Dersin Adı |
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 518
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışması | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetimi konularının temellerini kavramalarını sağlamak |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; lojistik fonksiyonlarının ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Ders süresince; fiziki dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, koruyucu ambalajlama ve taşıma sistemleri, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, bilişim teknolojileri ve elektronik lojistik, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar, performans ölçümleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, satın almanın bütünleştirilmesi, materyal yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama gibi konular tartışılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
2 | Lojistik Yönetimi Nedir? Tedarik Zinciri Yönetimi Yaklaşımı ve Temel Kavramlar | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
3 | Lojistik Yönetimi Aktiviteleri ve Temel Kavramlar -Müşteri Hizmetleri & Satınalma | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
4 | Lojistik Yönetimi Aktiviteleri ve Temel Kavramlar -Taşımacılık | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
5 | Lojistik Yönetimi Aktiviteleri ve Temel Kavramlar - Envanter ve Malzeme Yönetimi, Depo Yönetimi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
6 | Tedarik Zinciri Entegrasyonu ve Tedarik Zincirlerinde Kanal Stratejileri | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
7 | Tedarik Zincirlerinde Sürdürülebilirlik ve Risk Yönetimi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
8 | Tedarik Zincirlerinde Dijitalleşme ve Covid-19'un Tedarik Zincirlerine Etkisi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
9 | Farklı Bağlamlarda Tedarik Zinciri Yönetimi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
10 | Ara Sınav | - | |
11 | Ders işlemleri rehberi- tekrar | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
12 | Proje sunumları - sınıf içi tartışmalar | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 | |
13 | Proje sunumları - sınıf içi tartışmalar | ||
14 | Proje sunumları - sınıf içi tartışmalar | ||
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders Kitabı: Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 Diğer Kaynaklar:
Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies and Case Studies. D. SimchiLevi, P. Kaminsky, and E. SimchiLevi, Boston, McGrawHill/Irwin, 3rd edition, 2008. HF5415.7 S56 2003 k.1 Business Logistics/Supply Chain Management. R.H. Ballou, New Jersey, Prentice Hall, 2004. HD38.5 B35 2004 k.1 Contemporary Logistics. P.R. Murphy JR and D.F. Wood, New Jersey, Prentice Hall, 2004. HF5415.6 M87 2004 k.1 Strategic Logistics Management, Stock R. James, Lambert M. Douglas, , 4th Ed., Int. Ed.2001, McGrawHill Irwin, HF 5415.7 S76 2001 k.1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders notları, ödevler, makaleler ve vaka çalışmaları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
14
|
30
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
20
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
20
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
0
|
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
138
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Temel bilimlerin metodolojik ve uygulamalı ögeleri hakkında uygun bilgi birikimine sahip olur ve bu bilgiyi endüstriyel sistemler kapsamında mühendislik ile ilişkili problemleri tanımlamak için uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
En yeni yöntemleri, teknikleri ve ekipmanı kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilişkili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Endüstriyel sistemlerin analizini ve tasarımını kaliteden ödün vermeden yapmak için teknikler ve araçları kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Temel araştırmaları yürütür ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Endüstriyel sistemlerin performans ölçümünü yapmak için testler yapar, elde edilen sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Endüstriyel sistemlerde karar verme süreçlerini yönetir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hayat boyu öğrenmeye yatkındır; mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Endüstri Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı, uygulanması ve gerekli teknolojilerin kullanımı aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler; Endüstri Mühendisliği ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilgili bilgileri takip eder, çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..