İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

    ELT 504 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Eğitimde Dijital Yetkinlik
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ELT 504
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Problem çözme
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere dijital kaynakları etkili bir şekilde kullanma becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bilgi okuryazarlığı, çevrim içi işbirliği, dijital içerik oluşturma ve güvenli çevrimiçi gezinme konularında verilen eğitimle öğrenciler, dijital araçları etkili ve sorumlu bir şekilde kullanabilme yeteneği kazanacaklardır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Mesleki veya akademik hedefleri doğrultusunda bilgi ve diğer kaynakları bulmak ve derlemek için etkili araştırma stratejilerini kullanabileceklerdir.
    • Bilgi, medya, veri veya diğer kaynakların doğruluğunu, bakış açısını, güvenilirliğini ve bağlamla ilgisini değerlendirebileceklerdir.
    • Başkalarıyla işbirlikli çalışmak için çeşitli dijital araçlar kullanabileceklerdir.
    • Çeşitli araçlar ve yöntemler kullanarak dijital kaynaklardan edindikleri bilgileri anlamlı içerikler oluşturmak için derleyebileceklerdir.
    • Çevrimiçi etkinliklerin gerçekleştiği farklı dijital ortamlarda dili uygun dil kullanabileceklerdir.
    • Dijital güvenlik ve gizlilik konularında edindikleri bilgileri sunabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders kapsamında, öğrenciler profesyonel ve akademik çalışmalarında başarı elde etmelerine yardımcı olacak bilgi ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştireceklerdir. Ders, eleştirel düşünme ve dijital araçların pratik kullanımı üzerine vurgu yaparak, dijital bilgiye erişmek, değerlendirmek, yönetmek, entegre etmek, oluşturmak ve etik bir şekilde kullanmak için kullanılan çevrimiçi arama/erişim becerileri kazandıracaktır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş ve tanıtım, dijital okuryazarlık kavramına giriş
    2 Çeşitli dijital araçlar kullanarak bilgiye hızlı ve etkili erişim Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapters 1 and 3 Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapters 5 and 6
    3 Akademik çalışmalar için geniş bir kaynaktan bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirme, filtreleme ve yönetme (1) Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 4
    4 Akademik çalışmalar için geniş bir kaynaktan bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirme, filtreleme ve yönetme (2) Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 5
    5 Dijital medya ve materyallerin etik ve yasal kullanımı Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 7
    6 Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim I: Dijital çağda paylaşmayı öğrenme Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 12
    7 Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim II: Sunum oluşturma ve sunma Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 7 Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 6
    8 Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim III: MS Word ile belge oluşturma Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapters 9 and 10
    9 Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim IV: MS Excel ile Veri Yönetimi ve Hesaplama Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 11
    10 Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim V: Bulut sistemleri ve çevrimiçi iletişim Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 8
    11 Akademik ve mesleki kullanım için çeşitli Web 2.0 ve yapay zeka araçlarını kullanma Internet sources
    12 Dijital vatandaşlık ve uygun davranış modelleri https://libguides.hull.ac.uk/digitalstudent/tenrules https://libguides.hull.ac.uk/digitalstudent/discoverytool https://www.commonsense.org/node/5036183 https://www.commonsense.org/education/videos/teen-voices-presenting-yourself-online https://libguides.norquest.ca/onlinelearning/digitalcitizenship https://blog.citl.mun.ca/instructionalresources/netiquette/
    13 Dijital ayakizi ve gizliliğin korunması Wempen, F. (2014). Digital literacy. Chapter 15
    14 Dönemin gözden geçirilmesi
    15 Final projesi sunumları
    16 Final projesi sunumları

     

    Ders Kitabı

     Wempen, F. (2014). Digital literacy for dummies. John Wiley & Sons,
     ProQuest Ebook, https://ebookcentral.proquest.com/lib/izmir/detail.action?docID=1813091.

          Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. ABDO Publishing Company.
          ProQuest Ebook, https://ebookcentral.proquest.com/lib/izmir/detail.action?docID=5262401.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    https://www.digitalliteracyassessment.org/external-resources#standards-slide-info-literacy

    https://edu.gcfglobal.org/en/digital-media-literacy/

    https://edu.gcfglobal.org/en/useinformationcorrectly/

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    10
    Portfolyo
    Ödev
    1
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    1
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    20
    20
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    30
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    35
    35
    Proje
    1
    50
    50
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    -
    X
    -
    -
    -
    2

    Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.

    -
    -
    -
    X
    -
    8

    Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

    -
    -
    X
    -
    -
    9

    İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin