LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
ISL 577 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Teknoloji Yönetimi ve Dijital Dönüşüm
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ISL 577
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler iş amaçları için teknolojilerin etkili kullanımı ve geliştirilmesini öğreneceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders iş teknolojilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasına dair örgütsel ve teknolojik konuları ele alır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Teknoloji ve strateji | Chapter 1-2 |
3 | Vaka çalışması ve egzersiz | |
4 | Teknolojik inovasyon | Chapter 3 |
5 | Vaka çalışması ve egzersiz | |
6 | Teknoloji alım projeleri | Chapter 4-5 |
7 | Vaka çalışması ve egzersiz | |
8 | Stratejik yönelim | Chapter 2-7 |
9 | Vaka çalışması ve egzersiz | |
10 | Teknoloji değerlendirme | Chapter 9 |
11 | Vaka çalışması ve egzersiz | |
12 | Örgütsel yönelim | Chapter 8 |
13 | Vaka çalışması ve egzersiz | |
14 | Vaka çalışması ve egzersiz | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Cetindamar, D., Phaal, R., & Probert, D. (2012). Teknoloji yönetimi: faaliyetler ve araçlar. Dodgson, M., Gann, D. M., & Salter, A. (2008). The management of technological innovation: strategy and practice. Oxford University Press on Demand. ISBN: 9780191526046
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
25
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
75
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4.5
|
72
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
24
|
72
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
192
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
|||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
X | ||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
5 | İşletme hedeflerine ulaşmada çalışma arkadaşlarına ve firmalarına liderlik eder. |
X | ||||
6 | Takım çalışması gerektiren proje ve işlerde etkin rol alır. |
X | ||||
7 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
X | ||||
8 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
9 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest