İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

    ELT 526 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Akademik Amaçlı İngilizce Dil Öğretimi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ELT 526
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere Akademik İngilizce dersleri tasarlamaları, geliştirmeleri ve sunabilmeleri için gerekli beceri ve yetenekleri kazandırmayı amaçlamaktadır. Metin, vaka ve vignette analizi ve tartışma yoluyla öğrenciler, kendi dil programlarında Akademik Amaçlı İngilizce Programı (EAP) ile ilgili öğrenci ihtiyaçlarını bağımsız olarak analiz etme becerilerini kazanacaklardır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Öğrenci ve program ihtiyaçları için ihtiyaç analizi yapabilecektir,
    • Akademik Amaçlı İngilizce bağlamında etkili ders planları hazırlayabilecektir,
    • Farklı öğrenci profilleri için Akademik Amaçlı İngilizce Programı (EAP) dersleri tasarlayabilecektir,
    • Akademik Amaçlı İngilizce müfredatına dört dil becerisinin öğretimini entegre edebilecektir,
    • Akademik Amaçlı İngilizce derslerini etkili bir şekilde sunabilecektir,
    • Akademik Amaçlı İngilizce öğretim performansları hakkında öz-değerlendirme yapabilecektir
    Ders Tanımı Bu ders, öğrencilere, Akademik İngilizce dersleri alanlar için etkili bir şekilde dersler tasarlama, sunma ve değerlendirme becerileri ve kaynakları sağlar.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    X
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 Akademik Amaçlı İngilizce Dil Öğretimi - Nedir, ne değildir? Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer – Chapter 1: Recent Developments in ESP/EAP/EMI Contexts & Chapter 16 - ESP/EAP in University Programs in a Non-target Language Community – Issues and Challenges Ken, Hyland. (2018). Sympathy for the devil? A defence of EAP. Language Teaching, 51(3):383-399. doi: 10.1017/S0261444818000101 Marine, Laísa, Matte. (2019). Fundamentals for teaching English for Academic Purposes. 34(66) doi: 10.22456/2238-8915.96980;
    3 İhtiyaç Analizi - etkili program tasarımı için paydaş görüşlerini toplama Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer – Chapter 16: ESP/EAP in University Programs in a Non-target Language Community – Issues and Challenges. Elena, Spirovska. (2021). Reconsidering teachers’ views on the processes of course design and teaching materials selection in the context of english for academic purposes. Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 231-240. doi: 10.22190/JTESAP2003231S Khoirul, Anwar. (2018). A Need Analysis of English for Academic Purposes. 198-200. doi: 10.2991/AMCA-18.2018.54 Larissa, Goulart, da, Silva., Ana, Paula, Seixas, Vial., Simone, Sarmento. (2017). Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers. 16(1) doi: 10.26512/RHLA.V16I1.1488
    4 AI ve Akademik Amaçlı İngilizce Dil Öğretimi Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer – Chapter 3: Innovative ESP Teaching Practices and Materials Development; (2023). Revolutionizing Academic English Writing through AI-Powered Pedagogy: Practical Exploration of Teaching Process and Assessment. Journal of higher education research, doi: 10.32629/jher.v4i2.1188; Raul, Patel. (2023). Special project: Collaborating with AI in academic writing. doi: 10.31219/osf.io/bxtu3;
    5 Öğrenme Çıktıları ve Değerlendirme Planları Fulcher, K. H., Good, M. R., Coleman, C. M., & Smith, K. L. (2014, December). A simple model for learning improvement: Weigh pig, feed pig, weigh pig. (Occasional Paper No. 23). Urbana, Il: University of Illinois and Indiana University, National Institute for Learning Outcomes Assessment (NILOA). Adelman, C. (2015, February). To imagine a verb: The language and syntax of learning outcomes statements (Occasional Paper No. 24). Urbana, IL: University of Illinois and Indiana University, National Institute for Learning Outcomes Assessment (NILOA).
    6 Ders Tasarımı ve Materyal Geliştirme: Akademik Amaçlı Okuma Okuma becerileri dersinin mikro-öğretimi Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer; Chapter 2 - Materials Design Processes, Beliefs and Practices of Experienced ESP Teachers in University Settings in Spain; Sophia, Skoufaki., Bojana, Petrić. (2020). Academic vocabulary in an English for Academic Purposes course. doi: 10.36505/EXLING-2020/11/0048/000463; Munassir, Alhamami. (2022). Google Books Corpus and designing English for specific purposes materials. Journal on English as a Foreign Language, 12(2):421-457. doi: 10.23971/jefl.v12i2.4254
    7 Ders Tasarımı ve Materyal Geliştirme: Akademik Amaçlı Dinleme Dinleme becerileri dersinin mikro-öğretimi Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer; Chapter 15 - Listening Comprehension Strategies of EMI Students in Turkey; Sam, Keith. (2022). Creating High Quality Audio for Listening Materials. 2021(1):167-167. doi: 10.37546/jaltpcp2021-20
    8 Sunum 1
    9 Sunum 1
    10 Ders Tasarımı ve Materyal Geliştirme: Akademik Amaçlı Yazma Yazma becerileri dersinin mikro-öğretimi Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer; Audi, Yundayani., Lidwina, Sri, Ardiasih. (2021). Task-based material design for academic purposes: Learners' English writing skill improvement. doi: 10.24815/SIELE.V8I1.18169; Kirkgöz, Y. (2022). Writing EAP materials. doi: 10.4324/b22783-28 Audi, Yundayani., Lidwina, Sri, Ardiasih. (2021). Task-based material design for academic purposes: Learners' English writing skill improvement. doi: 10.24815/SIELE.V8I1.18169
    11 Ders Tasarımı ve Materyal Geliştirme: Akademik Amaçlı Konuşma Konuşma becerileri dersinin mikro-öğretimi Materials Design for the Development of Subject-Specific Literacies in English-Taught Courses at University. doi: 10.4324/9781003258407-5 Ina, Daril, Hanna., Rini, Listyowati., Rabi'ah, Rabi'ah. (2022). Developing Speaking Instructional Materials through Contextual Teaching and Learning. English education : English Journal for Teaching and Learning, 10(01):39-53. doi: 10.24952/ee.v10i01.5655
    12 Akademik Amaçlı İngilizcede Değerlendirme - Akademik Amaçlı İngilizce İçin değerlendirme sınavlarının tasarlanması, yürütülmesi ve notlandırılması için ana ilkeler Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer – Chapter 6: Lesson Study in Higher Education: A Collaborative Vehicle for Professional Learning and Practice Development of Teachers of English for Specific Purposes
    13 Akademik Amaçlı İngilizce Programı Değerlendirme Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer – Chapter 19: Quality Assurance of EAP Programs in the EMI Context
    14 Dönemin gözden geçirilmesi
    15 Sunum 2
    16 Sunum 2

     

    Ders Kitabı

    Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Ek materyaller (makaleler, çevrimiçi seminerler, videolar).

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    30
    Proje
    1
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    45
    45
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    20
    40
    Proje
    1
    50
    50
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

    -
    X
    -
    -
    -
    4

    İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

    -
    X
    -
    -
    -
    5

    Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    6

    Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.

    -
    -
    -
    X
    -
    8

    Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin