LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
ISL 564 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tüketici Araştırmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ISL 564
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutları hakkında bilgi vererek öğrencilerin tüketiciler hakkında daha derinlemesine bilgi sahibi olmasını hedefler. Ayrıca mevcut ve potansiyel tüketicileri anlamak için gerekli pazarlama araştırması yöntemleri ve güncel yaklaşımlar hakkında bilgi vermeyi ve öğrencilerin tüketici araştırması sonuçlarını yorumlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tüketici algısı, motivasyonu, tutumu, benlik ve kimlik tanımlaması, tüketim süreci ve karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimler, pazarlama ve tüketici araştırması yöntemleri ve araçları gibi konular işlenir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımı, İçeriği ve Uygulaması Hakkında Bilgilendirilmesi; Tüketici Davranışı Prosesi; Tüketimin Anlamı | Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık |
2 | Benlik ve Sosyal Karşılaştırma | Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık |
3 | Tüketimde Algılama ve Motivasyon Süreçleri | Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık |
4 | 1. Sınıf içi çalışma | Vaka analizi hazırlığı |
5 | Tüketici Tutum Değişimi ve Satın alma Davranışı; Tüketici Karar Verme Süreci | Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık |
6 | Referans Gruplar ve Alt kültürün Tüketiciler üzerindeki Etkileri | Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık |
7 | Kültürün Tüketiciler üzerindeki Etkileri | Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık |
8 | 2. Sınıf içi çalışma | Vaka analizi hazırlığı |
9 | Karar Almada Pazarlama ve Tüketici Araştırmalarının Rolü; Pazarlama Araştırması Süreci | Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık |
10 | Tüketici Arastırmalarında güncel Yöntemler | Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık |
11 | Tüketici Arastırmalarında güncel Yöntemler | Ders okumaları ve vaka analizi hazırlığı |
12 | 3. Sınıf içi çalışma | Vaka analizi hazırlığı |
13 | Proje Sunumları ve Değerlendirmesi | Proje Sunumlarına Hazırlık |
14 | Proje Sunumları ve Değerlendirmesi | Proje Sunumlarına Hazırlık |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
16
|
48
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
45
|
45
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
189
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
X | ||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
X | ||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
5 | İşletme hedeflerine ulaşmada çalışma arkadaşlarına ve firmalarına liderlik eder. |
X | ||||
6 | Takım çalışması gerektiren proje ve işlerde etkin rol alır. |
X | ||||
7 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
X | ||||
8 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
9 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest