Dersin Adı |
Global Lojistik Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 520
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Uluslararası Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminin temellerini, Sistemin oluşturulmasına ait aşamaları, Sürecin yönetimine ait detayları, Konuyla ilgili dökümantasyon, temel belgeler ve diğer temel kavramları öğretmek |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, uluslararası lojistik operasyonların planlanması, uygulanması ve optimize edilmesi ile sürecin yürütülmesi sırasında ortaya çıkabilecek olası sorunların çözümü üzerine odaklanmıştır. Derste ayrıca lojistik hizmet sunucuları, bilgi akışları, lojistik bilgi teknolojileri, lojistik performansın ölçümü, tedarik zincirinin dayanıklılığı ve riskler, tersine lojistik gibi kavramlar işlenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş | Global Logistics and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Tim Butcher / Roya Javadpour, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, Chapter 1 | |
2 | Globalleşme ve Uluslararası Ticaret | Global Logistics and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Tim Butcher / Roya Javadpour, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, Chapter 2 | |
3 | Tedarik Zinciri İlişkileri ve Stra tejiler WK 7’de yapılacak RFQ Dosya Hazırlığı Paylaşımı /Sunumu için Takımların Oluşturulması | Global Logistics and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Tim Butcher / Roya Javadpour, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, Chapte r 3 ve 4 | |
4 | Vaka Tartışması 1: DELL Firması | Global Logistics and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Tim Butcher / Roya Javadpour, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, pp.95 - 98 | |
5 | Satınalma ve Teslimat Şekli Seçimleri , Incoterms 2010, Doküman Yönetimi | Incoterms 2010, ICC, International Chamber of Commerce | |
6 | Tedarik Zinciri ve Taşımacılık/Lojistik, Taşıma Güvenliği | Global Logistics and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Tim Butcher / Roya Javadpo ur, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, Chapter 6 ve 7 | |
7 | Hizmet Satınalma ve Lojistik Hizmet Sunucuları, Stratejiler, RFQ , On - Line RFQ ler, Spot ve Uzun Dönemli Navlun Satınalma Kararlarları Takım Paylaşımı: RFQ Dosya Sunumları | Global Logisti cs and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Tim Butcher / Roya Javadpour, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, Chapter 8 ve 9 | |
8 | Envanter Yönetimi, Pipe - Line Inventory, Depolama Stratejileri Dönem Ödevi için Takımların Oluşturulması Dönem Ödevi: Global Navlun Piyasalarında Trendler (Hava - Deniz - Kara=> Avrupa) | Global Logistics and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Tim Butcher / Roya Javadpour, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, Chapter 1 0 ve 11 | |
9 | Lojistik Bilgi Sistemleri , Entegrasyon ve ERP, EDI, INTTRA | Global Logistics and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Tim Butcher / Roya Javadpour, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, Chapter 12 ve 13 | |
10 | Lojis tik Performans Ölçümü , Hizmet Sunucularının Değerlendirilmesi Konuk Konuşmacı: ABC Firması TZY Direktörü DÖNEM ÖDEVİ SUNUMLARI : Navlun Piyasaları Hakkında Takım Çalışmaları | Global Logistics and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Ti m Butcher / Roya Javadpour, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, Chapter 14 | |
11 | Lojistik Riskler, Belirsizlik, Dayanıklılık, Kırılganlık , , Siyah Kuğu Etkisi , Simülasyon ve Modelleme | The Black Swan: Second Edition: The Impact of the Highly Improbable, Nassim Nicholas Taleb, Random House Trade Paperbacks; 2 nd edition (May 11, 2010), Chapter 1 ve 4. Global Logistics and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Tim Butcher / Roya Javadpour, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, Chapter 5 ve 15 | |
12 | Lojistik Riskler, Belirsizlik Vaka Tartışması 2 : Liman Grevleri 1995 | - | |
13 | Lojistik Yönetiminde Modeller, 3PL ve LLP, İşbirliği Modelleri Vaka Tartışması 3 : Otomotiv Endüstrisinde Tedarikçiler | Global Logistics and Supply Chain Management , John Mangan/ Chandra Lalwani / Tim Butcher / Roya Javadpour, Second Edition 2011 , John Wiley & Sons, Ltd, Part One Case Study | |
14 | Lojistik Yönetiminde Sözleşmeler, Uyuşmazlıklar, Sigorta Yönetimi, Claim Handling , Arabulucular Konuk Konu şmacı: Av. XYZ – Sözleşme Yönetimi ve Jurisdiction Hakkında Sunum | - | |
15 | SINAV VE DÖNEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Global Logistics & Supply Chain Management, John Mang an / Chandra Lalwani / Tim Butcher & Roya Javadpour , Second Edition 2012, John Wiley & Sons Ltd |
Önerilen Okumalar/Materyaller | The Black Swan: Second Edition: The Impact of the Highly Improbable, Nassim Nicholas Taleb , Random House Trade Paperbacks; 2nd edition (May 11, 2010), Chapter 1 ve 4 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
6
|
84
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
8
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
173
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Temel bilimlerin metodolojik ve uygulamalı ögeleri hakkında uygun bilgi birikimine sahip olur ve bu bilgiyi endüstriyel sistemler kapsamında mühendislik ile ilişkili problemleri tanımlamak için uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
En yeni yöntemleri, teknikleri ve ekipmanı kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilişkili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Endüstriyel sistemlerin analizini ve tasarımını kaliteden ödün vermeden yapmak için teknikler ve araçları kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Temel araştırmaları yürütür ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Endüstriyel sistemlerin performans ölçümünü yapmak için testler yapar, elde edilen sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Endüstriyel sistemlerde karar verme süreçlerini yönetir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hayat boyu öğrenmeye yatkındır; mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Endüstri Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı, uygulanması ve gerekli teknolojilerin kullanımı aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler; Endüstri Mühendisliği ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilgili bilgileri takip eder, çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..