İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

    ELT 527 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Dil Öğretiminde Sınıfiçi Uygulamalar
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ELT 527
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, öğretmenlerin fakültedeki eğitim yılları boyunca edinmiş olduğu kuramsal ve pratik bilgi ve becerilerinin farkına varmasını, bu bilgi ve becerileri ilköğretimden üniversiteye farklı öğretim kademelerinde uygulamasını ve bu uygulamalar üzerinden kendi mesleki bilgi, beceri, yönelim, potansiyel ve geleceğe ilişkin planlarını gözden geçirmesini hedeflemektedir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • etkili ders planlaması yapabilir,
    • farklı öğrenci profilleri için dil dersleri tasarlayabilir,
    • temel dil bilgisini etkili şekilde öğrencilere sunabilir,
    • dil becerilerini etkili öğretme tekniklerini ders planlarına dahil eder,
    • kendi dersleri üzerine yansıtma yapabilir,
    • derslerini izlediği meslekdaşlarına geri bildirimde bulunabilir.
    Ders Tanımı Derste öğrenciler ders planı hazırlamak, temel dil bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde öğretmek gibi temel öğretmenlik konularının uygulamalı olarak geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapar.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 Öğrenci Profilleri Scrivener, J. 2011. Learning Teaching. MacMillan. Harmer, J. 2015. The Practice of Chapter 4 pp.65-77 English Language Teaching. Pearson. Chapter 2 pp. 7-14
    3 Ders Planlama-1 Scrivener, J. 2011. Learning Teaching. MacMillan. Chapter 6 pp.109-142
    4 Ders Planlama-2 Scrivener, J. 2011. Learning Teaching. MacMillan. Chapter 6 pp.109-142
    5 Dilbilgisi Öğretimi Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson. Chapter 2 pp.52-67
    6 Kelime ve Sesletim Öğretimi Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson. Chapter 5 pp. 34-51
    7 Sunumlar ve Geribildirim
    8 Sunumlar ve Geribildirim
    9 Temel Dil Becerileri Öğretimi: Okuma, Dinleme Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson. Chapter 7 pp.68-78; Chapter 10 pp. 97-110
    10 Temel Dil Becerileri Öğretimi: Konuşma, Yazma Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson. Chapter 8 pp.79-86; Chapter 9 pp. 87-96
    11 Sunumlar ve Geribildirim
    12 Sunumlar ve Geribildirim
    13 Sınıf İdaresi Scrivener, J. 2011. Learning Teaching. MacMillan. Chapter 5 pp.79-104
    14 Hata Düzelte ve Geribildirim Verma Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson. Chapter 6 pp. 52-67
    15 Proje Sunumları
    16 Proje Sunumları

     

    Ders Kitabı

    Scrivener, J. 2011. Learning Teaching. MacMillan.

    Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    30
    Proje
    1
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    45
    45
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    20
    40
    Proje
    1
    50
    50
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

    -
    -
    -
    -
    X
    10

    İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin