Dersin Adı |
İleri Elektromanyetik Kuramı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 621
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere, birçok sayıda, aşikar olmayan geometrilerin elektrik ve manyetik alanlarının hesaplamaları hakkında teorik bilgi ve pratik deneyimi kazandırma. Ek olarak öğrenciler, bağıl yüklü parçacık tarafından yayılan elektromanyetik ışımasının temel özelliklerini anlayabileceklerdir. Synchrotron ışımasını da çalışılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - |
Ders Tanımı | Elektrostatik ve manyetostatikteki limit değer problemleri , çeşitli koordinatlardaki Laplace denklemleri , Green fonksiyonları. Çok kutuplu genişleme. Ortamın kaybı ve dağılımı, Kramers-Kronig ilişkileri. Dalgakılavuzları ve kaviteler. Bağıl yüklü parçacıklardan radyasyon, radyasyonun alan, frekans ve açısal dağılımı, synchrotron radyasyonu. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Elektrostatiğe Giriş Elektrostatikte Sınır –Değer Problemleri :I | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch1) | |
2 | Elektrostatikte Sınır –Değer Problemleri :II | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch2) | |
3 | Çok kutuplu, Makroskopik Ortamın Elektrostatikliği, Dielektirkler. | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch3) | |
4 | Manyetostatikler, Faraday Yasası, Yarı-statik alanlar | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch4) | |
5 | Maxwell Denklemleri, Makroskobik Elektromanyetizma, Korunum Yasaları | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch5) | |
6 | Düzlemsel Elektromanyetik Dalgalar ve Dalga İlerlemesi | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch6) | |
7 | Dalgakılavuzları, Rezonant Kaviteleri, ve Optik Fiberler. | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch7) | |
8 | Işın Yayan Sistemler, Çok kutuplu Alanlar ve Işıma. | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch8) | |
9 | Saçılım ve Kırınım | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch9) | |
10 | Göreliliğin Özel Teorisi | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch10) | |
11 | Bağıl Parçacıkların Dinamikleri ve Elektromanyetik Alanlar | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch11) | |
12 | Çarpışmalar, Enerji Kayıpları ve Yüklü Parçacıkların Saçılması, Cherenkov ve Geçiş Işıması Collisions, Energy Loss, and Scattering of Charged Particles, Cherenkov and Transition Radiation. | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch12) | |
13 | Hareket Eden Yükler Tarafından Işıma | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch13) | |
14 | Bremsstrahlung, Sanal Miktar Metodu, Işınımsal Beta İşlemleri | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch14) | |
15 | Işıma Sönümlemesi, Yüklü parçacıkların Klasik Modelleri | Classical Electrodynamics, J. D. Jackson, (3rd ed. Wiley, 1999) - (Ch15) | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
45
|
45
|
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..