İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)

    ISL 565 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Yenilikçilik ve Yaratıcılık
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ISL 565
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları)
    Dersin Amacı Çağdaş yaratıcı düşünme ve inovasyonun genelde ve iş bağlamında tanımları, ilkeleri ve sonuçları; yaratıcı düşünme yöntemlerinin ve inovasyon düzeylerinin iş başarısına etkisi ve katkısı; fikir üretme ve geliştirme için uygulanabilir yönetim süreçleri ile tanıştırmak.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • İş bağlamında yenilikçiliğe yol açacak olan yaratıcı düşünmeyle sorun çözme ve karar verme süreçlerini tanımlamayabilecek ve yönetebilecektir.
    • Yenilikçiliği ürün veya hizmet / marka / iş farklılaşması için rekabet avantajı yaratan bir felsefe ve beceri olarak değerlendirebilecektir.
    • Pazarlamayı tüketici / müşteri / kullanıcı deneyimi üzerine kurulu yaratıcı bir aktivite olarak algılayabilecektir.
    • İşte yaratıcılık ve yenilikçilik alanlarını saptamak ve/veya geliştirme, bunları rekabetçi farklılaşma için kullanabilecektir.
    • Çalıştıkları şirketlerde veya örgütlerde yenilikçiliğin başlatılması ve sürdürülmesinde etkin değişim unsuru veya katalisti olabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu derste, “bütün başarılı modern işlerin, hem rekabetçi farklılaşma için gereken ürün, hizmet ve markalaştırma süreçlerini sağlamada; hem de bunları ateşleyip sürdüren yapıyı ve işleyişi tasarlamada, yaratıcılıktan ve inovasyondan yararlandığı” yönündeki çağdaş iş yönetimi anlayışı izlenecektir. Söz konusu düzenin tasarlayıcısı ve işleticisi olarak, tabii ki, insan ögesi öne çıkarılacaktır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çerçeve ve işleyiş bilgisi, takvimin açıklanması, ana kavramlar üzerinde durulması, tanışma.
    2 Yenilikçiliğin yönetilmesine yönelik stratejiler, stratejik yönetim ile yenilikçilik bağlantısı
    3 3 Klasik yönetim yaklaşımları ile yenilikçi yönetim yaklaşımlarının farkları, yeni Dünya’da rekabet dinamikleri
    4 Yaratıcılık ve yenilikçilik tanımları, yaratıcılık ve yenilikçiliğin yönetimsel, örgütsel ve davranışsal boyutları Zorunlu okumalar, Set I
    5 Kurumsal yenilikçilik uygulamaları
    6 Yaratıcılık ve yenilikçiliğin bilişsel ve davranışsal boyutları, bir yetkinlik olarak “yaratıcı düşünme”
    7 Yaratıcı düşünme teknikleri-I
    8 Yaratıcı düşünme teknikleri-II Zorunlu okumalar, Set II
    9 Tasarım odaklı düşünme tanımı, uygulama alanları, örnek vakaların incelenmesi
    10 Tasarım odaklı düşünme uygulaması “Empati” ve “Tanımlama” Uygulama
    11 Tasarım odaklı düşünme uygulaması “Fikirleme” Uygulama
    12 Tasarım odaklı düşünme uygulaması “Prototip” ve “Test Etme” Uygulama
    13 Yalın yeni girişim konsepti, iş modeli kanvası ve örnek uygulama Uygulama
    14 Grup çalışmalarının sunulması
    15 Dönemin gözden geçirilmesi
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Shalley, C. E., Hitt, M. A., & Zhou, J. (Eds.). (2015). Oxford library of psychology. The Oxford handbook of creativity, innovation, and entrepreneurship. Oxford University Press.

    ISBN-13: 978-0190610609

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    25
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    75
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    3
    48
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    57
    114
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    210

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

    -
    X
    -
    -
    -
    2

    İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

    -
    X
    -
    -
    -
    3

    İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    4

    İşletmelerin performansını bütünsel ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    5

    İşletme hedeflerine ulaşmada çalışma arkadaşlarına ve firmalarına liderlik eder.

    -
    -
    -
    X
    -
    6

    Takım çalışması gerektiren proje ve işlerde etkin rol alır.

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

    -
    -
    -
    X
    -
    8

    İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

    -
    -
    X
    -
    -
    9

    Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    X
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin