Dersin Adı |
Eğitimde Dijital Yetkinlik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELT 504
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere dijital kaynakları etkili bir şekilde kullanma becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bilgi okuryazarlığı, çevrim içi işbirliği, dijital içerik oluşturma ve güvenli çevrimiçi gezinme konularında verilen eğitimle öğrenciler, dijital araçları etkili ve sorumlu bir şekilde kullanabilme yeteneği kazanacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, öğrenciler profesyonel ve akademik çalışmalarında başarı elde etmelerine yardımcı olacak bilgi ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştireceklerdir. Ders, eleştirel düşünme ve dijital araçların pratik kullanımı üzerine vurgu yaparak, dijital bilgiye erişmek, değerlendirmek, yönetmek, entegre etmek, oluşturmak ve etik bir şekilde kullanmak için kullanılan çevrimiçi arama/erişim becerileri kazandıracaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve tanıtım, dijital okuryazarlık kavramına giriş | |
2 | Çeşitli dijital araçlar kullanarak bilgiye hızlı ve etkili erişim | Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapters 1 and 3 Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapters 5 and 6 |
3 | Akademik çalışmalar için geniş bir kaynaktan bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirme, filtreleme ve yönetme (1) | Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 4 |
4 | Akademik çalışmalar için geniş bir kaynaktan bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirme, filtreleme ve yönetme (2) | Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 5 |
5 | Dijital medya ve materyallerin etik ve yasal kullanımı | Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 7 |
6 | Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim I: Dijital çağda paylaşmayı öğrenme | Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 12 |
7 | Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim II: Sunum oluşturma ve sunma | Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 7 Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 6 |
8 | Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim III: MS Word ile belge oluşturma | Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapters 9 and 10 |
9 | Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim IV: MS Excel ile Veri Yönetimi ve Hesaplama | Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 11 |
10 | Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim V: Bulut sistemleri ve çevrimiçi iletişim | Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 8 |
11 | Akademik ve mesleki kullanım için çeşitli Web 2.0 ve yapay zeka araçlarını kullanma | Internet sources |
12 | Dijital vatandaşlık ve uygun davranış modelleri | https://libguides.hull.ac.uk/digitalstudent/tenrules https://libguides.hull.ac.uk/digitalstudent/discoverytool https://www.commonsense.org/node/5036183 https://www.commonsense.org/education/videos/teen-voices-presenting-yourself-online https://libguides.norquest.ca/onlinelearning/digitalcitizenship https://blog.citl.mun.ca/instructionalresources/netiquette/ |
13 | Dijital ayakizi ve gizliliğin korunması | Wempen, F. (2014). Digital literacy. Chapter 15 |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Final projesi sunumları | |
16 | Final projesi sunumları |
Ders Kitabı | Wempen, F. (2014). Digital literacy for dummies. John Wiley & Sons, Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. ABDO Publishing Company. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://www.digitalliteracyassessment.org/external-resources#standards-slide-info-literacy https://edu.gcfglobal.org/en/digital-media-literacy/ https://edu.gcfglobal.org/en/useinformationcorrectly/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
35
|
35
|
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..