Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

CE 536 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İnsan Bilgisayar Etkileşimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CE 536
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere daha etkin kullanıcı arayüzleri geliştirmelerine, kullanılabilirliği yüksek uygulamalar tasarlamalarına ve yeni etkileşim teknikleri geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanıcı odaklı tasarım yöntemleri, araçları ve ilgili güncel araştırma konuları hakkında bilgi ve deneyim vermektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • insan bilgisayar etkileşimi ile ilgili temel terim ve konseptleri özetleyebilir.
  • kullanıcı ve görev gereksinimlerini çözümleyebilir.
  • kullanıcı arayüzlerinin kullanılırlığını test edebilir.
  • İnsan Bilgisayar Etkileşimi alanındaki gelişmeleri değerlendirebilir.
  • İnsan Bilgisayar Etkileşimi alanında bir bilimsel çalışma düzenleyebilir.
Ders Tanımı Kullanıcı arayüzü temel prensiplerini öğretmek. Kullanılırlık model ve prensiplerini öğrenciye tanıtmak. Kullanıcı ve görev analizini öğrenciye yaptırmak. Tasarım, prototip geliştirme ve değerlendirme işlemlerini öğrenciye proje yaptırarak öğretmek. Yeni kullanıcı arayüzü teknikleri öğretmek. Kullanıcı odaklı araştırmaların nasıl yürütüleceğini öğretmek.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İnsan bilgisayar etkileşimine giriş Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 1).
2 İnteraktif sistemler ve kullanılabilirlik Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 1).
3 Standartlar, prensipler ve teoriler Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 2).
4 Tasarım sürecini yönetme Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 3).
5 Tasarım sürecini yönetme Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 3).
6 Tasarımları değerlendirme Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 4).
7 Tasarımları değerlendirme Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 4).
8 Tasarımları değerlendirme Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 4).
9 Ara sınav
10 Bilgisayarda yüksek doğruluklu prototipler Internet resources
11 Direkt manipülasyon ve sanal ortamlar Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 5).
12 Menüler, formlar ve diyalog kutuları Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 6).
13 Etkileşim araçları Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 8).
14 Proje sunumu
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 -

 

Ders Kitabı Ben Shneiderman, Catherine Plaisant, Maxine Cohen, Steven Jacobs, 2009, Designing the User Interface: Strategies for Effective HumanComputer Interaction (5th Edition), Addison Wesley
Önerilen Okumalar/Materyaller Seçilen ve ders sayfasına asılan yayınlar.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
20
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
75
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
7
21
Proje
1
50
50
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
31
31
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel bilimlerin metodolojik ve uygulamalı ögeleri hakkında uygun bilgi birikimine sahip olur ve bu bilgiyi endüstriyel sistemler kapsamında mühendislik ile ilişkili problemleri tanımlamak için uygular.

2

En yeni yöntemleri, teknikleri ve ekipmanı kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilişkili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer.

3

Endüstriyel sistemlerin analizini ve tasarımını kaliteden ödün vermeden yapmak için teknikler ve araçları kullanır.

4

Temel araştırmaları yürütür ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlar.

5

Endüstriyel sistemlerin performans ölçümünü yapmak için testler yapar, elde edilen sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

Endüstriyel sistemlerde karar verme süreçlerini yönetir.

7

Hayat boyu öğrenmeye yatkındır; mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.

8

Endüstri Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı, uygulanması ve gerekli teknolojilerin kullanımı aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

9

Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler; Endüstri Mühendisliği ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

10

Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilgili bilgileri takip eder, çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.