Dersin Adı |
Dilbilim ve Dil Eğitimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELT 522
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dilbilim ile dil öğretimi arasındaki bağı irdeleyerek dilbilimsel verilerin dil öğretiminde etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dilbilimi çalışma alanının yabancı dil eğitim ve öğretimi üzerine belirleyici ve yön verici özelliklerinin saptanması, dil öğretim ve öğrenim alanındaki çağdaş değişmelerin uygulanma biçimlerinin araştırılıp irdelenmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve beklentiler | |
2 | Dilbilimin dil öğrenim ve öğretimindeki yeri | Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe. Chapter 1: Introduction pp 1-20 |
3 | Dilbilimin dil öğrenim ve öğretimindeki yeri | Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 2: Historical Overview-Language and Language Teaching pp 23-38 |
4 | Dilbilim ve dil öğretimi: ana temalar | Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe. Chapter 3: Language as a Biological property pp 41-63 |
5 | Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: | Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe. Chapter 4 Language as a Tool for Communication pp 68-87 |
6 | Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: | Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 5 Implications for Language Teaching pp 95-117 |
7 | Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: | Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 5 Implications for Language Teaching pp 95-117 |
8 | Sunumlar | |
9 | Sunumlar | |
10 | Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: | Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe. Chapter 6 Approaches to English Language Teaching pp 121-134 |
11 | Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: | Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 7 Putting Theory into Practice pp 1 42-162 |
12 | Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: | Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 8 Practice and Practices - Responding to Student Needs pp 164-178 |
13 | Dilbilim ve dil öğretiminin mikro-alanları: | Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe.Chapter 8 Practice and Practices - Responding to Student Needs pp 164-178 |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönem Sonu Projesi | |
16 | Dönem Sonu Projesi |
Ders Kitabı | 1. Allerton, D. J., Tschichold, C. and Weiser, J. 2005. Linguistics, language learning, and language teaching. Schwabe. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
55
|
55
|
Proje |
1
|
80
|
80
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..