Dersin Adı |
Gerçek Zamanda İşaret İşleme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 562
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste gerçek-zamanlı işaret işleme algoritmaları ve uygulamaları öğrencilere anlatılır. Dersin içeriğinde gömülü DSP sistemlerinin donanım ve yazılım yönleri, donanım ve yazılım arasındaki etkileşim, gerçek zaman prensipleri ve algoritma tasarımı ve uygulamasındaki dengeler yer almaktadır. Öğrenciler TMS320C6x gibi sayısal işaret işleyecilerini Matlab ve Simulink ile birlikte kullanarak bazı gerçek-zamanlı ses, görüntü ve video işleme algoritmalarının uygulamalarını öğreneceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Gömülü DSP sistemlerinin donanım ve yazılım yönleri, donanım ve yazılım arasındaki etkileşim, gerçek zaman prensipleri ve algoritma tasarımı ve uygulamasındaki dengeler. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Gerçek Zamanda DSP Sistemlerine Giriş | Welch, Wright and Morrow, Real-Time Digital Signal Processing from MATLAB® to C with the TMS320C6x DSPs, CRC Press, 2nd ed., 2011 (Ch. 1) | |
2 | Gözden Geçirme: Ayrık-Zamanlı İşaretler ve Sistemler; Örnekleme ve Nicemleme | Welch, Wright and Morrow, Real-Time Digital Signal Processing from MATLAB® to C with the TMS320C6x DSPs, CRC Press, 2nd ed., 2011 (Ch. 2) | |
3 | Analog/Sayısal ve Sayısal/Analog Dönüştürücülerin Temelleri | Lecture Notes | |
4 | DSP'lerin Temel Çalışması: DSP Bellek Mimarisi, Giriş/Çıkış, Kesme Veri İşleme; Gerçek Zamanda Çalışma, En Kötü Senaryo Zamanlama Analizi | Lecture Notes | |
5 | DSP'lerin Temel Çalışması: DSP Bellek Mimarisi, Giriş/Çıkış, Kesme Veri İşleme; Gerçek Zamanda Çalışma, En Kötü Senaryo Zamanlama Analizi | Lecture Notes | |
6 | FIR Süzgeç Tasarım Tekniklerini ve Araçlarını Gözden Geçirme; FIR Süzgeç Yapıları ve Gerçekleme; DSP Platformu Üzerinde Gerçek-Zamanlı FIR Süzgeç Tasarımı Gerçeklenmesi | Welch, Wright and Morrow, Real-Time Digital Signal Processing from MATLAB® to C with the TMS320C6x DSPs, CRC Press, 2nd ed., 2011 (Ch. 3) | |
7 | IIR Süzgeç Tasarım Tekniklerini ve Araçlarını Gözden Geçirme; IIR Süzgeç Yapıları ve Gerçekleme; DSP Platformu Üzerinde Gerçek-Zamanlı IIR Süzgeç Tasarımı Gerçeklenmesi | Welch, Wright and Morrow, Real-Time Digital Signal Processing from MATLAB® to C with the TMS320C6x DSPs, CRC Press, 2nd ed., 2011 (Ch. 4) | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Verimli Kod Geliştirme: Kod Eniyileştirmesi, Veri Çeşitlerinin ve Bellek Haritasının Etkisi | Lecture Notes | |
10 | Çerçeveye Dayalı DSP, Direk Bellek Erişimi Kullanımı, Çerçeveler Kullanılarak Sayısal Süzgeçler | Welch, Wright and Morrow, Real-Time Digital Signal Processing from MATLAB® to C with the TMS320C6x DSPs, CRC Press, 2nd ed., 2011 (Ch. 6, 7) | |
11 | Hızlı Fourier Dönüşümü Hesaplaması, Verimli FFT Algoritmalarının DSP Platformu Üzerinde Geliştirilmesi ve Gerçeklemesi, FFT Uygulamaları | Welch, Wright and Morrow, Real-Time Digital Signal Processing from MATLAB® to C with the TMS320C6x DSPs, CRC Press, 2nd ed., 2011 (Ch. 8) | |
12 | Spektrum Kestirimi ve Analizi, Gerçek Zamanda DSP Uygulaması | Welch, Wright and Morrow, Real-Time Digital Signal Processing from MATLAB® to C with the TMS320C6x DSPs, CRC Press, 2nd ed., 2011 (Ch. 9) | |
13 | Uyarlanır Süzgeç Temelleri, Enaz-Ortalama-Kare (LMS) Algoritması, Gerçek Zamanda DSP Uygulaması | Lecture Notes | |
14 | Ses, Görüntü ve Video İşlemede Gerçek Zamanda DSP Uygulamaları | Lecture Notes | |
15 | Ses, Görüntü ve Video İşlemede Gerçek Zamanda DSP Uygulamaları | Lecture Notes | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
6
|
60
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
6
|
0
|
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
42
|
84
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
224
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..