Dersin Adı |
Sistem Simülasyonu ve Modellemesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IE 508
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders system simulasyonu kavramını öğretmenin yanısıra, öğrencilere gerçek ve kurgusal sistemlerin modellerini geliştirmeyi ve analiz etmeyi öğretmeyi amaçlar |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders simulasyon modellemede temel kavramlar, rassal sayı ve rassal değişken türetimi, model sağlama ve doğrulaması, girdi verilerinin modellenmesi, çıktı analizi, simulasyonda deney tasarımı ve optimizasyon, ajan-tabanlı simulasyon gibi konuları içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Temel Simulasyon Modelleme-Giriş & Temel Kavramlar | Bölüm 1, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
2 | Temel Simulasyon Modelleme-Tek İstasyonlu Kuyruk Sistemi, C modeli | Bölüm 1, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
3 | Temel Simulasyon Modelleme-Paralel/Dağıtılan Simulasyon, Simulasyon Çeşitleri, Uygulama Örnekleri | Bölüm 1, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
4 | Karmaşık Sistemlerin Modellenmesi | Bölüm 2, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
5 | Girdi Olasılık Dağılımlarının Seçilmesi-Örnek Bağımsızlığını Değerlendirme Teknikleri, Parametrelerin Tahmini | Bölüm 6, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
6 | Girdi Olasılık Dağılımlarının Seçilmesi-Çok Değişkenli Dağılımların Belirlenmesi, Korrelasyonlar, Rassal Süreçler | Bölüm 6, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
7 | Rassal Sayı ve Rassal Değişken Türetimi | Bölüm 7-8, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
8 | Simulasyon Modellerinin Sağlaması ve Doğrulaması | Bölüm 5, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
9 | Tek Sistem İçin Çıktı Verisi Analizi | Bölüm 9, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
10 | Alternatif Sistem Konfigurasyonlarının Karşılaştırılması | Bölüm 10, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
11 | Arasınav | ||
12 | Deney Tasarımı ve Optimizasyon | Bölüm 12, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
13 | Ajan-Tabanlı Simulasyon | Bölüm 13, Law, A. M., Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill, 2015. | |
14 | Proje Sunumları | ||
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | ||
16 | Tekrar |
Ders Kitabı | Law, Averill M. Simulation Modeling and Analysis, 5th Ed., McGraw-Hill Inc., 2015. ISBN: 978-007-340132-4. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Banks, J., Carson II, J. S., Nelson, L. B., and Nicol M. D. Discrete-Event System Simulation, Fifth Edition, Pearson Inc. 2014. ISBN: 978-1-292-02437-0. Kelton, W.D., Sadowski, R. P. and Zupick, N.B. Simulation With ARENA, McGraw-Hill, Inc., Sixth Edition, 2015. ISBN: 978-1-259-25436-9. Pegden, D.C., Shannon, E.R. and Sadowski P.R. Introduction to Simulation Using SIMAN, McGrawHill, Inc. 1995. ISBN: 978-0071138109. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
15
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Temel bilimlerin metodolojik ve uygulamalı ögeleri hakkında uygun bilgi birikimine sahip olur ve bu bilgiyi endüstriyel sistemler kapsamında mühendislik ile ilişkili problemleri tanımlamak için uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
En yeni yöntemleri, teknikleri ve ekipmanı kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilişkili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Endüstriyel sistemlerin analizini ve tasarımını kaliteden ödün vermeden yapmak için teknikler ve araçları kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Temel araştırmaları yürütür ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Endüstriyel sistemlerin performans ölçümünü yapmak için testler yapar, elde edilen sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Endüstriyel sistemlerde karar verme süreçlerini yönetir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Hayat boyu öğrenmeye yatkındır; mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Endüstri Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı, uygulanması ve gerekli teknolojilerin kullanımı aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler; Endüstri Mühendisliği ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilgili bilgileri takip eder, çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..