Dersin Adı |
Akademik Amaçlı İngilizce Dil Öğretimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELT 526
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere Akademik İngilizce dersleri tasarlamaları, geliştirmeleri ve sunabilmeleri için gerekli beceri ve yetenekleri kazandırmayı amaçlamaktadır. Metin, vaka ve vignette analizi ve tartışma yoluyla öğrenciler, kendi dil programlarında Akademik Amaçlı İngilizce Programı (EAP) ile ilgili öğrenci ihtiyaçlarını bağımsız olarak analiz etme becerilerini kazanacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere, Akademik İngilizce dersleri alanlar için etkili bir şekilde dersler tasarlama, sunma ve değerlendirme becerileri ve kaynakları sağlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Akademik Amaçlı İngilizce Dil Öğretimi - Nedir, ne değildir? | Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer – Chapter 1: Recent Developments in ESP/EAP/EMI Contexts & Chapter 16 - ESP/EAP in University Programs in a Non-target Language Community – Issues and Challenges Ken, Hyland. (2018). Sympathy for the devil? A defence of EAP. Language Teaching, 51(3):383-399. doi: 10.1017/S0261444818000101 Marine, Laísa, Matte. (2019). Fundamentals for teaching English for Academic Purposes. 34(66) doi: 10.22456/2238-8915.96980; |
3 | İhtiyaç Analizi - etkili program tasarımı için paydaş görüşlerini toplama | Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer – Chapter 16: ESP/EAP in University Programs in a Non-target Language Community – Issues and Challenges. Elena, Spirovska. (2021). Reconsidering teachers’ views on the processes of course design and teaching materials selection in the context of english for academic purposes. Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 231-240. doi: 10.22190/JTESAP2003231S Khoirul, Anwar. (2018). A Need Analysis of English for Academic Purposes. 198-200. doi: 10.2991/AMCA-18.2018.54 Larissa, Goulart, da, Silva., Ana, Paula, Seixas, Vial., Simone, Sarmento. (2017). Developing English for Academic Purposes (EAP) teaching materials: a needs analysis of novice teachers. 16(1) doi: 10.26512/RHLA.V16I1.1488 |
4 | AI ve Akademik Amaçlı İngilizce Dil Öğretimi | Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer – Chapter 3: Innovative ESP Teaching Practices and Materials Development; (2023). Revolutionizing Academic English Writing through AI-Powered Pedagogy: Practical Exploration of Teaching Process and Assessment. Journal of higher education research, doi: 10.32629/jher.v4i2.1188; Raul, Patel. (2023). Special project: Collaborating with AI in academic writing. doi: 10.31219/osf.io/bxtu3; |
5 | Öğrenme Çıktıları ve Değerlendirme Planları | Fulcher, K. H., Good, M. R., Coleman, C. M., & Smith, K. L. (2014, December). A simple model for learning improvement: Weigh pig, feed pig, weigh pig. (Occasional Paper No. 23). Urbana, Il: University of Illinois and Indiana University, National Institute for Learning Outcomes Assessment (NILOA). Adelman, C. (2015, February). To imagine a verb: The language and syntax of learning outcomes statements (Occasional Paper No. 24). Urbana, IL: University of Illinois and Indiana University, National Institute for Learning Outcomes Assessment (NILOA). |
6 | Ders Tasarımı ve Materyal Geliştirme: Akademik Amaçlı Okuma Okuma becerileri dersinin mikro-öğretimi | Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer; Chapter 2 - Materials Design Processes, Beliefs and Practices of Experienced ESP Teachers in University Settings in Spain; Sophia, Skoufaki., Bojana, Petrić. (2020). Academic vocabulary in an English for Academic Purposes course. doi: 10.36505/EXLING-2020/11/0048/000463; Munassir, Alhamami. (2022). Google Books Corpus and designing English for specific purposes materials. Journal on English as a Foreign Language, 12(2):421-457. doi: 10.23971/jefl.v12i2.4254 |
7 | Ders Tasarımı ve Materyal Geliştirme: Akademik Amaçlı Dinleme Dinleme becerileri dersinin mikro-öğretimi | Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer; Chapter 15 - Listening Comprehension Strategies of EMI Students in Turkey; Sam, Keith. (2022). Creating High Quality Audio for Listening Materials. 2021(1):167-167. doi: 10.37546/jaltpcp2021-20 |
8 | Sunum 1 | |
9 | Sunum 1 | |
10 | Ders Tasarımı ve Materyal Geliştirme: Akademik Amaçlı Yazma Yazma becerileri dersinin mikro-öğretimi | Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer; Audi, Yundayani., Lidwina, Sri, Ardiasih. (2021). Task-based material design for academic purposes: Learners' English writing skill improvement. doi: 10.24815/SIELE.V8I1.18169; Kirkgöz, Y. (2022). Writing EAP materials. doi: 10.4324/b22783-28 Audi, Yundayani., Lidwina, Sri, Ardiasih. (2021). Task-based material design for academic purposes: Learners' English writing skill improvement. doi: 10.24815/SIELE.V8I1.18169 |
11 | Ders Tasarımı ve Materyal Geliştirme: Akademik Amaçlı Konuşma Konuşma becerileri dersinin mikro-öğretimi | Materials Design for the Development of Subject-Specific Literacies in English-Taught Courses at University. doi: 10.4324/9781003258407-5 Ina, Daril, Hanna., Rini, Listyowati., Rabi'ah, Rabi'ah. (2022). Developing Speaking Instructional Materials through Contextual Teaching and Learning. English education : English Journal for Teaching and Learning, 10(01):39-53. doi: 10.24952/ee.v10i01.5655 |
12 | Akademik Amaçlı İngilizcede Değerlendirme - Akademik Amaçlı İngilizce İçin değerlendirme sınavlarının tasarlanması, yürütülmesi ve notlandırılması için ana ilkeler | Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer – Chapter 6: Lesson Study in Higher Education: A Collaborative Vehicle for Professional Learning and Practice Development of Teachers of English for Specific Purposes |
13 | Akademik Amaçlı İngilizce Programı Değerlendirme | Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer – Chapter 19: Quality Assurance of EAP Programs in the EMI Context |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Sunum 2 | |
16 | Sunum 2 |
Ders Kitabı | Kırkgöz, Y. & Dikilitaş, K. 2018. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ek materyaller (makaleler, çevrimiçi seminerler, videolar). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
45
|
45
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
40
|
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..