi makaleleri ve konferans bildirileri kullanılacaktır. Güncel bilimsel kuramlar ve yeni gelişen teknolojilerde, devre ve sistem kuramının uygulama örnekleri incelenecektir. Öğrenci, Haberleşme alanı içerisinde yapılan araştırmaların yanında, çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler ötesi araştırmalar hakkında da bilgi edinecek ve alanın temel kavramlarını edinecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Kablosuz Haberleşme Ağlarında Hareketlilik | ||
2 | Multimedya yayını | ||
3 | Tasarsız Mobil Ağlarda İletim Gücü Kontrolu | ||
4 | Çoklu Yansımalı Tasarsız Ağlarda Çarpışma Engelleme Farkındalıklı MAC Protokolleri: Engeller, Çözümler ve Açık Problemler | ||
5 | Mobil Tasarsız Ağlar İçin Katmanlararası DOA Yönlendirme Protokolü | ||
6 | Kablosuz Duyarga Ağlarında Kapsama Problemi | ||
7 | Bilişsel Ağlar | ||
8 | Yönlendirme ve Trafik Yönetimi | ||
9 | Ağ Yönetimi : Eğitim ve araştırma | ||
10 | Ağ İzlemenin Temelleri | ||
11 | Ağ, küme ve İnternet Programlamanın Teorilk Modeli | ||
12 | Büyük Ölçekli Çevrimiçi Uygulamalarda Ağ Tabanlı Programlama Platformu | ||
13 | Dagıtık İşleme Ortamında Bant Genişliği Kullanımı Analizi | ||
14 | Mobil Tasarsız Ağlarda Güvenlik | ||
15 | Mobil Haberleşme Sistemlerinde Kimlik Yönetimi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Selected Topics in Communication Networks and Distributed Systems Edited by: Sudip Misra (Indian Institute of Technology, Kharagpur, India), Subhas Chandra Misra (Indian Institute of Technology, Kanpur, India), Isaac Woungang (Ryerson University, Canada) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 |
Katılım | |||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||
Arazi Çalışması | |||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||
Portfolyo | |||||
Ödev | |||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
|||
Proje |
1
|
40
|
|||
Seminer/Çalıştay | |||||
Sözlü Sınav | |||||
Ara Sınav | |||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
45
|
45
|
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..