Dersin Adı |
Yenilikçilik ve Yaratıcılık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ISL 565
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Çağdaş yaratıcı düşünme ve inovasyonun genelde ve iş bağlamında tanımları, ilkeleri ve sonuçları; yaratıcı düşünme yöntemlerinin ve inovasyon düzeylerinin iş başarısına etkisi ve katkısı; fikir üretme ve geliştirme için uygulanabilir yönetim süreçleri ile tanıştırmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, “bütün başarılı modern işlerin, hem rekabetçi farklılaşma için gereken ürün, hizmet ve markalaştırma süreçlerini sağlamada; hem de bunları ateşleyip sürdüren yapıyı ve işleyişi tasarlamada, yaratıcılıktan ve inovasyondan yararlandığı” yönündeki çağdaş iş yönetimi anlayışı izlenecektir. Söz konusu düzenin tasarlayıcısı ve işleticisi olarak, tabii ki, insan ögesi öne çıkarılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çerçeve ve işleyiş bilgisi, takvimin açıklanması, ana kavramlar üzerinde durulması, tanışma. | |
2 | Yenilikçiliğin yönetilmesine yönelik stratejiler, stratejik yönetim ile yenilikçilik bağlantısı | |
3 | 3 Klasik yönetim yaklaşımları ile yenilikçi yönetim yaklaşımlarının farkları, yeni Dünya’da rekabet dinamikleri | |
4 | Yaratıcılık ve yenilikçilik tanımları, yaratıcılık ve yenilikçiliğin yönetimsel, örgütsel ve davranışsal boyutları | Zorunlu okumalar, Set I |
5 | Kurumsal yenilikçilik uygulamaları | |
6 | Yaratıcılık ve yenilikçiliğin bilişsel ve davranışsal boyutları, bir yetkinlik olarak “yaratıcı düşünme” | |
7 | Yaratıcı düşünme teknikleri-I | |
8 | Yaratıcı düşünme teknikleri-II | Zorunlu okumalar, Set II |
9 | Tasarım odaklı düşünme tanımı, uygulama alanları, örnek vakaların incelenmesi | |
10 | Tasarım odaklı düşünme uygulaması “Empati” ve “Tanımlama” | Uygulama |
11 | Tasarım odaklı düşünme uygulaması “Fikirleme” | Uygulama |
12 | Tasarım odaklı düşünme uygulaması “Prototip” ve “Test Etme” | Uygulama |
13 | Yalın yeni girişim konsepti, iş modeli kanvası ve örnek uygulama | Uygulama |
14 | Grup çalışmalarının sunulması | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Shalley, C. E., Hitt, M. A., & Zhou, J. (Eds.). (2015). Oxford library of psychology. The Oxford handbook of creativity, innovation, and entrepreneurship. Oxford University Press. ISBN-13: 978-0190610609 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
25
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
75
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
57
|
114
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
210
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
İşletme hedeflerine ulaşmada çalışma arkadaşlarına ve firmalarına liderlik eder. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Takım çalışması gerektiren proje ve işlerde etkin rol alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..