Dersin Adı |
Dil Öğretiminde Program ve Materyal Geliştirme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELT 502
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, İngilizce dil öğretimi program tasarımı ve materyal geliştirme konularında öğrencileri ileri düzeyde bilgi ve becerilerle donatmayı, sistem yaklaşımını sağlam bir anlayışla kavramalarını ve uygulamalarını amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, ihtiyaç analizine dayalı, hedef ve amaç belirleme, ders planlama, materyal geliştirme ve değerlendirme süreçlerini kapsamaktadır. Dersin ilk aşaması, müfredat tasarımının ana bileşenleri, farklı program tasarım yaklaşımları, ihtiyaç analizi süreçleri, hedef davranışların belirlenmesi ve uygulanan programların değerlendirilmesi hakkında bilgileri içermektedir. Dersin ilerleyen aşamaları materyal geliştirme ve değerlendirme ilkelerini kapsamaktadır. Öğrencilerin, etkili eğitim içeriği oluşturması için teorik tartışmalara ve uygulamalı projelere katılmaları beklenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ve Materyal Tanıtımı Program tasarımına Genel Bir Bakış Tanım ve Kavramlar | Brown, J. D. (1995). The Elements of Language Curriculum, Chapter 1, p:1-25. L.S.P. Nation & Macalister, J. (2010). Language Curriculum Design: An overview Chapter: 1, p: 1-14. Ornstein, A. & Hunkins, F. (2018). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Chapter 1, p: 26-28. |
2 | Program Geliştirmenin Felsefi, Psikolojik, Sosyal Temelleri Program Alanları | Ornstein, A & Hunkins, F. (2018). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Chapter 1, p: 20- 32; Chapter 2, p: 49-60; Chapter 4, p:113 -146; Chapter 5, p: 151 – 169. |
3 | Program Yaklaşımları / Dil Öğretim Program İlkeleri / Öğretim program bölümleri | Ornstein, A. & Hunkins, F. (2018). Chapter, 6 p: 176 -200. |
4 | İhtiyaç Analizi | Richards, J.C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. Chapter 3, p: 51 - 68 Brown, J.D. (1995). The Elements of Language Curriculum, Chapter 2, p: 35 -67 L.S.P. Nation & John Macalister, Chapter 3, p: 24 – 35 |
5 | Amaç, Hedef ve Öğrenme Çıktılarının Belirlenmesi / Program Değerlendirme | Brown, J.D.(1995). The Elements of Language Curriculum, Chapter 3, p:71-98 Jack C. Richards, Chapter 5/6, p:112-133; p:145-166 L.S.P. Nation & John Macalister, Chapter 4/5, p: 70 – 85 |
6 | Materyal Geliştirme | Brown, Chapter 5, p:139-168 Jack C. Richards, Chapter 8 p: 251 - 271 |
7 | Ara Sınava Hazırlık | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme) | |
10 | Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme) | |
11 | Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme) | |
12 | Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme) | |
13 | Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme) | |
14 | Öğrenci Sunumları (İhtiyaç Analizi ve Materyal Geliştirme) | |
15 | Dönemi gözden geçirme | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
James Dean Brown (1995). The Elements of Language Curriculum: A Systematic Approach to Program Development. Heinle & Heinle Publishers. Karl Krahnke (1987). Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. Prentice-Hall L.S.P. Nation & John Macalister (2010). Language Curriculum Design. Routledge Allan C. Ornstein & Francis P. Hunkins (2017). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Pearson Jach C. Richards (2001). Curriculum Development in Language Teaching . Cambridge University Press |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kostka, Ilka, and Lucy Bunning. Curriculum Design in English Language Teaching, TESOL Press, 2017. ProQuest Ebook Central, http://ebookcentral.proquest.com/lib/izmir/detail.action?docID=6447706. Creativity and Innovations in ELT Materials Development: Looking Beyond the Current Design, Dat Bao From IEU library. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
25
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..