Dersin Adı |
İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELT 523
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin, İngilizce dil öğretiminde kullanılan kuram, yaklaşım, yöntem, teknikler ile dil öğretimi ve öğrenme süreçlerinde yer alan süreçleri kavramalarını, tartışmalarını ve uygulamaya dönüştürmelerini amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, İngilizce dil öğretimindeki ilke ve yöntemler konusunda öğrencilere ileri düzeyde bilgi ve beceriler kazandırmak; bu yaklaşımlar ile yöntemler arasındaki etkileşimli ilişkiyi ele almak; güncel yöntem ve teknikleri araştırmak; etkili ve yenilikçi eğitim içeriği oluşturmak; teorik tartışmalara katılmak ve uygulamalı projelere katılmak amacıyla tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriği ve Materyal Tanıtımı, Dil Öğretimine Giriş | Richards &Rodgers, (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Part 1. p: 3-18. |
2 | Öğrenme Teorileri ve Yöntemleri: Giriş Dil Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemler Yaklaşım, Yöntem, Tasarım, İlke ve Süreç | Richards &Rodgers, (2001). Approaches and Methods in Language Teaching Part 1.2 p: 18-35. B.Kumaravadivelu, (2008). Understanding Language Teaching. Chapter 4, p:83-87 Shastri, Pratima Dove, (2009). Communicative Approach to the Teaching of Englisg as a Second Language. Chapter 6, p:33-41 Brown, D. (2007), Teaching by Principles. Chapter 2, p: 13-17 |
3 | Müfredat, Ders İzlencesi ve Planı Dil öğretim Yöntem Kategorileri | Shastri, Pratima Dove, (2009). Communicative Approach to the Teaching of English as a Second Language., Chapter 7 p:42 -50 B.Kumaravadivelu, (2008). Understanding Language Teaching. Chapter 3 p: 75-79; Chapter 4, p:90 -96 Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 4, p: 90-100 |
4 | Dil Öğretim Yaklaşımları: Genel Bir Bakış Davranışsal, Bilişsel ve İnsancıl Yaklaşımlar ve Yöntemler. | Article by Celce-Murcia, M. 1991. B.Kumaravadivelu, Chapter 5-6-7, p: 90-150 Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56 |
5 | Davranışsal, Bilişsel ve İnsancıl Yaklaşımlar, zayıf, güçlü yönleri, tasarım ve süreçler | Richards, J. & Rodgers, T., Part 1 p:50-71 Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56 |
6 | Öğrenci Sunumları: Son zamanlarda kullanılan yaklaşımlar: Çoklu Zeka, Sinirsel Dilsel, Yetkinlik Tabanlı yaklaşım, Teknolojiye Dayalı Yaklaşım, Proje-Tabanlı | UNIT – 4/methods and approaches of teaching English by Brown, D. article Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56 |
7 | Öğrenci Sunumları: Son zamanlarda kullanılan yaklaşımlar: Çoklu Zeka, Sinirsel Dilsel, Yetkinlik Tabanlı yaklaşım, Teknolojiye Dayalı Yaklaşım, Proje-Tabanlı Yaklaşım | Richards, J. & Rodgers, T., Part 3 p: 73- 151 Nunan, D., Chapter 12, p: 228-248 Shastri, Pratima Dave. (2009). Communicative Approach to the Teaching of English as a Second Language, Global Media, Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56 |
8 | Öğrenci Sunumları: Son zamanlarda kullanılan yaklaşımlar: Çoklu Zeka, Sinirsel Dilsel, Yetkinlik Tabanlı yaklaşım, Teknolojiye Dayalı Yaklaşım, Proje-Tabanlı Yaklaşım | Brown, D., Chapter 2, p: 36-37 Richards, J. & Rodgers, T., Chapter 11,. p:154-166 |
9 | Eklektik Yaklaşım, Sınav Konu Tekrarı | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Yaklaşım ve Yönteme dayalı Ders Planlama (Ders amacı, hedefleri, öğrenme çıktıları, materyal tasarımı, öğrenci-öğretmen rolleri) | Shastri, Pratima Dave. (2009). Communicative Approach to the Teaching of English as a Second Language, Global Media, p:114-119 |
12 | Hazırlanan Ders Planlarına Yönelik Sunumlar | Öğrenci Sunumları |
13 | Hazırlanan Ders Planlarına Yönelik Sunumlar | Öğrenci Sunumları |
14 | Hazırlanan Ders Planlarına Yönelik Sunumlar | Öğrenci Sunumları |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | Brown, H.D. (1987). (2nd ed.). Principles of language learning and teaching. Englewood Cliffs: Prentice Hall. Brown, H.D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (Second edition). London: Longman. (IEU Library). Richard, J.C. & Rogers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching: A description and analysis (Second edition). Cambridge: CUP. (IEU Library). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Cook, Vivian (2016). Second Language Learning and Language Teaching (Fifth Edition, Taylor & Francis Group. (IEU Library). Hall, Graham, (2017). Exploring English Language Teaching : Language in Action Taylor & Francis Group. (IEU Library). Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching (Second edition). Oxford: Oxford University Press. Lennon, Paul (2020). The Foundations of Teaching English As a Foreign Language Taylor & Francis Group. (IEU Library). McLaughlin, B. (1987). Theories of second language learning. London: Edward Arnold. McDonough, J. And Shaw, C. (1993). Materials and methods in ELT: A teacher guide. Oxford: Blackwell. Nunan, D. (1991). Language teaching methodology: A textbook for teachers. New York: Prentice Hall. (IEU Library). Shastri, Pratima Dave (2009). Communicative Approach to the Teaching of English. Himlaya Publishing House. (IEU Library). Journals: ELT journal: http://eltj.oxfordjournals.org/ Applied linguistics: http://applij.oxfordjournals.org/ System: http://www.journals.elsevier.com/system/ Teaching English forum: https://americanenglish.state.gov/forum British council: http://www.teachingenglish.org.uk/teacher-development/publications The Asian EFL Journal: http://asian-efl-journal.com/ The Internet TESL Journal: http://iteslj.org/ Humanising Language Teaching |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
25
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..