Dersin Adı |
Dil Öğretiminde Ölçme-Değerlendirme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELT 521
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere dil becerilerinin etkili bir şekilde ölçülmesi ve değerlendirilmesi konusundaki temel ilkeleri ve bu ilkeleri uygulamaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Öğrenciler, güvenilirlik, geçerlilik, şeffaflık gibi temel değerlendirme ilkelerini kullanarak dil değerlendirme araçları tasarlamak için gereken becerileri geliştireceklerdir. Ayrıca, ölçme ve değerlendirmenin müfredat amaçları ve öğrenme çıktıları ile olan ilişkisini anlamaları ve dil değerlendirmelerini bu doğrultuda planlayabilmeleri hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dil öğretiminde ölçme-değerlendirme alanında derinlemesine bir anlayış geliştirmeyi amaçlayan bir derstir. Öğrenciler uygulamalı bireysel ve takım çalışmaları ile dil öğretiminde ölçme-değerlendirme araçları tasarlamak için gereken becerileri geliştireceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve tanıtım. Dil becerileri ölçme ve değerlendirme kavramları | |
2 | Etkili Ölçme İlkeleri | Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 1, pp. 1-26. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 2, pp. 27-56. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapters 4-5-6, pp. 26-57. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 3, pp. 11-25 |
3 | Değerlendirme ve Müfredat Uyumu: Müfredat hedeflerinin analizi, ilgili değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi ve değerlendirmelerin öğrenme çıktıları ile uyumu | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 7, pp. 58-74. |
4 | Çeşitli Değerlendirme Formatları ve Görev Türleri: Testler, projeler, portföyler gibi çeşitli değerlendirme formatları ve çoktan seçmeli, açık uçlu gibi görev tipleri | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 8, pp. 75-82. |
5 | Değerlendirme tasarım planı geliştirme (assessment specifications) | Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 3, pp. 57-89. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 5, pp. 110-127. |
6 | Değerlendirme tasarım planı geliştirme | Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 3, pp. 57-89. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 5, pp. 110-127. |
7 | Çeşitli Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri: Farklı dilbilgisi ve kelime bilgisi değerlendirme yöntemleri ve uygun görevler tasarlama | Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 10, pp. 260-285. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 13, pp. 172-185 |
8 | Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi Değerlendirme Tasarımı | Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 10, pp. 260-285. |
9 | Çeşitli Okuma ve Dinleme Değerlendirme Görevleri | Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 6, pp. 128-155. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 8, pp. 195-226. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapters 11-12, pp. 138-171 |
10 | Çeşitli Okuma ve Dinleme Değerlendirme Görevleri: Çeşitli okuma ve dinleme değerlendirme görevleri analiz edilecek ve belirlenen hedeflere uygun görevler tasarlama | Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 6, pp. 128-155. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 8, pp. 195-226. |
11 | Yazma ve Konuşma Değerlendirme Yöntemleri | Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 7, pp. 156-196. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 9, pp. 227-259. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapters 9-10, pp. 83-135. |
12 | Yazma ve Konuşma Değerlendirme Yöntemleri: Yazma ve konuşma değerlendirme yöntemleri ve gerçek dünya ile iletişime uygun görevler tasarlama | Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 7, pp. 156-196. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 9, pp. 227-259. |
13 | Alternatif Değerlendirme Yöntemleri ve Uygulamaları | Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 12, pp. 312-331 |
14 | Dönemin değerlendirilmesi | |
15 | Final proje sunumları | |
16 | Final proje sunumları |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
25
|
50
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
35
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..