Dersin Adı |
Bulanık Optimizasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 671
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bulanık Küme Teorisi, klasik küme teorisi ya da olasılık teorisi ile çözülemeyen problemleri çözmede kullanılan bir yaklaşımdır. Bu derste Bulanık küme teorisi ve bulanık mantığın temeli incelenir. Ayrıca bu ders, uygulamalı matematik ve istatistik alanlarında ele alınan bulanık kontrol ve bulanık karar verme gibi bulanık mantık uygulamalarını açıklar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, Bulanık küme teorisi temel kavram ve uygulamaları incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Bulanık Kümeler Temel Tanımlar | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
2 | Bulanık Kümeler Temel Tanımlar | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
3 | Bulanık Ölçüler ve Bulaknıklığın Ölçüleri | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
4 | Bulanık Ölçüler ve Bulaknıklığın Ölçüleri | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
5 | Bulanık İlişkiler ve Bulanık Grafikler | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
6 | Bulanık İlişkiler ve Bulanık Grafikler | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
7 | İmkan Teorisi, Olasılık Teorisi ve Bulanık Küme Teorisi | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
8 | İmkan Teorisi, Olasılık Teorisi ve Bulanık Küme Teorisi | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
9 | Bulanık Mantık | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
10 | Ara sınav | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
11 | Bulanık Ortamlarda Karar Verme | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
12 | Bulanık Ortamlarda Karar Verme | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
13 | Bulanık Ortamlarda Karar Verme | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
14 | Bulanık Ortamlarda Karar Verme | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc. | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda verilen kitapların bazı bölümlerinden ve alıştırmalardan faydalanılacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fuzzy Logic with Engineering Applications by T.J. Ross, McGrawHill Book Company, 1995. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
6
|
90
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
228
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Temel bilimlerin metodolojik ve uygulamalı ögeleri hakkında uygun bilgi birikimine sahip olur ve bu bilgiyi endüstriyel sistemler kapsamında mühendislik ile ilişkili problemleri tanımlamak için uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
En yeni yöntemleri, teknikleri ve ekipmanı kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilişkili problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Endüstriyel sistemlerin analizini ve tasarımını kaliteden ödün vermeden yapmak için teknikler ve araçları kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Temel araştırmaları yürütür ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Endüstriyel sistemlerin performans ölçümünü yapmak için testler yapar, elde edilen sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Endüstriyel sistemlerde karar verme süreçlerini yönetir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hayat boyu öğrenmeye yatkındır; mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Endüstri Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı, uygulanması ve gerekli teknolojilerin kullanımı aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler; Endüstri Mühendisliği ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ile ilgili bilgileri takip eder, çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..