İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

    ELT 521 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Dil Öğretiminde Ölçme-Değerlendirme
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ELT 521
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Problem çözme
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere dil becerilerinin etkili bir şekilde ölçülmesi ve değerlendirilmesi konusundaki temel ilkeleri ve bu ilkeleri uygulamaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Öğrenciler, güvenilirlik, geçerlilik, şeffaflık gibi temel değerlendirme ilkelerini kullanarak dil değerlendirme araçları tasarlamak için gereken becerileri geliştireceklerdir. Ayrıca, ölçme ve değerlendirmenin müfredat amaçları ve öğrenme çıktıları ile olan ilişkisini anlamaları ve dil değerlendirmelerini bu doğrultuda planlayabilmeleri hedeflenmektedir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • dil becerilerinin etkili bir şekilde ölçülmesi ve değerlendirilmesi için temel ilkeleri (güvenilirlik, geçerlilik, şeffaflık, vb.) açıklayabileceklerdir,
    • ölçme ve değerlendirmenin müfredatın amaçları ve öğrenme çıktıları ile olan ilişkisini analiz edebileceklerdir,
    • çeşitli değerlendirme formatlarını (örneğin, testler, projeler, portföyler) ve soru türlerini (örneğin, çoktan seçmeli, açık uçlu) karşılaştırarak, güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebileceklerdir,
    • farklı becerileri ölçen dil değerlendirmelerinin geliştirilmesi ve tasarlanması için temel aşamaları (ihtiyaç analizi, test planı, madde yazımı, vb.) uygulayabileceklerdir,
    • seçilen öğrenme hedefleri ile uyumlu olarak dilbilgisi, kelime bilgisi, okuma, dinleme, yazma ve konuşma değerlendirme çalışmaları oluşturabileceklerdir,
    • teknoloji-destekli alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanabilirliğini ve faydalarını tartışabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders, dil öğretiminde ölçme-değerlendirme alanında derinlemesine bir anlayış geliştirmeyi amaçlayan bir derstir. Öğrenciler uygulamalı bireysel ve takım çalışmaları ile dil öğretiminde ölçme-değerlendirme araçları tasarlamak için gereken becerileri geliştireceklerdir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş ve tanıtım. Dil becerileri ölçme ve değerlendirme kavramları
    2 Etkili Ölçme İlkeleri Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 1, pp. 1-26. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 2, pp. 27-56. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapters 4-5-6, pp. 26-57. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 3, pp. 11-25
    3 Değerlendirme ve Müfredat Uyumu: Müfredat hedeflerinin analizi, ilgili değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi ve değerlendirmelerin öğrenme çıktıları ile uyumu Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 7, pp. 58-74.
    4 Çeşitli Değerlendirme Formatları ve Görev Türleri: Testler, projeler, portföyler gibi çeşitli değerlendirme formatları ve çoktan seçmeli, açık uçlu gibi görev tipleri Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 8, pp. 75-82.
    5 Değerlendirme tasarım planı geliştirme (assessment specifications) Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 3, pp. 57-89. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 5, pp. 110-127.
    6 Değerlendirme tasarım planı geliştirme Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 3, pp. 57-89. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 5, pp. 110-127.
    7 Çeşitli Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri: Farklı dilbilgisi ve kelime bilgisi değerlendirme yöntemleri ve uygun görevler tasarlama Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 10, pp. 260-285. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 13, pp. 172-185
    8 Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi Değerlendirme Tasarımı Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 10, pp. 260-285.
    9 Çeşitli Okuma ve Dinleme Değerlendirme Görevleri Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 6, pp. 128-155. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 8, pp. 195-226. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapters 11-12, pp. 138-171
    10 Çeşitli Okuma ve Dinleme Değerlendirme Görevleri: Çeşitli okuma ve dinleme değerlendirme görevleri analiz edilecek ve belirlenen hedeflere uygun görevler tasarlama Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 6, pp. 128-155. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 8, pp. 195-226.
    11 Yazma ve Konuşma Değerlendirme Yöntemleri Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 7, pp. 156-196. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 9, pp. 227-259. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapters 9-10, pp. 83-135.
    12 Yazma ve Konuşma Değerlendirme Yöntemleri: Yazma ve konuşma değerlendirme yöntemleri ve gerçek dünya ile iletişime uygun görevler tasarlama Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 7, pp. 156-196. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 9, pp. 227-259.
    13 Alternatif Değerlendirme Yöntemleri ve Uygulamaları Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 12, pp. 312-331
    14 Dönemin değerlendirilmesi
    15 Final proje sunumları
    16 Final proje sunumları

     

    Ders Kitabı
    • Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment: Principles and Classroom Practices. USA: Pearson Education, Inc.
    • Hughes, A. (2003). Testing For Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    • Alderson J. (2000). Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press.
    • Bachman, L. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press.
    • Buck, G. (2001). Assessing Listening. Cambridge: Cambridge University Press.
    • Fulcher, G. (2010). Practical Language Testing. London: Hodder.
    • Luoma, S. (2004). Assessing Speaking. Cambridge: Cambridge University Press.
    • Purpora, J. (2004). Assessing Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.
    • Weir, Cyril J. (2005). Language Testing. London: Routledge.
    • Fulcher, G. and Davidson, F. (2007). Language Testing and Assessment
      London & New York: Routledge. ISBN: 0415339472. 424 pages.
    • McNamara, Tim (2000). Language Testing. Oxford: Oxford University Press.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    30
    Portfolyo
    Ödev
    1
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    25
    50
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    35
    35
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    50
    50
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    X
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

    -
    X
    -
    -
    -
    3

    Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

    -
    X
    -
    -
    -
    4

    İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

    -
    -
    -
    -
    X
    5

    Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.

    -
    X
    -
    -
    -
    7

    İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

    X
    -
    -
    -
    -
    9

    İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin