LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
ISL 558 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletmelerde Etik ve Sürdürülebilirlik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ISL 558
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Ders öğrencilerin temel etik kavramlarını, etik ve adalet teorilerini öğrenmelerini sağlayarak, küresel rekabet kuralları çerçevesinde işleyen günümüz iş dünyasında etik problemlerin belirlenmesi, tanımlanması, değerlendirilmesi, bu problemlerin çözümü, işyerinde etik davranış ve etik liderlik gibi konularda yetkinlik kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sürdürülebilirlik kavramı, ilkeleri ve zorluklarını kapsar; sürdürülebilirliğin çevreye, ekonomiye ve topluma etkileri hakkında bilgi verir; sürdürülebilirlik ilkelerini etkin bir şekilde uygulayan iş modelleri ile ilgili örnekler içerir; işletmelerin çalışanlara, müşterilere, topluma ve çevreye karşı olan etik sorumluluklarını tanımlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanım ve Uygulaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi | |
2 | Sürdürülebilirlik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | The Sustainable Revolution Ders okumaları |
3 | Sürdürülebilir Strateji: İlkeler Sürdürülebilir Strateji Oluşturma | The Sustainable Revolution Strategy for Sustainability Ders okumaları |
4 | 1. Sınıf İçi Çalışma | Vaka Çalışması |
5 | Sürdürülebilir İşletme Sürdürülebilirlik: Zorluklar ve Fırsatlar Farklı Paydaşların Rolü | Strategy for Sustainability Building to Last Ders okumaları |
6 | 2. Sınıf İçi Çalışma | Vaka Çalışması |
7 | Sürdürülebilirlik İlkelerini Uygulayan İş Modellerine Örnekler | |
8 | Son Gelişmeler & Gelecekle ilgili Beklentiler | The Sustainable Revolution Strategy for Sustainability |
9 | Temel etik kavramları Etik ve adalet teorileri | |
10 | İş dünyasında etik problemlerin belirlenmesi, tanımlanması, değerlendirilmesi ve çözümü | |
11 | 3. Sınıf İçi Çalışma | Vaka Çalışması |
12 | İş yerinde etik davranış ve etik liderlik İşletmelerin etik sorumluluklarını | |
13 | 4. Sınıf İçi Çalışma | Vaka Çalışması |
14 | Dersin Genel Değerlendirilmesi | |
15 | Dersin Genel Değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
40
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
188
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
X | ||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
X | ||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
5 | İşletme hedeflerine ulaşmada çalışma arkadaşlarına ve firmalarına liderlik eder. |
X | ||||
6 | Takım çalışması gerektiren proje ve işlerde etkin rol alır. |
X | ||||
7 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
X | ||||
8 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
9 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest