LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
ISL 512 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Küresel İşletme Yönetiminde Güncel Konular II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ISL 512
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Küreselleşmenin sonuçları işletmelerin iç işleyişini de etkilemektedir. Çok uluslu ve çok kültürlü iş örgütlerinin işleyişi kendine özgü sorunlar ortaya çıkartmaktadır. Bu derste iş örgütlerinin ve fonksiyonlarının bu sorunlarla baş etme yolları, pratikleri, teknolojileri ve gereksindikleri yetkinlikler ele alınmaktadır. Dersin amacı bu güncel sorunlarla ilgili yerleşik program müfredatının dışında kalan konu ve gelişmelerin ele alınmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste iş organizasyonlarında küreselleşmenin etkileriyle ortaya çıkan ihtiyaçların neler olduğu ele alınmaktadır. Çok uluslu, çok kültürlü ve farklı pazarlarla ilişkili örgütsel yapılarda işletme kültürü, yönetim uygulamaları incelenmektedir. Küresel operasyonların gerektirdiği işletme fonksiyonları, teknolojileri ve yetkinlikleri vaka analizleriyle ele alınmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Küreselleşmenin getirdiği örgütsel stratejiler | |
2 | Küreselleşme sürecinin insan kaynakları yönetimine etkileri | Makale: Dalton, C. M. (2005). Human resource management in a global environment: Keys for personal and organizational success: An interview with Eliza Hermann. Business Horizons, 3(48), 193-198. |
3 | Küreselleşme sürecinin iş süreçlerine etkileri | Makale: Kogut, B. (1999). What makes a company global?. Harvard business review, 77(1), 165-166. |
4 | Küreselleşme sürecinin iş süreçlerine etkileri Küreselleşme ve teknoloji ile yalın yönetim ilişkisi | Vaka: Chick, S. E., Huchzermeier, A., & Netessine, S. (2014). Europe’s solution factories. Harvard business review, 92(4), 111-115. |
5 | Yerel ve küresel stratejilerin uyumlandırılması yaklaşımları | Vaka: Ojha, A. K. (2010). Bosch group in India: Transition to a transnational organization. Indian Institute of Management Bangalore Case IMB, 301. |
6 | İç süreçlerin stratejik ölçümü ve derğerlendirilmesi | Makale: Hamel, G., & Zanini, M. (2018). The end of bureaucracy. Harvard Business Review, 96(6), 50-59. |
7 | Üretim teknolojilerindeki değişimler | Vaka: Iansiti, M., & West, J. (1997). Technology integration: Turning great research into great products. Harvard business review, 75(3), 69-79. |
8 | Teknolojinin iş yönetimi süreçlerine etkileri | Vaka: Collis, D. J., & Junker, T. (2017). Digitalization at Siemens. Harvard Business Review |
9 | Esneklik ve sürekli iyileştirme | Vaka: Verity Hawarden, Margaret Sutherland, Mandla Adonisi (2012) StratAFin Inc.: Auditing Change, Ivey publishing |
10 | Kolektif liderlik ve değişim yönetimi | Makale: Kiron, D., Kruschwitz, N., Haanaes, K., & Reeves, M. (2015). Joining forces: Collaboration and leadership for sustainability. MIT Sloan Management Review, 56(3). |
11 | Yetkinlik yönetiminde güncel sorunlar ve çözüm yaklaşımları | Makale: Dobni, C. B., & Sand, C. (2018). Strategy shift: Integrating strategy and the firm’s capability to innovate. Business Horizons, 61(5), 797-808. |
12 | İş organizasyonu stratejileri | Vaka: Lau, A., Han, J., & Ho, E. (2007). Haier: Management Control at a Tactical Level. Asia Case Research Centre, University of Hong Kong. |
13 | Veri odaklı süreç ve organizasyon yönetimi | Makale: Carande, C., Lipinski, P., & Gusher, T. (2017). How to integrate data and analytics into every part of your organization. Harvard Business Review. |
14 | Finansal raporlamada küresel standartlar ve pratikler | Makale: Teece, D., & Pisano, G. (2003). The dynamic capabilities of firms. In Handbook on knowledge management (pp. 195-213). Springer, Berlin, Heidelberg. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Güncel konularla ilgili seçilmiş vakalar. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
25
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
75
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
40
|
120
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
216
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
X | ||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
X | ||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
5 | İşletme hedeflerine ulaşmada çalışma arkadaşlarına ve firmalarına liderlik eder. |
|||||
6 | Takım çalışması gerektiren proje ve işlerde etkin rol alır. |
|||||
7 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
|||||
8 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
9 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest