İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

    ELT 502 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Dil Öğretiminde Program ve Materyal Geliştirme
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ELT 502
    Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, İngilizce dil öğretimi program tasarımı ve materyal geliştirme konularında öğrencileri ileri düzeyde bilgi ve becerilerle donatmayı, sistem yaklaşımını sağlam bir anlayışla kavramalarını ve uygulamalarını amaçlamaktadır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • program geliştirmenin psikolojik, sosyolojik, felsefi, kuramsal temellerini ve ilkelerini özetleyebilir,
    • farklı program modellerini yorumlayabilir,
    • öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını belirlemek için ihtiyaç analizi uygulayabilir,
    • öğretim programı hedef ve öğrenme çıktılarını ihtiyaç analizi sonucuna göre planlayabilir,
    • erişilebilirlik ve kapsayıcılık ilkelerini dikkate alarak, öğretim materyallerini program hedeflerine dayalı tasarlayabilir,
    • değerlendirme kriterlerine dayalı olarak program ve materyalleri değerlendirebilir.
    Ders Tanımı Bu ders, ihtiyaç analizine dayalı, hedef ve amaç belirleme, ders planlama, materyal geliştirme ve değerlendirme süreçlerini kapsamaktadır. Dersin ilk aşaması, müfredat tasarımının ana bileşenleri, farklı program tasarım yaklaşımları, ihtiyaç analizi süreçleri, hedef davranışların belirlenmesi ve uygulanan programların değerlendirilmesi hakkında bilgileri içermektedir. Dersin ilerleyen aşamaları materyal geliştirme ve değerlendirme ilkelerini kapsamaktadır. Öğrencilerin, etkili eğitim içeriği oluşturması için teorik tartışmalara ve uygulamalı projelere katılmaları beklenir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders ve Materyal Tanıtımı Program tasarımına Genel Bir Bakış Tanım ve Kavramlar Brown, J. D. (1995). The Elements of Language Curriculum, Chapter 1, p:1-25. L.S.P. Nation & Macalister, J. (2010). Language Curriculum Design: An overview Chapter: 1, p: 1-14. Ornstein, A. & Hunkins, F. (2018). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Chapter 1, p: 26-28.
    2 Program Geliştirmenin Felsefi, Psikolojik, Sosyal Temelleri Program Alanları Ornstein, A & Hunkins, F. (2018). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Chapter 1, p: 20- 32; Chapter 2, p: 49-60; Chapter 4, p:113 -146; Chapter 5, p: 151 – 169.
    3 Program Yaklaşımları / Dil Öğretim Program İlkeleri / Öğretim program bölümleri Ornstein, A. & Hunkins, F. (2018). Chapter, 6 p: 176 -200.
    4 İhtiyaç Analizi Richards, J.C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. Chapter 3, p: 51 - 68 Brown, J.D. (1995). The Elements of Language Curriculum, Chapter 2, p: 35 -67 L.S.P. Nation & John Macalister, Chapter 3, p: 24 – 35
    5 Amaç, Hedef ve Öğrenme Çıktılarının Belirlenmesi / Program Değerlendirme Brown, J.D.(1995). The Elements of Language Curriculum, Chapter 3, p:71-98 Jack C. Richards, Chapter 5/6, p:112-133; p:145-166 L.S.P. Nation & John Macalister, Chapter 4/5, p: 70 – 85
    6 Materyal Geliştirme Brown, Chapter 5, p:139-168 Jack C. Richards, Chapter 8 p: 251 - 271
    7 Ara Sınava Hazırlık
    8 Ara Sınav
    9 Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme)
    10 Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme)
    11 Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme)
    12 Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme)
    13 Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme)
    14 Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme)
    15 Dönemi gözden geçirme
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

     

    James Dean Brown (1995). The Elements of Language Curriculum: A Systematic Approach to Program Development. Heinle & Heinle Publishers.

    Karl Krahnke (1987). Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. Prentice-Hall

    L.S.P. Nation & John Macalister (2010). Language Curriculum Design. Routledge

    Allan C. Ornstein & Francis P. Hunkins (2017).    Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Pearson

    Jach C. Richards (2001).   Curriculum Development in Language Teaching . Cambridge University Press

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Kostka, Ilka, and Lucy Bunning. Curriculum Design in English Language Teaching, TESOL Press, 2017. ProQuest Ebook Central, http://ebookcentral.proquest.com/lib/izmir/detail.action?docID=6447706.

    Creativity and Innovations in ELT Materials Development: Looking Beyond the Current Design, Dat Bao From IEU library.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    15
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    25
    25
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    30
    30
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    40
    40
    Final Sınavı
    1
    40
    40
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    3

    Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

    -
    X
    -
    -
    -
    4

    İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

    -
    -
    X
    -
    -
    5

    Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    6

    Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.

    -
    X
    -
    -
    -
    7

    İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

    -
    X
    -
    -
    -
    11

    Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin