İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)

    ISL 564 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Tüketici Araştırmaları
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ISL 564
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutları hakkında bilgi vererek öğrencilerin tüketiciler hakkında daha derinlemesine bilgi sahibi olmasını hedefler. Ayrıca mevcut ve potansiyel tüketicileri anlamak için gerekli pazarlama araştırması yöntemleri ve güncel yaklaşımlar hakkında bilgi vermeyi ve öğrencilerin tüketici araştırması sonuçlarını yorumlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Tüketimde algılama ve motivasyon süreçlerini tartışabilir.
    • Tüketimin kimlikle olan bağlantısını tanımlayabilir.
    • Tüketici tutumlarına ilişkin faktörleri açıklayabilir.
    • Sosyal sınıf, alt kültür ve kültürün tüketiciler üzerindeki etkilerini açıklayabilir.
    • Tüketiciyi daha derinlemesine anlamaya yönelik araştırma yöntemlerini ve araçlarını karşılaştırabilir.
    • Pazarlama ve tüketici araştırmalarının sonuçlarını eleştirel ve bütünsel bir bakış açısıyla tartışabilir.
    Ders Tanımı Tüketici algısı, motivasyonu, tutumu, benlik ve kimlik tanımlaması, tüketim süreci ve karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimler, pazarlama ve tüketici araştırması yöntemleri ve araçları gibi konular işlenir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanımı, İçeriği ve Uygulaması Hakkında Bilgilendirilmesi; Tüketici Davranışı Prosesi; Tüketimin Anlamı Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık
    2 Benlik ve Sosyal Karşılaştırma Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık
    3 Tüketimde Algılama ve Motivasyon Süreçleri Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık
    4 1. Sınıf içi çalışma Vaka analizi hazırlığı
    5 Tüketici Tutum Değişimi ve Satın alma Davranışı; Tüketici Karar Verme Süreci Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık
    6 Referans Gruplar ve Alt kültürün Tüketiciler üzerindeki Etkileri Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık
    7 Kültürün Tüketiciler üzerindeki Etkileri Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık
    8 2. Sınıf içi çalışma Vaka analizi hazırlığı
    9 Karar Almada Pazarlama ve Tüketici Araştırmalarının Rolü; Pazarlama Araştırması Süreci Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık
    10 Tüketici Arastırmalarında güncel Yöntemler Ders okumaları ve konu tartışmasına hazırlık
    11 Tüketici Arastırmalarında güncel Yöntemler Ders okumaları ve vaka analizi hazırlığı
    12 3. Sınıf içi çalışma Vaka analizi hazırlığı
    13 Proje Sunumları ve Değerlendirmesi Proje Sunumlarına Hazırlık
    14 Proje Sunumları ve Değerlendirmesi Proje Sunumlarına Hazırlık
    15 Dönemin değerlendirilmesi
    16 Dönemin değerlendirilmesi

     

    Ders Kitabı
    • Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education;
    • Odabaşı, Y.& Barış, G., (2002), Tüketici Davranışı
    • Gegez, E. (2015), Pazarlama Araştırmaları
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    • Zaltman, G. & Zaltman, L. (2008), Pazarlama Metaforları
    • Arnould,E. & Thompson,C (2018), Consumer Culture Theory
    • Kotler, P. (2018), Pazarlama 4.0, Gelenekselden Dijitale Geçiş
    • Diğer kitap ve makaleler
    • Vaka Çalışmaları

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    3
    60
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    30
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    5
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    3
    48
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    3
    16
    48
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    45
    45
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    189

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

    -
    -
    -
    X
    -
    2

    İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

    -
    -
    -
    -
    X
    3

    İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    4

    İşletmelerin performansını bütünsel ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    5

    İşletme hedeflerine ulaşmada çalışma arkadaşlarına ve firmalarına liderlik eder.

    -
    -
    X
    -
    -
    6

    Takım çalışması gerektiren proje ve işlerde etkin rol alır.

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

    -
    -
    -
    X
    -
    8

    İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

    -
    X
    -
    -
    -
    9

    Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    X
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin