İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

    ELT 523 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemler
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ELT 523
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin, İngilizce dil öğretiminde kullanılan kuram, yaklaşım, yöntem, teknikler ile dil öğretimi ve öğrenme süreçlerinde yer alan süreçleri kavramalarını, tartışmalarını ve uygulamaya dönüştürmelerini amaçlamaktadır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • İngilizce dil öğretiminde kullanılan kuram, yaklaşım ve yöntemleri tanımlayabilir,
    • İngilizce dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve tekniklerin güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir,
    • İngilizce dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikleri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir,
    • İngilizce dil öğretiminde kullanılan farklı yaklaşım, yöntem ve tekniklerle ilgili ders planı tasarlayabilir,
    • İngilizce dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve tekniklerini kullanarak tasarladığı ders planını sınıf içinde uygulayabilir,
    • analiz ve sentez becerilerini kullanarak sınıf-içi tartışmalara etkin bir şekilde katılabilir.
    Ders Tanımı Bu ders, İngilizce dil öğretimindeki ilke ve yöntemler konusunda öğrencilere ileri düzeyde bilgi ve beceriler kazandırmak; bu yaklaşımlar ile yöntemler arasındaki etkileşimli ilişkiyi ele almak; güncel yöntem ve teknikleri araştırmak; etkili ve yenilikçi eğitim içeriği oluşturmak; teorik tartışmalara katılmak ve uygulamalı projelere katılmak amacıyla tasarlanmıştır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders içeriği ve Materyal Tanıtımı, Dil Öğretimine Giriş Richards &Rodgers, (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Part 1. p: 3-18.
    2 Öğrenme Teorileri ve Yöntemleri: Giriş Dil Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemler Yaklaşım, Yöntem, Tasarım, İlke ve Süreç Richards &Rodgers, (2001). Approaches and Methods in Language Teaching Part 1.2 p: 18-35. B.Kumaravadivelu, (2008). Understanding Language Teaching. Chapter 4, p:83-87 Shastri, Pratima Dove, (2009). Communicative Approach to the Teaching of Englisg as a Second Language. Chapter 6, p:33-41 Brown, D. (2007), Teaching by Principles. Chapter 2, p: 13-17
    3 Müfredat, Ders İzlencesi ve Planı Dil öğretim Yöntem Kategorileri Shastri, Pratima Dove, (2009). Communicative Approach to the Teaching of English as a Second Language., Chapter 7 p:42 -50 B.Kumaravadivelu, (2008). Understanding Language Teaching. Chapter 3 p: 75-79; Chapter 4, p:90 -96 Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 4, p: 90-100
    4 Dil Öğretim Yaklaşımları: Genel Bir Bakış Davranışsal, Bilişsel ve İnsancıl Yaklaşımlar ve Yöntemler. Article by Celce-Murcia, M. 1991. B.Kumaravadivelu, Chapter 5-6-7, p: 90-150 Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56
    5 Davranışsal, Bilişsel ve İnsancıl Yaklaşımlar, zayıf, güçlü yönleri, tasarım ve süreçler Richards, J. & Rodgers, T., Part 1 p:50-71 Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56
    6 Öğrenci Sunumları: Son zamanlarda kullanılan yaklaşımlar: Çoklu Zeka, Sinirsel Dilsel, Yetkinlik Tabanlı yaklaşım, Teknolojiye Dayalı Yaklaşım, Proje-Tabanlı UNIT – 4/methods and approaches of teaching English by Brown, D. article Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56
    7 Öğrenci Sunumları: Son zamanlarda kullanılan yaklaşımlar: Çoklu Zeka, Sinirsel Dilsel, Yetkinlik Tabanlı yaklaşım, Teknolojiye Dayalı Yaklaşım, Proje-Tabanlı Yaklaşım Richards, J. & Rodgers, T., Part 3 p: 73- 151 Nunan, D., Chapter 12, p: 228-248 Shastri, Pratima Dave. (2009). Communicative Approach to the Teaching of English as a Second Language, Global Media, Paul Lennon, (2020). The Foundations of Teaching English as a Foreign Language Chapter 2, p: 31-56
    8 Öğrenci Sunumları: Son zamanlarda kullanılan yaklaşımlar: Çoklu Zeka, Sinirsel Dilsel, Yetkinlik Tabanlı yaklaşım, Teknolojiye Dayalı Yaklaşım, Proje-Tabanlı Yaklaşım Brown, D., Chapter 2, p: 36-37 Richards, J. & Rodgers, T., Chapter 11,. p:154-166
    9 Eklektik Yaklaşım, Sınav Konu Tekrarı
    10 ARA SINAV
    11 Yaklaşım ve Yönteme dayalı Ders Planlama (Ders amacı, hedefleri, öğrenme çıktıları, materyal tasarımı, öğrenci-öğretmen rolleri) Shastri, Pratima Dave. (2009). Communicative Approach to the Teaching of English as a Second Language, Global Media, p:114-119
    12 Hazırlanan Ders Planlarına Yönelik Sunumlar Öğrenci Sunumları
    13 Hazırlanan Ders Planlarına Yönelik Sunumlar Öğrenci Sunumları
    14 Hazırlanan Ders Planlarına Yönelik Sunumlar Öğrenci Sunumları
    15 Dönemin gözden geçirilmesi
    16 FİNAL SINAVI

     

    Ders Kitabı

    Brown, H.D. (1987). (2nd ed.). Principles of language learning and teaching. Englewood Cliffs: Prentice Hall.

    Brown, H.D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (Second edition). London: Longman. (IEU Library).

    Richard, J.C. & Rogers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching: A description and analysis (Second edition). Cambridge: CUP. (IEU Library).

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Cook, Vivian (2016). Second Language Learning and Language Teaching (Fifth Edition, Taylor & Francis Group. (IEU Library).

    Hall, Graham, (2017). Exploring English Language Teaching : Language in Action

    Taylor & Francis Group. (IEU Library).

    Larsen-Freeman, D. (2000).  Techniques and principles in language teaching (Second edition). Oxford: Oxford University Press.

    Lennon, Paul (2020). The Foundations of Teaching English As a Foreign Language

    Taylor & Francis Group. (IEU Library).

    McLaughlin, B. (1987). Theories of second language learning. London: Edward Arnold.

    McDonough, J. And Shaw, C. (1993). Materials and methods in ELT: A teacher guide.  Oxford: Blackwell.

    Nunan, D. (1991). Language teaching methodology: A textbook for teachers. New York: Prentice Hall. (IEU Library).

    Shastri, Pratima Dave (2009). Communicative Approach to the Teaching of English. Himlaya Publishing House. (IEU Library).

    Journals:

    ELT journal: http://eltj.oxfordjournals.org/

    Applied linguistics: http://applij.oxfordjournals.org/

    System: http://www.journals.elsevier.com/system/

    Teaching English forum: https://americanenglish.state.gov/forum

    British council: http://www.teachingenglish.org.uk/teacher-development/publications

    The Asian EFL Journal: http://asian-efl-journal.com/

    The Internet TESL Journal: http://iteslj.org/

    Humanising Language Teaching

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    15
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    25
    25
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    30
    30
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    40
    40
    Final Sınavı
    1
    40
    40
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

    -
    -
    X
    -
    -
    4

    İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    6

    Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

    -
    X
    -
    -
    -
    10

    İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

    -
    X
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin