Dersin Adı |
Grafik Kuramı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 659
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ayrık yapıların tanıtımı ve onlara dair uygulamalar. Temel amaç Çizge kuramının bilgisayar bilimleri, yöneylem araştırma, sosyal bilimler ve biomatematikteki uygulamalarını vermek. BU kapsam içinde bağlantılılık, boyama, ağaçlar, Euler ve Hamilton yolları, döngüleri, eşleşme, örtme, en kısa rota ve ağ yapıları verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Grafikler, çeşitli grafikler. Bağlantılılık, uç grafikler, bloklar, ağaçlar, bölünmeler, doğru grafikleri, düzlemsellik, Kuratowsky kuramı, renklendirme, kromatik sayılar, beş renk kuramı, dört renk varsayımı, petri netler. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Çizgeler | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
2 | Temel çizgeler | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
3 | Çizge modellemesi uygulamaları | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
4 | Yürüme, uzaklık, yol, döngü ve ağaçlar | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
5 | Alt çizgeler ve çizge işlemleri. | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
6 | Ara sınav | ||
7 | Çizgelerde izomorfizim | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
8 | Ağaçlar: köklü ağaçlar, ikili ağaçlar | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
9 | Katalan sayıları, İkili ağaçlarda seyahat, geren ağaçlar | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
10 | Köşe ve dal bağlantılılığı. Güvenilir ağların inşası. | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
11 | MakMin Dualliği ve Menger’s Teoremleri. Eular turları. | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
12 | Hamilton yolları ve döngüleri.Satıcı problemi | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
13 | İkili işlemler ve çizgeler | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
14 | Köşe ve dal boyamaları, mathematica uygulamaları | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
15 | Petri Ağları | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. Part 3 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Graph Theory: Modeling, Applications, and Algorithms, by Geir Agnarsson and Raymond Greenlaw, Pearson Prentice Hall, 2007 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
8
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
1
|
7
|
7
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Temel bilimlerin metodolojik ve uygulamalı ögeleri hakkında uygun bilgi birikimine sahip olur ve bu bilgiyi endüstriyel sistemler kapsamında mühendislik ile ilişkili problemleri tanımlamak için uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
En yeni yöntemleri, teknikleri ve ekipmanı kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilişkili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Endüstriyel sistemlerin analizini ve tasarımını kaliteden ödün vermeden yapmak için teknikler ve araçları kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Temel araştırmaları yürütür ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Endüstriyel sistemlerin performans ölçümünü yapmak için testler yapar, elde edilen sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Endüstriyel sistemlerde karar verme süreçlerini yönetir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hayat boyu öğrenmeye yatkındır; mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Endüstri Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı, uygulanması ve gerekli teknolojilerin kullanımı aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler; Endüstri Mühendisliği ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilgili bilgileri takip eder, çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..